The Division populärare än Call of Duty och GTA V

Medlem
The Division populärare än Call of Duty och GTA V

Hur fan kan det vara mer säljande än GTA V

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur fan kan det vara mer säljande än GTA V

Hur kan GTA5 vara så populärt?

Inaktiv
Skrivet av AxxT:
Skrivet av totte1015:

Hur fan kan det vara mer säljande än GTA V

Hur kan GTA5 vara så populärt?

Har aldrig förstått det roliga med GTA och ändå har jag testat spelen sedan GTA 2...

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur fan kan det vara mer säljande än GTA V

Kan ju vara att det just nu säljer bättre än t.ex GTA V , pga GTA V varit ute ett tag på marknaden också.

Medlem

Jag har själv inte testat the division, men har kikat massor av gameplay videor på att. Det verkar ganska hektiskt och kul ibland.

En fördel kan ha varit att de haft så pass många betatestningar, så fler fått chansen att prova på spelet innan köp. Utvecklingen startade också runt 2012 (har jag för mig), så utvecklarna verkar ha tagit god tid på sig med the division. Sen var det relativt lite tekniska strul jämfört med andra ubisoftspel vid launch.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Releasehästryttare
Skrivet av AxxT:
Skrivet av totte1015:

Hur fan kan det vara mer säljande än GTA V

Hur kan GTA5 vara så populärt?

För gtaV va ett bra spel med en stor öppen värld, medans the division är ett litet spel där du gör samma sak hela tiden

9/10

5/10

Medlem

Har du ens spelat spelet? Kan tänka mej att du kollat på Joes video och baserat din åsikt om spelet efter den. Joe är inkonsekvent och har rena faktafel i sin recension. Glömmer att ta upp massor av saker om spelet.

Spelet inte mer repetitivt än andra onlinespel som dota och cs:go.

Medlem

Att ett nytt spel spelas mer än ett gammalt är ju inte så förvånande

Fantastiskt bra! Nära 20 timmar spelade nu o got damn det är kul!

Medlem

Jag tycker det är väldigt kul, har kört 45 timmar hittils.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Division är liten flopp köpte det och såg finns inget anti cheat system så många fuskar som satan aimbot m.m hafft rätt många med aimbot speed hack och många som kör med sniper som låter som mini gun haha. Hadde en nisse i går i daily quest som aldrig behövde ladda om under hela spelet. Han verkade ha oändligt med skott :/ detta är pc tror xbox och ps4 är bättre eftersom ej nå sådana fusk där. Kolla upp på youtube om pc versionen tydligen är allt client baserat nån har redan gjort phoneix och dz money hack :/

Medlem

Allt är ju fortfarande klient side utan någon security check så det verkar inte orimligt.

Förstör dock inte spelet i och med att det inte finns trading, AH etc.

Får hoppas de bannar folk som utnyttjar det mot andra spelare i PVP etc.

Medlem

Jag gillar inte division på grund av en enkel sak ... Ett headshot dödar ... Thats it. Hide and seek med pang pang

Medlem

Normala mobs dör ju av ett headshot men vill du inte så ska vi absolut inte tvinga dig. Mer serverresurser åt oss.

Medlem

Jeg hørte en fyr på youtube undre seg om ikke det finnes for mange utviklings team som er satt til å jobbe med spill, for man kunne ellers tro det måtte være grenser for middelmådighet.

Det skremmer meg at et såpass barnslig spill som The Division åpenbart er blitt så populært.

Jeg er 40 år gammel og vil ikke spille slike type spill som ikke er ordentlig laget. The Division synes så altfor klart å være overfladisk og populistisk, og har spillmessig sett så liten kunstnerisk verdi at jeg kunne ikke finne på å engang spille The Division.

Altså, jeg vet hva slags dybde og form jeg vil ha fra spill, men det er jo ingen som vil lage dette.

Når jeg i Reddit tråden 'PCMasterRace' skrev om hva jeg mente om spill, så ble tråden flagget som spam! De få som rakk å svare, kunne finne på å si slike bizarre ting, som å påstå at jeg måtte selv produsere spillet jeg ønsker å spille. Jeg er sikker på at jeg kunne designet bra spill, men å produsere dette selv på egen hånd eller være ansvarlig for slikt er for mye å be om fra meg.

Medlem

MASSIVA intäkter.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Blev klar med storyn igår, 50+ timmar och har fått valuta för pengarna!
Inte less ännu men något mättad så kommer nog bli lite sporadiskt darkzoneande och försöka sig på challange uppdragen allteftersom.

Ser dock mycket fram emot uppdateringarna som komma skall!

Riktigt bra spel, välförtjänt för utvecklarna och förhoppningsvis ett spel som kommer expadera mycket framöver.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Den där känslan när du kör solo och har 9 items i backpack och försöker få fram en helikopter och våg efter våg med mobs spawnar....

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur fan kan det vara mer säljande än GTA V

Mer populär står det, Division har inte sålt mer än GTA5.

