Se grafikinställningarna och gameplay från pc-versionen av Dark Souls III

Robot
Se grafikinställningarna och gameplay från pc-versionen av Dark Souls III
Medlem
Se grafikinställningarna och gameplay från pc-versionen av Dark Souls III

När 4k blir mer standart så kommer man inte behöva lika mycket anti-aliasing som tur. om det är något som stör mig i spel så är det att spel bara har FXAA eller on/off. MSAA åt folket please!

Medlem

Fiender som slår tomt i luften, sen går man fram och slå.

Tror jag sett exakt samma gameplay i samtliga Souls spel.
Men Dark souls 8 kanske innehåller annat gameplay än att gå bak och vänta på att sen slå fienden.

Medlem

Än en gång så hittar Salami något att gnälla på. Tråkigt att se.


signatur

Furo - Kind Soul

Medlem
Skrivet av Furo:

Än en gång så hittar Salami något att gnälla på. Tråkigt att se.

Nja, åter igen tas legitim kritik som gnäll.

Då jag älskar Souls serien, kommer även spela 3an tills man verkligen gjort allting.
Men spelen i sig, enligt mig, har verkligen dålig gameplay.

Strafe left på bossar.
Strafe left på fiender, eller gå bakåt, vänta tills dom slår och sen gå fram och slå själv.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Furo:

Än en gång så hittar Salami något att gnälla på. Tråkigt att se.

Nja, åter igen tas legitim kritik som gnäll.

Då jag älskar Souls serien, kommer även spela 3an tills man verkligen gjort allting.
Men spelen i sig, enligt mig, har verkligen dålig gameplay.

Strafe left på bossar.
Strafe left på fiender, eller gå bakåt, vänta tills dom slår och sen gå fram och slå själv.

Snacka om att översimplifiera fighterna.
Bilspel är bara att svänga och gasa rätt.
Beat-em-up spel är bara att undvika attacker och attackera tillbaka.
osv...

Medlem
Skrivet av Striva:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Furo:

Än en gång så hittar Salami något att gnälla på. Tråkigt att se.

Nja, åter igen tas legitim kritik som gnäll.

Då jag älskar Souls serien, kommer även spela 3an tills man verkligen gjort allting.
Men spelen i sig, enligt mig, har verkligen dålig gameplay.

Strafe left på bossar.
Strafe left på fiender, eller gå bakåt, vänta tills dom slår och sen gå fram och slå själv.

Snacka om att översimplifiera fighterna.
Bilspel är bara att svänga och gasa rätt.
Beat-em-up spel är bara att undvika attacker och attackera tillbaka.
osv...

Ja exakt, därför jag väntade på att någon som spelat och gillar souls serien, ska fylla i vad som behövs, för att undvika ovan kritik och därmed göra spelen ännu bättre och ännu mer involverande och intressanta.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Furo:

Än en gång så hittar Salami något att gnälla på. Tråkigt att se.

Nja, åter igen tas legitim kritik som gnäll.

Då jag älskar Souls serien, kommer även spela 3an tills man verkligen gjort allting.
Men spelen i sig, enligt mig, har verkligen dålig gameplay.

Strafe left på bossar.
Strafe left på fiender, eller gå bakåt, vänta tills dom slår och sen gå fram och slå själv.

Snacka om att översimplifiera fighterna.
Bilspel är bara att svänga och gasa rätt.
Beat-em-up spel är bara att undvika attacker och attackera tillbaka.
osv...

Ja exakt, därför jag väntade på att någon som spelat och gillar souls serien, ska fylla i vad som behövs, för att undvika ovan kritik och därmed göra spelen ännu bättre och ännu mer involverande och intressanta.

