Ännu mer Zelda och lite andra

Medlem
Ännu mer Zelda och lite andra

Jag tror att Zelda har bitit tag i mitt huvud och vill inte släppa taget. Jag förälskade mig i A link between worlds.. Nu inhandlade jag Majoras mask, hunnit spela i några timmar och älskar det med! Är så mörkt och annorlunda, de spelet kommer nog bli min nya favorit om inte ocarina of time blir det. Hört väldigt bra om det spelet med, så ska bli kul att pröva det med sen.

Sedan har jag inhandlat castlevania mirrors fate, sedan ett kingdom hearts spel. Så min 3ds får aldrig vila längre utan den går hela kvällen. Är glad att jag blivit ny kär i min 3ds igen!

Jag kommer nog lägga ner mycket mer pengar och tid på Zelda och har en tatuering i tankarna. Beroende på hur mycket jag kommer älska Majoras mask.
Så ska bli kul att få utforska dessa spel ännu mer.

#blogg

Medlem
Ännu mer Zelda och lite andra

Blev själv förälskad i A link between worlds, men jag har däremot haft svårt bli engagerad i Ocarina of Time och Majoras Mask. I OoT så tappade jag röda tråden och vet inte vart eller "när" jag ska. I MM så är jag något i början men pga den konstanta påminnelsen om när månen ska krascha gör spelet väldigt stressigt mellan sparpunkterna och på så vis njuter mindre av spelets gång, jag är mindre angelägen att fortsätta om jag inte kan ha kul. Där är också en konstant känsla av "måsten", eller obligations.

Är nog därför jag haft roligare med between worlds och LTTP, är inte samma press.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:

Blev själv förälskad i A link between worlds, men jag har däremot haft svårt bli engagerad i Ocarina of Time och Majoras Mask. I OoT så tappade jag röda tråden och vet inte vart eller "när" jag ska. I MM så är jag något i början men pga den konstanta påminnelsen om när månen ska krascha gör spelet väldigt stressigt mellan sparpunkterna och på så vis njuter mindre av spelets gång, jag är mindre angelägen att fortsätta om jag inte kan ha kul. Där är också en konstant känsla av "måsten", eller obligations.

Är nog därför jag haft roligare med between worlds och LTTP, är inte samma press.

Jag kan förstå din synvinkel, att stressen med tid blir ett problem.. Dock är det just den grejen som gör det roligt för mig. För då måste jag verkligen vara fokuserad och inte halvslö spela. Utan verkligen hålla kolla på varje detalj. Men jag fattar att detta Zelda är väldigt olikt de andra. Men förstår dig ^^

Medlem

Det låter lite småkonstigt att du börjar med Majoras Mask eftersom att det är en direkt uppföljare på Ocarina of Time.
Personligen så älskar jag Ocarina of Time. När jag spelade ut det i slutet på 90-talet så var absolut det bästa spelet jag hade spelat. Det håller ihop ganska bra än idag faktiskt, dock så känns Wind Waker lite modernare.
Majoras Mask har jag inte spelat igenom än, jag hade lite svårt för att man var tvungen att upprepa ganska många saker när man väl hade snurrat tillbaka tiden. Men jag har tagit på mig att spela igenom dom flesta Zelda spelen nu så jag ska ge Majoras Mask ett nytt försök i.o.m HD remaken på 3DS.

1
Skriv svar