Nytt spelprojekt, som skapas av mig (Digu21).

Medlem
Nytt spelprojekt, som skapas av mig (Digu21).

Hej!

Här dyker jag upp med ett spelprojekt, min dröm är och kommer nog alltid vara att lägga upp ett spel som andra kan finna glädje och njuta av att spela. Målet är att vid något tillfälle få fram ett spel som kan nå Steam eller annan sida/affär. (behöver nödvändigt vis inte vara detta).

Så idén är tänkt att basera sig på en standalone version av Warcraft 3 modden Footmen Frenzy eller liknande. Det kommer inte vara en kopia, men ha några likheter enligt första planerna.

För er som inte spelat detta finns en video här

Simpelt sagt ett arena i typen real time strategy.

Som vi vet kan allt ändras. Om kunskaperna tillåter kommer det se lite bättre ut än vad som kommer visas nedanför, men det är gameplay som kommer gå i första hand! Detta förhoppningsvis kommer vara en dörr till fler titlar av mig om jag kan gå igenom det här från början till slut.

Om intresset finns för detta skriv gärna nedan!

Medlem

Lycka till med spelet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Önskar dig ett stort lycka till med utvecklingen, posta gärna fortsättningar om hur det går här på FZ eller en blogg lr dylikt. Har själv pysslat en del med spel så vet att vägen från början till färdig produkt kan vara snirklig och lång. (Jag har aldrig gjort klart något större spel)

Medlem

Tack Seraium!

Och jag tänkte uppdatera antingen med bilder i denna tråden eller i en blog! Jag har jobbat en hel del med spel i skola(Gymnasie och nu högskola). Men nu försöker jag få fram något bra, Iom kommentarerna kan jag nog slänga in några nya bilder med

Medlem

Update!

Här är det jag jobbat med hittills, för att nå mitt mål så gör jag flertal moduler eller olika sorters "tester" där jag kan fokusera på ett eller några få element. Första är en "hjälte" ensam mot fiender, mer som ett RPG eller liknande.

Andra modulen som bilderna nedan är ifrån där det är fokus på RTS element, som styrning av flera enheter osv samt olika typer av enheter. Försöker också fånga taktiskt tänk i denna, blir lite som ett RTS med en raid/dungeon typ av bana.

Denna är där jag kommer jobba mest på och troligtvis om det går min väg även ge demo eller så på om jag finner det bra nog...

Första bilden, spelar styrda gruppen. Två frontlinje enheter, en healer och en mage.

Bild två är första stora bemötandet.

Bild tre är en slags katedral där vi har ytterligare fiender samt första bossen(inte inlagd än).

Hoppas ni finner bilderna intressanta! Saknas miljö då det är klart "WIP".

1
Skriv svar