Här är första spelaren som nått taket för Dark Zone Rank i The Division

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av FuzioN:

Men hey alltid roligt när flesta som testar spel och är kända youtubare är helt värdelösa på spel och folk trots detta lyssnar på dom finner det lite komiskt faktist. Idioter dras till idioter i guess.

Själv är jag bäst i världen på alla spel och tycker man inte som jag så har man fel. Jag tycker inte att The Division är ett bra spel. För övrigt så dödar jag allt på ett skott min sniper och kan man inte göra det så är man en dålig idiot.

Så var det med det.

Och där var det läggdags för phis del

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Salami:

Enda jag ser i videon, är att man behöver ladda om sina vapen ofta.

Enda jag ser från dig är klagomål runt spelet. Hade du köpt spelet och bildat dig en riktig uppfattning än eller har du bara läst vad andra gnäller om och hoppat på tåget?

Utöver det så verkar han ha fått tag på en riktigt fin bössa med tanke på takten han mejar ned fulingarna med

Ja och nej, det jag skrev ovan, gäller närmast samtliga moderna skjutar spel i med moderna vapen.

Moderna vapen, speciellt ammunitionsmängden, lämpar sig inte speciellt bra för dagens spel. Då man måste ladda om onaturligt mycket.

Att konstant trycka på omladdnings knappen, som oftast blir det man gör direkt man skjutit ett enda skott. Börjar bli jäkligt tröttsamt.

Problemet uppstår mest, när man räknat total ammuntion, inte magasin i sig.

jag personligen vill gärna se mer spel som tar bort total ammo och bara man kan ladda om hela tiden, Om du laddar om ett vapen så ska kulorna vara kvar i det magasinet lite som t,ex Squad gör. eller Arma 3 med moddar. nä BORT med total ammo och folk laddar om efter dom smällt av typ 3 kulor.

Different strokes for different folks. Är det där spelupplevelsen ligger för dig, så drog du ju upp två riktigt bra exempel på vad du kan spela istället

problemet är att varför ska det vara att man ska ladda om efter varje liten kula man skjuter iväg, The division försöker vara förankrad i saker som är "verkliga" vapen etc etc, men som vanligt så ska det alltid vara en som sagt total ammo mätare.

Största problemet är att ni sitter och spenderar mer tid i spel på att gnälla över att folk laddar efter några kulor, vad dom gör drabbar inte er och erat spelande.
Så varför ens ens sätta ett sådant stort på fokus på något så onödigt? Är det inte bättre att fokusera på bättre grejer i spel?

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Salami:

Enda jag ser i videon, är att man behöver ladda om sina vapen ofta.

Enda jag ser från dig är klagomål runt spelet. Hade du köpt spelet och bildat dig en riktig uppfattning än eller har du bara läst vad andra gnäller om och hoppat på tåget?

Utöver det så verkar han ha fått tag på en riktigt fin bössa med tanke på takten han mejar ned fulingarna med

Ja och nej, det jag skrev ovan, gäller närmast samtliga moderna skjutar spel i med moderna vapen.

Moderna vapen, speciellt ammunitionsmängden, lämpar sig inte speciellt bra för dagens spel. Då man måste ladda om onaturligt mycket.

Att konstant trycka på omladdnings knappen, som oftast blir det man gör direkt man skjutit ett enda skott. Börjar bli jäkligt tröttsamt.

Problemet uppstår mest, när man räknat total ammuntion, inte magasin i sig.

jag personligen vill gärna se mer spel som tar bort total ammo och bara man kan ladda om hela tiden, Om du laddar om ett vapen så ska kulorna vara kvar i det magasinet lite som t,ex Squad gör. eller Arma 3 med moddar. nä BORT med total ammo och folk laddar om efter dom smällt av typ 3 kulor.

Different strokes for different folks. Är det där spelupplevelsen ligger för dig, så drog du ju upp två riktigt bra exempel på vad du kan spela istället

problemet är att varför ska det vara att man ska ladda om efter varje liten kula man skjuter iväg, The division försöker vara förankrad i saker som är "verkliga" vapen etc etc, men som vanligt så ska det alltid vara en som sagt total ammo mätare.

Största problemet är att ni sitter och spenderar mer tid i spel på att gnälla över att folk laddar efter några kulor, vad dom gör drabbar inte er och erat spelande.
Så varför ens ens sätta ett sådant stort på fokus på något så onödigt? Är det inte bättre att fokusera på bättre grejer i spel?

Ditt resonemang är väldigt konstigt nu du. Det har 0 av 100 gånger någonting att göra med andra spelare, och har 100 av 100 gånger någonting med att detaljer från verkligheten skildras spelmekaniskt där det går och är logiskt.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Salami:

Enda jag ser i videon, är att man behöver ladda om sina vapen ofta.

Enda jag ser från dig är klagomål runt spelet. Hade du köpt spelet och bildat dig en riktig uppfattning än eller har du bara läst vad andra gnäller om och hoppat på tåget?

Utöver det så verkar han ha fått tag på en riktigt fin bössa med tanke på takten han mejar ned fulingarna med

Ja och nej, det jag skrev ovan, gäller närmast samtliga moderna skjutar spel i med moderna vapen.

Moderna vapen, speciellt ammunitionsmängden, lämpar sig inte speciellt bra för dagens spel. Då man måste ladda om onaturligt mycket.

Att konstant trycka på omladdnings knappen, som oftast blir det man gör direkt man skjutit ett enda skott. Börjar bli jäkligt tröttsamt.

Problemet uppstår mest, när man räknat total ammuntion, inte magasin i sig.

jag personligen vill gärna se mer spel som tar bort total ammo och bara man kan ladda om hela tiden, Om du laddar om ett vapen så ska kulorna vara kvar i det magasinet lite som t,ex Squad gör. eller Arma 3 med moddar. nä BORT med total ammo och folk laddar om efter dom smällt av typ 3 kulor.

