Trackmania Turbo

Robot
Trackmania Turbo

En av historiens snabbaste och mest underhållande bilserier är tillbaka efter tre år i depån. Det känns som om tiden stått still.

#trackmania-1, #nadeo, #trackmania-turbo, #stunt-car-racer, #trials-hd


Medlem
Trackmania Turbo

Säg att jag ska introducera ett par vänner till detta spelet som aldrig spelat det förut i local multi hemma hos mig. Skulle du Tompa kunna säga att jag kan lägga på en poäng?

Redaktör
Skrivet av Dalthor-san:

Säg att jag ska introducera ett par vänner till detta spelet som aldrig spelat det förut i local multi hemma hos mig. Skulle du Tompa kunna säga att jag kan lägga på en poäng?

Tekniskt - ja. Vi körde tre pers i splitscreen, jag uppfattade ingen brist på flyt. Däremot blir ju fyrdelad skärm rätt smått, men det gäller ju alla spel. Det är rätt dåligt med inställningar vid lokalt spelande, inga listor med banor t.ex. Men bortsett från det är det svinkul med andra hemma. Om det är värt ett högre betyg får du själv avgöra, men det är ett bra spel.


signatur
SoL
Medlem

Om man aldrig har spelat dom tidigare spelen blir det här då mer intressant som första spel? Jag tolkade det som att du sänkte betyget eftersom det upprepade sig från tidigare spel.

Medlem

Köper man större TV eller prolle Tompa så e problemet löst

Redaktör
Skrivet av SoL:

Om man aldrig har spelat dom tidigare spelen blir det här då mer intressant som första spel? Jag tolkade det som att du sänkte betyget eftersom det upprepade sig från tidigare spel.

Förstagångsupplevelser är alltid roligare. För mig är Turbo en klar trea, det skulle till ganska betydande förändringar för att höja betyget.


signatur
Redaktör
Skrivet av delli:

Köper man större TV eller prolle Tompa så e problemet löst

Jag stod 1 meter från en 27-tumsskärm. Minskar man skärmytan till hälften eller 1/4 kommer det se mindre ut.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Passar på att ställa en fråga om första Trackmania, något Tackmania-fan kanske sitter på kunskap...

Kommer ihåg att jag spelade ett demo till det första spelet där det bara fanns en bana. Banan var i ökenmiljö och rätt kort. Har för mig att den i sin helhet var formad som en hästsko - man åkte rakt fram i början, sedan vänster och uppför en backe, sedan vänster igen utför ett stort hopp och sen in i mål. På vägen var det förstås lite hinder etc. Det tog kanske en 30-50 sekunder att köra igenom banan.

Frågar av nostalgiskäl, då jag skulle vilja ge mig i kast med den banan igen men inte har hittat skiten via google.

Medlem

Jag förköpte det 20 juli förra året, till pc på Steam!
Det blir tillgängligt att spela 24 mars, i år.

Need for Speed beställde jag till pc på cd-on förra året... som kom i går.
Blev besviken. Det är snyggt, men tråkigt.
Känns som man mest får titta på långa pratiga filmsekvenser istället för att köra.
Har FZ recenserat pc-versionen av NFS ännu?


signatur

autograph

Redaktör
Skrivet av autograph:

Har FZ recenserat pc-versionen av NFS ännu?

Nej vi skippar det. Versionerna lär vara snarlika så jag hänvisar till konsolrecensionen.

http://www.fz.se/artiklar/recension/20151103/need-for-speed


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dalthor-san:

Säg att jag ska introducera ett par vänner till detta spelet som aldrig spelat det förut i local multi hemma hos mig. Skulle du Tompa kunna säga att jag kan lägga på en poäng?

Tekniskt - ja. Vi körde tre pers i splitscreen, jag uppfattade ingen brist på flyt. Däremot blir ju fyrdelad skärm rätt smått, men det gäller ju alla spel. Det är rätt dåligt med inställningar vid lokalt spelande, inga listor med banor t.ex. Men bortsett från det är det svinkul med andra hemma. Om det är värt ett högre betyg får du själv avgöra, men det är ett bra spel.

tack för svar man kan ju hoppas dom ligger in nått cup-system så det blir lite köttigare annars är kompisarna inte så kräsna så länge dom har roligt. Vi är tre pers med när vi är fullbemannade.

Redaktör
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dalthor-san:

Säg att jag ska introducera ett par vänner till detta spelet som aldrig spelat det förut i local multi hemma hos mig. Skulle du Tompa kunna säga att jag kan lägga på en poäng?

