Sony: Krångligt att fixa nätverksspel mellan PS4 och Xbox One

Robot
Sony: Krångligt att fixa nätverksspel mellan PS4 och Xbox One
SoL
Medlem
Sony: Krångligt att fixa nätverksspel mellan PS4 och Xbox One

Skulle ju va roligt o möta xbox spelare men låter ju inte som om d kommer hända eftersom jag tror det e mest microsoft som skulle tjäna på det.

Ambassadör
Xbox

Microsoft har nog tillräckligt med PC-spelandet och inviten till Sony var nog med baktanken att de vet att Sony skulle rygga tillbaka och framstå som bakåtsträvande. Ett PR-stunt.


signatur

Jump in.

Medlem

Låter mer som att Sony kommer med ursäkter för att det inte ska bli något crossplay mellan konsolerna. Sony tjänar väldigt mycket på "min kompis har Playstation så då måste jag också skaffa det så vi kan spela tillsammans"-argumentet. Inte förrän det ger en bevisad positiv effekt med Xbox/PC crossplay som leder till att Sony tappar kunder kommer de vara öppen för crossplay.

ELF
Medlem

Det finns en lösning på problemet..... Öppna upp nätverken.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Fast.. jag kan ju förstå att Sonys intresse till det hela är väsentligt mycket mindre än vad Microsofts är. Vid launch av de nya konsollerna gjorde Microsoft en himla massa korkade misstag som kostade dem en extrem mängd marknadsandelar, det gjorde inte Sony. Nu står dom som kungarna i konsollkriget och plötsligt vill Microsoft köra crossplatform - Jag tycker att responsen är naturliga från båda håll, men att Sony skulle acceptera något i den stilen skulle förvåna mig oerhört. Det bör alla kunna förstå, dom försöker trots allt tjäna pengar också.

Medlem

taskigt med dem som sitter på xbox one och spel som flyter sämre och få kick-ass av alla ps4 ägare

Medlem

Amen to that!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Inte förrän det ger en bevisad positiv effekt med Xbox/PC crossplay som leder till att Sony tappar kunder kommer de vara öppen för crossplay.

Inte förrän det ger en bevisad positiv effekt med Xbox/PC crossplay som INTE leder till att Sony tappar kunder kommer de vara öppen för crossplay.

Avstängd

Tycker det är väldigt intressant hur MS har lyckats få Sony att se ut som badguys i samband med detta.

Hittills så har det ju varit MS som sagt nej till all form av crossplay mellan olika nätverk.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

PR taktik från MS eller enbart desperata att fylla tomma servrar för deras live spelare.

KoP
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Tycker det är väldigt intressant hur MS har lyckats få Sony att se ut som badguys i samband med detta.

Hittills så har det ju varit MS som sagt nej till all form av crossplay mellan olika nätverk.

Jasså? Såvitt jag vet så hade Xb360 xplatform. Det gjordes iaf ett försök. Så nej MS har absolut inte varit främmande inför idén tidigare.

1
Skriv svar