Telltales Batman släpps i sommar – blir ett teknologiskt steg framåt

Medlem
Telltales Batman släpps i sommar – blir ett teknologiskt steg framåt

Måste... ha.... The Wolf Among Us 2..... Gaben.. gör något..


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Förstår verkligen inte varför FZ måste nämna deras spelmotor i varje artikel rörande Telltale, som om den skulle ha någon som helst inverkan på deras nuvarande spel?

Har spelat i stort sätt allt som Telltale medverkat i och skulle kunna spela 100 titlar till med deras nuvarande spelmotor, grafiken är bara för mysig!

Medlem
Skrivet av janssonn:

Förstår verkligen inte varför FZ måste nämna deras spelmotor i varje artikel rörande Telltale, som om den skulle ha någon som helst inverkan på deras nuvarande spel?

Har spelat i stort sätt allt som Telltale medverkat i och skulle kunna spela 100 titlar till med deras nuvarande spelmotor, grafiken är bara för mysig!

En spelmotor är inte bara grafik. Själv tycker jag storyn i deras spel är bra, men gameplaymässigt är de riktigt kassa. Typ point and Click för 3-åringar. Inte min grej direkt. Men jag kan leva med det p.g.a storyn.

Medlem

De är ju knappt så man spelar i den motorn, allt för en interaktiv story men kom igen, och så är valen inte så drastiska, skillnad om hela storyn förgrenat sig totalt när man gör sina val.

Jag tröttnade men körde igenom båda säsongerna av TWD.

Ambassadör
Xbox

Har bara kört TWD och gillade det skarpt. Körde dock hela säsongerna, sitta med episodtrams är inget för mig.

Störde mig inte speciellt på motorn, men sen var det ju storyn jag var ute efter också.


signatur

Jump in.

Medlem

Hoppas fortfarande på en uppföljning till Back to the Future (med ny motor då)


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Hoppas att det håller samma klass som Tales of the Borderlands (lätt bästa TT spelet i nuvarande motor).

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Hoppas fortfarande på en uppföljning till Back to the Future (med ny motor då)

Eller The Walking Dead. Eller The Wolf Among Us. Samma visa varje gång.

Medlem
Skrivet av Odee:

Eller The Walking Dead. Eller The Wolf Among Us. Samma visa varje gång.

Och?

Storymässigt finns det inga hinder för fortsättning av BTTF spelen. Och med tanke på hur spelet slutade så...


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

jag avskyr allt vad quicktime events heter och står för, kommer det vara ett problem ? xD


signatur

always use the nubs for cover

"men en återkommande kritik är den numera trötta spelmotorn"

Öööh...va? Jag trodde att den återkommande kritiken var att Telltales titlar bara nätt och jämt kan kallas för spel, med bara ett absolut minimalt mått av interaktivitet.

Jag har läst många som sagt att det precis lika gärna (eller hellre) kunde vara tecknad film som sändes i episoder på Youtube. Storyn & spelmotorn brukar dock aldrig möta mycket till klagomål.

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

"men en återkommande kritik är den numera trötta spelmotorn"

Öööh...va? Jag trodde att den återkommande kritiken var att Telltales titlar bara nätt och jämt kan kallas för spel, med bara ett absolut minimalt mått av interaktivitet.

Jag har läst många som sagt att det precis lika gärna (eller hellre) kunde vara tecknad film som sändes i episoder på Youtube. Storyn & spelmotorn brukar dock aldrig möta mycket till klagomål.

Just detta har jag hört med och vilket har gjort att jag inte kör något av dessa "spel" jag ser dessa mer som en interactiv "film/serie" vars dina beslut igentligen inte har någon större inverkan. Sen att dom även gör det epsod baserat........

"Handlingen kommer kretsa mycket kring Bruce Wayne och hans dubbelliv. "

You don't say

Medlem
Skrivet av Mastermind530974:

"Handlingen kommer kretsa mycket kring Bruce Wayne och hans dubbelliv. "

You don't say

Hade varit kul om det handlar om Alfred istället.

Medlem

Kanske skulle ta och köra igenom telltale spelen. har inte kört ett enda än, av någon underlig anledning.


signatur

K9
:.:

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

"men en återkommande kritik är den numera trötta spelmotorn"

Öööh...va? Jag trodde att den återkommande kritiken var att Telltales titlar bara nätt och jämt kan kallas för spel, med bara ett absolut minimalt mått av interaktivitet.

