Snyggfest - jämför spelen som kommer till Unreal Engine, Unity och Cryengine.

Robot
Snyggfest - jämför spelen som kommer till Unreal Engine, Unity och Cryengine.

Kampen mellan de tre spelmotorerna blir allt jämnare.


Medlem
Snyggfest - jämför spelen som kommer till Unreal Engine, Unity och Cryengine.

sooo... maaany... games... to . . . plaaay =,(


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Inte för att vara nedlåtande mot andra människors tycke och smak,
vare sig för grafikmässigt eller spel, men Unity's exempel var lite
märkliga tycker jag. Hade väl nästan varit en snyggare grafikmotor
demonstration om de bara hade tagit med Escape from Tarkov.

Cryengine var min favorit bland de tre, vad tycker ni andra och varför?


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Inte för att vara nedlåtande mot andra människors tycke och smak,
vare sig för grafikmässigt eller spel, men Unity's exempel var lite
märkliga tycker jag. Hade väl nästan varit en snyggare grafikmotor
demonstration om de bara hade tagit med Escape from Tarkov.

Cryengine var min favorit bland de tre, vad tycker ni andra och varför?

Jag skulle tro att de vill visa bredden i spelväg snarare än vad som är snyggast. Speciellt då Unity körs på allt från himmel till jord

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av MattiAce:

Inte för att vara nedlåtande mot andra människors tycke och smak,
vare sig för grafikmässigt eller spel, men Unity's exempel var lite
märkliga tycker jag. Hade väl nästan varit en snyggare grafikmotor
demonstration om de bara hade tagit med Escape from Tarkov.

Cryengine var min favorit bland de tre, vad tycker ni andra och varför?

Jag skulle tro att de vill visa bredden i spelväg snarare än vad som är snyggast. Speciellt då Unity körs på allt från himmel till jord

Tror du har rätt, detta är väl mer reklamfilmer för kommande spel än grafikdemonstrationer


signatur

MattiAceGaming

Citat:

Nu är marknaden helt omstöpt och valet av spelmotorer handlar idag snarare om vilka verktyg som finns att tillgå. Det märks också på de spel som utvecklas på de olika plattformarna...

Tycker det inte märks så mycket. Unity-spelen ser ju helt ok ut, medan grafik-verktygen i Unreal håller betydligt högre klass.

Medlem

Det är häftigt att se att dagens spelmotorer är så flexibla, tidigare motorer var ju liksom mer eller mindre låsta för en viss typ av spel, exempelvis FPS.

Medlem

Unity är inte direkt en motor som är känd för bra grafik. Är väl mest känd för att vara riktigt lätt att göra spel med?

T.o.m de med endast grundläggande förståelse av programmering kan göra ett spel med Unity genom att köpa "premade assets".


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Unity har ju kommit så jävla långt ändå från vad det var från början, galet bra bredd på spelen som görs i den, samt hur dom ser ut. Sen att den verkar skala uppåt "snyggvis" rejält bra nu med nyare versioner, tex escape from tarkov, gör det ju ännu mer imponerande.
Dom har ju däremot en del att jobba på angående verktygen osv.

Medlem

Igentligen är det vad för aestik spelen väljer som flesta kommer säga "denna tycker jag mer om" men i själva verker har inte mycket med motorn o göra.

utan motorn handlar mer hur den arbetar och fördelar arbetet, jag skulle säga UEs engine vinner med hästlängder hur jag hört hur lätt den är att arbeta med och få saker gjort.

men som sagt jag är inget snille men kan lite, men tror nog mer folk som knåpar som fan kan utala sig här.

tror nog flesta som arbetar inom industrin skulle säga UE:engine, sen hurvida dom vill arbeta mellan unity eller cryengine har jag inte en sussning om.

1
Skriv svar