Tekniskt - ja. Vi körde tre pers i splitscreen, jag uppfattade ingen brist på flyt. Däremot blir ju fyrdelad skärm rätt smått, men det gäller ju alla spel. Det är rätt dåligt med inställningar vid lokalt spelande, inga listor med banor t.ex. Men bortsett från det är det svinkul med andra hemma. Om det är värt ett högre betyg får du själv avgöra, men det är ett bra spel.

tack för svar man kan ju hoppas dom ligger in nått cup-system så det blir lite köttigare annars är kompisarna inte så kräsna så länge dom har roligt. Vi är tre pers med när vi är fullbemannade.

Om ni besväras av fyrdelad skärm kan ni ju turas om och köra en mot en, då delas den bara på hälften vertikalt. Funkar rätt bra med ett så här raskt spel, bäst av 5-omgångar tar bara nån minut.

Det går ju för övrigt att spela en tidsbegränsad demo (eller beta som Ubisoft kallar den) på konsol nu i helgen. Den började på dagen i dag, och efter releasen ska en pc-demo komma. Mer info här.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av autograph:

Har FZ recenserat pc-versionen av NFS ännu?

Nej vi skippar det. Versionerna lär vara snarlika så jag hänvisar till konsolrecensionen.

http://www.fz.se/artiklar/recension/20151103/need-for-speed

Tack för svar om NFS!.
Men, det var ju en så stor hajp innan släppet till pc!?
Det blev ju ingenting efter släppet. Jag hade väntat mig någon text och kommentarer på FZ om pc-versionen.
Vad jag förstått så ska det ju skilja sig en hel del i upplösning (upp till 4K för pc), RATTSTÖD (för pc), och ej låst bildfrekvens, (som "NFS-Rivals" var.)
Och hur är det här med att det inte ska gå att pausa i spelet? Och omständligt med omstart av race?
Lite knepigt att manövrera i menyn, tycker jag.

Jag trodde att jag var ute och körde solo, men blir helt plötsligt påkörd av någon som ville rejsa mot mig! Vad chockad jag blev. Han gav sig inte, så jag avslutade spelet för jag blev så störd.

Det är väldigt tjusigt gjort i Frostbite-motorn, men något fattas tyvärr i själva spelet. Det är tråkigt! Än så länge. Men jag ska ge det en chans i helgen. Bilspel ska spelas med ratt på pc.
Jag hade verkligen hoppats på denna, som ser ut att velat vara "NFS-Underground 3"?


signatur

autograph

Redaktör
Skrivet av Sisyr:

Passar på att ställa en fråga om första Trackmania, något Tackmania-fan kanske sitter på kunskap...

Kommer ihåg att jag spelade ett demo till det första spelet där det bara fanns en bana. Banan var i ökenmiljö och rätt kort. Har för mig att den i sin helhet var formad som en hästsko - man åkte rakt fram i början, sedan vänster och uppför en backe, sedan vänster igen utför ett stort hopp och sen in i mål. På vägen var det förstås lite hinder etc. Det tog kanske en 30-50 sekunder att köra igenom banan.

Frågar av nostalgiskäl, då jag skulle vilja ge mig i kast med den banan igen men inte har hittat skiten via google.

Här är nåt som kallas originaldemon (och här är ett par alternativ), om du orkar testa dig fram. Men frågan är hur original-Trackmania funkar med moderna Windows. Jag har för mig att jag utan framgång försökte installera det igen för några år sen, men jag kan minnas fel. Spelet finns dock inte på Steam eller gog.com.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sisyr:

Passar på att ställa en fråga om första Trackmania, något Tackmania-fan kanske sitter på kunskap...

Kommer ihåg att jag spelade ett demo till det första spelet där det bara fanns en bana. Banan var i ökenmiljö och rätt kort. Har för mig att den i sin helhet var formad som en hästsko - man åkte rakt fram i början, sedan vänster och uppför en backe, sedan vänster igen utför ett stort hopp och sen in i mål. På vägen var det förstås lite hinder etc. Det tog kanske en 30-50 sekunder att köra igenom banan.

Frågar av nostalgiskäl, då jag skulle vilja ge mig i kast med den banan igen men inte har hittat skiten via google.

Här är nåt som kallas originaldemon (och här är ett par alternativ), om du orkar testa dig fram. Men frågan är hur original-Trackmania funkar med moderna Windows. Jag har för mig att jag utan framgång försökte installera det igen för några år sen, men jag kan minnas fel. Spelet finns dock inte på Steam eller gog.com.

Den första ser, av bilden att döma, faktiskt ut att kunna vara rätt. Filen fanns dock inte tillgänglig för nedladdning. :'( Tack ändå!

Medlem

Jag håller med. Jag har kört de andra och testade betan under några timmar i helgen. Det är en 3/5 och värt att köpa om man gillar denna typ av racing.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Trackmania Stadium var det absolut bästa. Få bilspel har haft så bra fysik som i Trackmania Stadium, sedan gick det lite utför.

1
Skriv svar