Jag har läst många som sagt att det precis lika gärna (eller hellre) kunde vara tecknad film som sändes i episoder på Youtube. Storyn & spelmotorn brukar dock aldrig möta mycket till klagomål.

Aldrig är ett väldigt långt ord, brukar min mor säga. Tekniken bakom Telltale-spelen är bristande. Dålig prestanda och för spel som ska förmedla känslor är animationerna ofta bristfälliga. It is known.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Aldrig är ett väldigt långt ord, brukar min mor säga. Tekniken bakom Telltale-spelen är bristande. Dålig prestanda och för spel som ska förmedla känslor är animationerna ofta bristfälliga. It is known.

Fair enough. Jag har (så vitt jag minns) aldrig läst någon riktig recension av ett Telltale spel, så jag vet ej vad de brukar anmärka på. Vad jag menade, är att jag aldrig läst någon "gamer-kommentar" som kritiserat spelmotorn, utan bara interaktiviteten och/eller story/dialog/karaktärer.

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Fair enough. Jag har (så vitt jag minns) aldrig läst någon riktig recension av ett Telltale spel, så jag vet ej vad de brukar anmärka på. Vad jag menade, är att jag aldrig läst någon "gamer-kommentar" som kritiserat spelmotorn, utan bara interaktiviteten och/eller story/dialog/karaktärer.

Spelmotorn är i mitt tycke undermålig. Så, då var det fixat.

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Aldrig är ett väldigt långt ord, brukar min mor säga. Tekniken bakom Telltale-spelen är bristande. Dålig prestanda och för spel som ska förmedla känslor är animationerna ofta bristfälliga. It is known.

Fair enough. Jag har (så vitt jag minns) aldrig läst någon riktig recension av ett Telltale spel, så jag vet ej vad de brukar anmärka på. Vad jag menade, är att jag aldrig läst någon "gamer-kommentar" som kritiserat spelmotorn, utan bara interaktiviteten och/eller story/dialog/karaktärer.

Jag kan faktiskt inflika att spelmotorn i termer runt det som Carl "1.0" Sundelius klargör stämmer rätt så väl överens med åtminstone min bild av vad en växande andel folk (som spelar en hel del av deras spel och inte bara skriver av sig sitt missnöje efter att tittat lite youtube) anser och ger uttryck åt.

Låt mig även säga att detta är från folk som har mer än just de basala kunskaperna om spel som vilkens småsyskon som helst har och att det förutom i just kritik kring deras senaste spel varit i konversationer och inte enbart kommentarsfält där många som lärt sig skriva uttrycker sig utan några problem

Håller dock med dig om att man ser mycket kommentarer om att deras spel inte är spel vilket man ej kan kalla för kritik egentligen då det skulle vara som att säga "Jag tycker bara om att åka bil så att cykla är inget transportmedel".

Medlem

Deras the walking dead första säsongen var riktigt bra och det blev ju även året spel när väl alla episoder släppts.
jag själv tycker att det spelet är riktigt bra men jag tycker som många andra, man bör utveckla spelet än att bara släppa en massa likadana spel.
Jag tänker alltid att sitter tell tale och gör dom andra spelen så läggs dom serierna dom redan påbörja på is, så känns det iaf.
Jag menar, ska vi inte få nån season 3 av the walking dead eller nya säsonger på dom andra serierna?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av matnojje:
Skrivet av Mastermind530974:

"Handlingen kommer kretsa mycket kring Bruce Wayne och hans dubbelliv. "

You don't say

Hade varit kul om det handlar om Alfred istället.

Skurken i spelet kommer vara Bane, som i sista episoden tar av sig sin mask och visar sig vara Alfred.

Medlem
Skrivet av Mastermind530974:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av Mastermind530974:

"Handlingen kommer kretsa mycket kring Bruce Wayne och hans dubbelliv. "

You don't say

Hade varit kul om det handlar om Alfred istället.

Skurken i spelet kommer vara Bane, som i sista episoden tar av sig sin mask och visar sig vara Alfred.

Då får den en approval stämpel av M. Night Shyamalan

1
Skriv svar