Tycker gameplayen i dark souls är perfekt tvekar på att du spelat igenom spelen om du påstår att allt man gör är att backa, gå fram/bak och strafea. Självklart är det en strategi som funkar på vissa bossar och en del fiender. Sen om man spelar spelet som jag gör asså mest för PVPn så säger jag bara lycka till med dem strategierna.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Striva:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Furo:

Än en gång så hittar Salami något att gnälla på. Tråkigt att se.

Nja, åter igen tas legitim kritik som gnäll.

Då jag älskar Souls serien, kommer även spela 3an tills man verkligen gjort allting.
Men spelen i sig, enligt mig, har verkligen dålig gameplay.

Strafe left på bossar.
Strafe left på fiender, eller gå bakåt, vänta tills dom slår och sen gå fram och slå själv.

Snacka om att översimplifiera fighterna.
Bilspel är bara att svänga och gasa rätt.
Beat-em-up spel är bara att undvika attacker och attackera tillbaka.
osv...

Ja exakt, därför jag väntade på att någon som spelat och gillar souls serien, ska fylla i vad som behövs, för att undvika ovan kritik och därmed göra spelen ännu bättre och ännu mer involverande och intressanta.

Det som behövs är mer skillnad mellan spelen och inte använda om massa saker, vet ej om det är så i dark souls 3 nu men det var så mellan dark souls 1 och 2. Annars vet jag inte alls vad du gnäller över. Det är som personen skrev som du svarar till. Du översimplicerar allt. Spelet är grymt svårt och de där tanke sättet du använder kan man använda i alla spel. Alla spel är sådär. Vad vill du att dom ska göra?
Ska dom göra så att varje gång du kommer nära fienden så attacerkar han och träffar dig eller? Hur har du tänkt dig att dom ska göra det bättre ?

Medlem

Tycker faktiskt också lite att de känns för samma varje gång de visar ett nytt spel numera, men kanske missar detaljerna.

Detta är märkligt likt första Dark Souls och några större ändringar hade ju varit fantastiskt. Blir lite Assassins Creed känsla över hur serien utvecklas tycker jag. Nytt rörelseschema, nytt fightingsystem (i alla fall förändrat) eller bara något ändrade på något.

Medlem
Skrivet av Salami:

Fiender som slår tomt i luften, sen går man fram och slå.

Tror jag sett exakt samma gameplay i samtliga Souls spel.
Men Dark souls 8 kanske innehåller annat gameplay än att gå bak och vänta på att sen slå fienden.

Hej Salami!

Min fråga till dig är om du har spelat Bloodborne och dess DLC? Där hade jag inte en chans med dina taktiker i alla fall.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Avstängd
Skrivet av Cybersoul:

När 4k blir mer standart så kommer man inte behöva lika mycket anti-aliasing som tur. om det är något som stör mig i spel så är det att spel bara har FXAA eller on/off. MSAA åt folket please!

Är lite nyfiken. Men vad gör det så att kantutjämning inte är nåt att behöva i 4k?

Medlem
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av Cybersoul:

När 4k blir mer standart så kommer man inte behöva lika mycket anti-aliasing som tur. om det är något som stör mig i spel så är det att spel bara har FXAA eller on/off. MSAA åt folket please!

Är lite nyfiken. Men vad gör det så att kantutjämning inte är nåt att behöva i 4k?

Fler pixlar som gör att objekt blir slätare

Medlem
Skrivet av Pettor:

Tycker faktiskt också lite att de känns för samma varje gång de visar ett nytt spel numera, men kanske missar detaljerna.

Detta är märkligt likt första Dark Souls och några större ändringar hade ju varit fantastiskt. Blir lite Assassins Creed känsla över hur serien utvecklas tycker jag. Nytt rörelseschema, nytt fightingsystem (i alla fall förändrat) eller bara något ändrade på något.

Håller med. Detta ser väldigt copy paste ut. Däremot är Bloodborne ändå lite av en frisk fläkt, bästa I "serien" IMO.

Medlem

Jag är väldigt nyfiken på om PC-versionen av Dark Souls 3 kommer vara bra. Kom ju ihåg hur det var med Dark Souls..

