Quantum Break under luppen – hur bra funkar Xbox One-spelet rent tekniskt?

Robot
Quantum Break under luppen – hur bra funkar Xbox One-spelet rent tekniskt?
Medlem
Quantum Break under luppen – hur bra funkar Xbox One-spelet rent tekniskt?

Hoppas bara att PC versionen flyter lika bra.

Medlem

Är fortfarande förvirrad över vad mer än ögongodis detta spel erbjuder? Erfarenheterna är ju inte på topp när det gäller spel som bara verkar vara fina att titta på, då detta oftast ändå har förändrats när spelet släppts.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Hoppas bara att PC versionen flyter lika bra.

Ja, hoppas kan man ju alltid.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser ut som ett typiskt Run & Gun spel med snygg grafik, inte för att det är något fel med det.

Storyn kanske väger upp för det hela. Vet dock inte mycket om spelet då jag inte alls varit hypad inför detta och är inte det nu heller.

Men kanske kan va roligt för dem som är.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Är fortfarande förvirrad över vad mer än ögongodis detta spel erbjuder? Erfarenheterna är ju inte på topp när det gäller spel som bara verkar vara fina att titta på, då detta oftast ändå har förändrats när spelet släppts.

Personligen tycker jag det ser mycket bättre ut än The Division, Division är bara Snygg Grafik, New York, ta skydd och skjut. Quantum Break erbjuder Snygg Grafik, ta skydd och skjut, sakta ner tiden, ta dig till olika platser som inte ser likadana ut, och det verkar ha en intressant story. Det räcker för att fånga mitt intresse.

Medlem

Remedy brukar ju vara ganska bra på just detta så då är allt i sin ordning än så länge.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av chrisragnar:

Är fortfarande förvirrad över vad mer än ögongodis detta spel erbjuder? Erfarenheterna är ju inte på topp när det gäller spel som bara verkar vara fina att titta på, då detta oftast ändå har förändrats när spelet släppts.

Personligen tycker jag det ser mycket bättre ut än The Division, Division är bara Snygg Grafik, New York, ta skydd och skjut. Quantum Break erbjuder Snygg Grafik, ta skydd och skjut, sakta ner tiden, ta dig till olika platser som inte ser likadana ut, och det verkar ha en intressant story. Det räcker för att fånga mitt intresse.

Well, division hade jag aldrig några förhoppningar på. Hördes från början att det inte skulle falla i min smak.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Hoppas bara att PC versionen flyter lika bra.

Ja. För majoriteten av spelarna så kommer det att flyta på bra i 720p

Medlem

Det är riktigt tjusigt men actionsekvenserna och skjutandet ser ganska tråkigt ut.

Det är svårt att sätta fingret på vad det är men någonting med "kameran" känns väldigt fel när det skjuts.

Medlem

720p och 30fps.

känns inte direkt topp.

Inaktiv

720 säger df, men 1080 säger NX gamer. Tror nog att NX har bättrekoll

Inaktiv

"Geometry is handled separately and more inline with HBAO techniques with it all calculated at 720p (as many portions of a games render are made up of various resolutions) to help reduce its cost down to less than 1.4ms on the XboxOne GPU, this is also where some got confused with the game rendering at 720p which it does not, at this point 1080p is the games target output"

1
Skriv svar