Medlem
Skrivet av Spiff:

Den där känslan när du kör solo och har 9 items i backpack och försöker få fram en helikopter och våg efter våg med mobs spawnar....

Den känslan när man ser lila pelare över hela skärmen för att det inte är värt att plocka upp

Medlem
Skrivet av Nightman76:

Division är liten flopp köpte det och såg finns inget anti cheat system så många fuskar som satan aimbot m.m hafft rätt många med aimbot speed hack och många som kör med sniper som låter som mini gun haha. Hadde en nisse i går i daily quest som aldrig behövde ladda om under hela spelet. Han verkade ha oändligt med skott :/ detta är pc tror xbox och ps4 är bättre eftersom ej nå sådana fusk där. Kolla upp på youtube om pc versionen tydligen är allt client baserat nån har redan gjort phoneix och dz money hack :/

Googlade och tydligen var det ett problem redan i betan och Ubisoft har misslyckats brutalt med att försökta stoppa cheats.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Och sedan har vi typ Stardew Valley vilket nästintill har ignorerats helt och hållet av FZ. Den är för övrigt tillbaka på andra plats av spel som säljer mest nu när alla weekend deals osv är över.

Medlem

Jag gillar spelet skarpt. Riktigt bra jobbat Massive, speciellt som jag var väldigt skeptisk iochmed att deras marketing var väldigt tight och egentligen bara visade samma sak om och om igen. Mycket positivt överraskad.

GTA V fattade jag aldrig grejen med. Sprängfylld av små mini-spel som inte intresserade mig alls. Triathlon, yoga, paparazzi-foto? Jag vet inte. Inget för mig iallafall.

Medlem
Skrivet av Nightman76:

Division är liten flopp köpte det och såg finns inget anti cheat system så många fuskar som satan aimbot m.m hafft rätt många med aimbot speed hack och många som kör med sniper som låter som mini gun haha. Hadde en nisse i går i daily quest som aldrig behövde ladda om under hela spelet. Han verkade ha oändligt med skott :/ detta är pc tror xbox och ps4 är bättre eftersom ej nå sådana fusk där. Kolla upp på youtube om pc versionen tydligen är allt client baserat nån har redan gjort phoneix och dz money hack :/

Hur vet du ifall folk kör med Aimbot eller inte laddar om under uppdrag?

Skrivet av Spiff:

Allt är ju fortfarande klient side utan någon security check så det verkar inte orimligt.

Förstör dock inte spelet i och med att det inte finns trading, AH etc.

Får hoppas de bannar folk som utnyttjar det mot andra spelare i PVP etc.

Loot trading kommer redan i första gratisexpansionen i April.

Medlem

Jag gillar det. Visst finns det saker jag skulle vilja ändra på men det finns det i alla spel.
Känslan när man sitter ensam o väntar på en helikopter och det kryllar av mobs och andra spelare runt om kring en är ju helt galet häftigt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Decoman:

Jeg hørte en fyr på youtube undre seg om ikke det finnes for mange utviklings team som er satt til å jobbe med spill, for man kunne ellers tro det måtte være grenser for middelmådighet.

Det skremmer meg at et såpass barnslig spill som The Division åpenbart er blitt så populært.

Jeg er 40 år gammel og vil ikke spille slike type spill som ikke er ordentlig laget. The Division synes så altfor klart å være overfladisk og populistisk, og har spillmessig sett så liten kunstnerisk verdi at jeg kunne ikke finne på å engang spille The Division.

Altså, jeg vet hva slags dybde og form jeg vil ha fra spill, men det er jo ingen som vil lage dette.

Når jeg i Reddit tråden 'PCMasterRace' skrev om hva jeg mente om spill, så ble tråden flagget som spam! De få som rakk å svare, kunne finne på å si slike bizarre ting, som å påstå at jeg måtte selv produsere spillet jeg ønsker å spille. Jeg er sikker på at jeg kunne designet bra spill, men å produsere dette selv på egen hånd eller være ansvarlig for slikt er for mye å be om fra meg.

Ehm, va? Osäker på vad du försöker säga, men "medelmåttigt", "barnsligt"? Säker på¨att du pratar om samma spel?

Skrivet av Elixx:
Skrivet av Spiff:

Den där känslan när du kör solo och har 9 items i backpack och försöker få fram en helikopter och våg efter våg med mobs spawnar....

Den känslan när man ser lila pelare över hela skärmen för att det inte är värt att plocka upp

Är inte riktigt där än

Medlem

Min polare var superhyped för detta spel och nötade det väldigt mycket under 2 veckors tid. Nu har han tröttnat.

Överlevnaden för detta spel är lika stort som viruset som utplånade new york.

Medlem

Säger som jag brukar: Saknar gamla hederliga original-battlefield. Sometimes less IS more.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Säger som jag brukar: Saknar gamla hederliga original-battlefield. Sometimes less IS more.

Lever du i en nostalgibubbla eller?

12
Skriv svar