Har de blivit bättre på att porta till PC köper jag spelet lätt!


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Furo:

Än en gång så hittar Salami något att gnälla på. Tråkigt att se.

Nja, åter igen tas legitim kritik som gnäll.

Då jag älskar Souls serien, kommer även spela 3an tills man verkligen gjort allting.
Men spelen i sig, enligt mig, har verkligen dålig gameplay.

Strafe left på bossar.
Strafe left på fiender, eller gå bakåt, vänta tills dom slår och sen gå fram och slå själv.

Har aldrig spelat Souls-spelen, men jag har hört att de ska vara så satans svåra. Om de är så som du beskriver dem, låter ju inte spelet svårare än att slåss mot en NPC med sköld i The Witcher 3...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Furo:

Än en gång så hittar Salami något att gnälla på. Tråkigt att se.

Nja, åter igen tas legitim kritik som gnäll.

Då jag älskar Souls serien, kommer även spela 3an tills man verkligen gjort allting.
Men spelen i sig, enligt mig, har verkligen dålig gameplay.

Strafe left på bossar.
Strafe left på fiender, eller gå bakåt, vänta tills dom slår och sen gå fram och slå själv.

Har aldrig spelat Souls-spelen, men jag har hört att de ska vara så satans svåra. Om de är så som du beskriver dem, låter ju inte spelet svårare än att slåss mot en NPC med sköld i The Witcher 3...

Det är för att han bara gnäller utan att veta vad han faktiskt pratar om.

Avstängd
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av Cybersoul:

När 4k blir mer standart så kommer man inte behöva lika mycket anti-aliasing som tur. om det är något som stör mig i spel så är det att spel bara har FXAA eller on/off. MSAA åt folket please!

Är lite nyfiken. Men vad gör det så att kantutjämning inte är nåt att behöva i 4k?

Aliasing är ett problem som uppstår då man samplar för långsamt. Anti aliasing är ett försök att rätta till detta genom att gå igenom datan och gissa vilket värde som egentligen borde sättas. Detta får problem i scener med skarp kontrast då det kan se utslätat ut där det inte borde göra det. Saker kan ocksåå se suddiga / fluffiga ut.

Genom att rendera bilden i mycket högre upplösning undgår man problemet då grunddatan helt enkelt är bättre.

#nyquist

Moderator | Testpilot

Spelar det någon större roll om jag spelat Dark Souls 1-2 för att spela det här?

Älskar spelen men har alltid lyckats komma något i vägen för mig att avsluta dem. Sugen på att fixa det här liret ändå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Furo:

Än en gång så hittar Salami något att gnälla på. Tråkigt att se.

Nja, åter igen tas legitim kritik som gnäll.

Då jag älskar Souls serien, kommer även spela 3an tills man verkligen gjort allting.
Men spelen i sig, enligt mig, har verkligen dålig gameplay.

Strafe left på bossar.
Strafe left på fiender, eller gå bakåt, vänta tills dom slår och sen gå fram och slå själv.

Har aldrig spelat Souls-spelen, men jag har hört att de ska vara så satans svåra. Om de är så som du beskriver dem, låter ju inte spelet svårare än att slåss mot en NPC med sköld i The Witcher 3...

Det är för att han bara gnäller utan att veta vad han faktiskt pratar om.

175 timmar i Dark souls ett och 2an.
Samt sett säkert 20ish timmar när riktiga toppspelare spelar, samt pratat med samtliga jag umgås med som spelar Dark souls och dom säger exakt samma sak, men vi alla älskar spelet.

Att inte ens ens kunna ge, normal, intelligent kritik till spel, som man älskar/gillar, är väldigt illa, imo.

Närmast samtliga spel, jag spelar dagligen, kan jag ge otroligt mycket, kritik som alltid kommer vara relevant.