Different strokes for different folks. Är det där spelupplevelsen ligger för dig, så drog du ju upp två riktigt bra exempel på vad du kan spela istället

problemet är att varför ska det vara att man ska ladda om efter varje liten kula man skjuter iväg, The division försöker vara förankrad i saker som är "verkliga" vapen etc etc, men som vanligt så ska det alltid vara en som sagt total ammo mätare.

Största problemet är att ni sitter och spenderar mer tid i spel på att gnälla över att folk laddar efter några kulor, vad dom gör drabbar inte er och erat spelande.
Så varför ens ens sätta ett sådant stort på fokus på något så onödigt? Är det inte bättre att fokusera på bättre grejer i spel?

Ditt resonemang är väldigt konstigt nu du. Det har 0 av 100 gånger någonting att göra med andra spelare, och har 100 av 100 gånger någonting med att detaljer från verkligheten skildras spelmekaniskt där det går och är logiskt.

haha jag orkar inte, det gnälldes över att folk laddade om efter dom skjutit tre skott. Men men vill du sitta och tjura så do that. I'm done here

Medlem

Tråkigaste spelet jag spelet på väldigt länge, tror jag spenderat 10 timmar på det sedan release för att det bara känns tråkigt rent utsagt.

Intrycket jag fått stämmer 100% med vad Angry Joe säger i sin video.

Medlem

I en gammal UT mod som hette Tactical Ops och var typ en CS kopia hade de en intressant lösning på omladdning. Istället för att ha X kulor hade du X magasin och laddade du om blev du av med ett magasin oberoende om du hade 0 eller 29 skott kvar i det.

Det gjorde att du blev tvungen att fundera lite mer om när det var värt att ladda om eller ej.

Medlem

Grinda är ett ord som tillhör skejtingen från början. Tycker att vi behåller det så. Jag köper spelet om verkligheten kommer ifatt lite. Headshot = kill. Lägg till lite stealth på det hela så.

Medlem

Jävlar vilken tactical gameplay! Spring rakt in i famnen på en efterbliven AI och skjut ihjäl dem medan AI'n försöker lista ut vart de ska gömma sig.

Medlem
Medlem

Synd att de misslyckades så fatalt med darkzone ranken. Allt bortom lvl 30 och 50 är helt meninglöst och det enda sättet du får DZ EXP är genom att grinda fiender.

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av Salami:

Enda jag ser i videon, är att man behöver ladda om sina vapen ofta.

Då han kör med en SMG och en shotgun är det inte så konstigt. Vapentyperna som är ökända i FPS-världen för att få slut på ammo illa kvickt.

Men Division är ju inget FPS.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Grinda är ett ord som tillhör skejtingen från början.

Nej, du, det gör det verkligen inte. Den här betydelsen av ordet har funnits längre än vad skateboarden har.

noun: grind; plural noun: grinds

hard dull work.
"relief from the daily grind"
synonyms: chore, slog, travail; drudgery, toil, hard work, donkey work, labour, slavery, exertion; informalfag, sweat
"teaching could be a grind"

Betydelsen i skate-sammanhang härstammar från den här betydelsen:

rub or cause to rub together gratingly.
"tectonic plates that inexorably grind against each other"
synonyms: rub, grate, scrape, rasp
"one tectonic plate grinds against another"
gnash, grit
"Mitch ground his teeth in fury"

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Salami:

Enda jag ser i videon, är att man behöver ladda om sina vapen ofta.

Då han kör med en SMG och en shotgun är det inte så konstigt. Vapentyperna som är ökända i FPS-världen för att få slut på ammo illa kvickt.

Men Division är ju inget FPS.

Det fungerar likadant i TPS, så du behöver inte oroa dig där

Medlem
Skrivet av Salami:

Enda jag ser i videon, är att man behöver ladda om sina vapen ofta.

Ja, de tål ju 40 skott i huvudet så.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Spiff:

Något rätt gör karln om han är snabbast i världen av X antal tusen geeks som satt och grindade för att bli först

Hehe, tja, till att börja med har han ju lyckats pumpa in 130 speltimmar på drygt 10 dygn, inte så lätt att göra det om man har ett jobb & liv vid sidan om

Skulle säga att det motsvarar speltiden jag lyckas skrapa ihop per år

Medlem

Och jag som tyckte jag var höglevel vid rank 30

Medlem
Skrivet av Mcgreag:

I en gammal UT mod som hette Tactical Ops och var typ en CS kopia hade de en intressant lösning på omladdning. Istället för att ha X kulor hade du X magasin och laddade du om blev du av med ett magasin oberoende om du hade 0 eller 29 skott kvar i det.

Det gjorde att du blev tvungen att fundera lite mer om när det var värt att ladda om eller ej.

I det taktiska spelet SWAT4 har man ett visst antal magasin med sig på varje uppdrag och man kan ladda om med ett nytt magasin när som helst, däremot så blir man inte av med de halvfulla magasinen (är kanske en säkerhetsrisk att lämna halvfulla magasin på golvet) utan de hamnar sist i magasin-kön eller vad man ska kalla det så när man laddat om med fyra fulla magasin så kan man sen ladda om med de halvfulla och tömma de helt om man skulle ha behov av det. Nu dör ju fienden i SWAT4 av nått enstaka skott så man har oftast inte behov av att använda slut på de gamla magasinen.

En sån här lösning funkar ju dock inte i sånna här spel där man kan ta upp ammunition på gatan, det skulle bli jäkligt rörigt om man sprang runt med 10 olika fulla magasin och väldigt svårt att få en bra överblick av hur många skott man faktiskt har kvar.

12
Skriv svar