Man borde ha nog med insikt, att kunna ge kritik till allt man gör i livet, även felen i ens "media" som man gillar att konsumera.

Inaktiv
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av Cybersoul:

När 4k blir mer standart så kommer man inte behöva lika mycket anti-aliasing som tur. om det är något som stör mig i spel så är det att spel bara har FXAA eller on/off. MSAA åt folket please!

Är lite nyfiken. Men vad gör det så att kantutjämning inte är nåt att behöva i 4k?

Fler pixlar som gör att objekt blir slätare

https://www.youtube.com/embed/_0v-wcOijsg

Är inte nödvändigtvis högre upplösning som gör kanterna jämnare utan pixeldensiteten. Hur stora pixlarna är.
Högre pixeldensitet gör kanter jämnare.
Nvidia DSR fungerar ju så att man forcerar en högre upplösning på en skärm vars native-resolution är lägre så att pixeldensiteten blir högre.
Anledningen till att AA inte är lika nödvändigt på de flesta 4k-skärmar är för att de inte är speciellt mycket större än 1080p-skärmar.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar det någon större roll om jag spelat Dark Souls 1-2 för att spela det här?

Älskar spelen men har alltid lyckats komma något i vägen för mig att avsluta dem. Sugen på att fixa det här liret ändå.

1an och 2an är riktigt bra spel! Kommer du verkligen spela igenom 3an om du inte orkar med 1an och 2an?

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Furo:

Än en gång så hittar Salami något att gnälla på. Tråkigt att se.

Nja, åter igen tas legitim kritik som gnäll.

Då jag älskar Souls serien, kommer även spela 3an tills man verkligen gjort allting.
Men spelen i sig, enligt mig, har verkligen dålig gameplay.

Strafe left på bossar.
Strafe left på fiender, eller gå bakåt, vänta tills dom slår och sen gå fram och slå själv.

Har aldrig spelat Souls-spelen, men jag har hört att de ska vara så satans svåra. Om de är så som du beskriver dem, låter ju inte spelet svårare än att slåss mot en NPC med sköld i The Witcher 3...

Det är för att han bara gnäller utan att veta vad han faktiskt pratar om.

175 timmar i Dark souls ett och 2an.
Samt sett säkert 20ish timmar när riktiga toppspelare spelar, samt pratat med samtliga jag umgås med som spelar Dark souls och dom säger exakt samma sak, men vi alla älskar spelet.

Att inte ens ens kunna ge, normal, intelligent kritik till spel, som man älskar/gillar, är väldigt illa, imo.

Närmast samtliga spel, jag spelar dagligen, kan jag ge otroligt mycket, kritik som alltid kommer vara relevant.

Man borde ha nog med insikt, att kunna ge kritik till allt man gör i livet, även felen i ens "media" som man gillar att konsumera.

Du hade haft rätt ifall du inte vore samma person som spyr ur dig nonsens på måfå och försöker komma undan med det genom att kalla det för kritik. Det blir ännu gulligare av just hur hårt du försöker försvara det genom att kalla det för kritik.

Releasehästryttare

Nån som snackar japanska här ? försökte översätta dark souls i google translate och sökte på det på youtube, men det hittade inget relevant.. japanerna lär ju ladda up lets plays om de får spelet innan releasen den 24e denna veckan

Moderator | Testpilot
Skrivet av FAMILJEGUFF:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar det någon större roll om jag spelat Dark Souls 1-2 för att spela det här?

Älskar spelen men har alltid lyckats komma något i vägen för mig att avsluta dem. Sugen på att fixa det här liret ändå.

1an och 2an är riktigt bra spel! Kommer du verkligen spela igenom 3an om du inte orkar med 1an och 2an?

Handlar inte om att jag INTE orkar. Har inga problem med varken Dark Souls eller Demon Souls svårighetsmässigt.

Bara nyfiken om jag kan hóppa in i D3 utan att spela de tidigare för story eller liknande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar