Alla ska få chansen att vinna i Starcraft II

Robot
Alla ska få chansen att vinna i Starcraft II
Medlem
Alla ska få chansen att vinna i Starcraft II

Jag hoppas att dom lyckas. Det är roligare när man måste kämpa lite för att vinna, eller inte behöver kämpa så mycket för att vinna.

Resa till Japan, eh? Jag vill också åka till Japan. *avundsjuk*

Heh, den där filmen var ju normal..........

Anyway, jag gillar deras tankar om SC2, kommer nog bli bra detta!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Dom har experimenterat mycket med match-making i betan, jag hoppas dom lyckas bra, för utan bra matchmaking kommer en ganska stor drös med spelare förlora varje match och tappa intresset ganska for.t.

Medlem

matchmaking i QuakeLive fungerar riktigt bra och då finns det 2 spel som visar att man kan göra skillbaserade spel som är roliga för alla utan att man måste dumma ner saker och ting.

Medlem

Jo tjenare, ofta det kommer funka. Jag är helt j*vla värdelös på RTS. Ska jag lyckas hitta en 50/50 match måste jag nog kriga mot en ryamatta.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Jo tjenare, ofta det kommer funka. Jag är helt j*vla värdelös på RTS. Ska jag lyckas hitta en 50/50 match måste jag nog kriga mot en ryamatta.

hahaha


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Den videon åker ju direkt upp på IRC. xD

Men det blir intressant att se hur bra de lyckas med balanseringen, ett av de större problemen i Starcraft är ju att många som är bra (men inte pro) skapar en match med titeln "The Temple 2vs2 N00b ONLY" och sen äger sönder alla. -____-'


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv

Match makeing fungerade skapligt i betan, det blev lite jobbigt när allas profiler raderades då & då och man fick börja om, men annars matchades man mot spelare runt samma nivå. 50/50 kommer att stämma in ganska bra när väl alla bra spelare har rankat sig.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Efter att ha spelat betan en del så måste jag säga att det funkade förvånansvärt bra att hitta folk på ens egna nivå.

Fast de får nog fixa placement matches saken lite. Jag är inte helt säker på att jag platsar i Platinum league. :X

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Jo tjenare, ofta det kommer funka. Jag är helt j*vla värdelös på RTS. Ska jag lyckas hitta en 50/50 match måste jag nog kriga mot en ryamatta.

Lol samma gäller för mig, de kommer aldrig lyckas Starcraft blir ett spel för eliten och inte ett spel för den stora massan.

Medlem

matchmakeing = fail...tur att man inte ska köpa spelet.

Medlem

Men jag vill spela mot folk som är sämre än mig!, nä men det e riktigt nice=)

Medlem

Starcraft hade ju en ganska bra storyline, men det är inte mycket jag minns av den 10 år senare.

Har Blizzard eller någon annan släppt någon film som går igenom handlingen från Starcraft1. Eller kommer Starcraft 2 inleds med en lång resume?

Tittade igenom alla ingames filmerna från Starcraft 1 men de berättar inte hela historien. Orkar inte spela igenom Starcraft + Broodwar en gång till.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

matchmakeing = fail...tur att man inte ska köpa spelet.

Säg det igen när du blir sönder köttad av en drös koreaner.

Medlem

Jag tycker synd om den som faktiskt aldrig kommer vinna ! *hemska tanke*

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

matchmakeing = fail...tur att man inte ska köpa spelet.

Jag kan ju inte säga ett Blizzardspel där matchmaking är fail iallafall. Sluta överdriv.

Medlem

Hoppas de lyckas bättre nu än i betan. Tog åratal att bli uppflyttad en division så om man hamnade lågt i placement pga otur så var det bara att vänta på nästa reset =/

Inaktiv

Jag hoppas som ovanämnare skriver, att detta fungerar bra. Testade betan ett bra tag tills jag gav upp när jag mötte vad jag trodde var 10 spelare MINST mot mig. Svaret jag fick var:

"n00bs dont play betas, it is for l33ts!"

Skrämmande attityd.

Medlem

Jag tycker faktiskt av någon underlig anledning att det är riktigt kul att titta på starcraft 1/2 matcher om de är kommenterade av någon som har hyffsat bra koll på spelet. Spela själv har jag gett upp med då jag blev överkörd å det grövsta utan att jag knappt fått ut min första enhet. Jämt. Oavsett mot vilket team eller om de nu gjorde en "riktig" rush eller inte.

Om nu matchmaking-systemet de knappar ihop skulle fungera gudomligt bra kanske spelet blir intressant att köpa så kan jag, Edd1e och ett gäng ryamattor kriga längst ned i stegen


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Jag hoppas som ovanämnare skriver, att detta fungerar bra. Testade betan ett bra tag tills jag gav upp när jag mötte vad jag trodde var 10 spelare MINST mot mig. Svaret jag fick var:

"n00bs dont play betas, it is for l33ts!"

Skrämmande attityd.

Alltid tråkigt med dålig online attityd, den finns överallt så förvänta dig inget annat från andra spel ec. ;P Dock måste jag säga att efter 100+ matcher i betan så var det ofta en professionell/relativ bra stämning bland spelen.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv

Jag var med i betan ett litet tag och är hyfsad på att spela, men absolut inte mer och MM-systemet fungerade faktiskt förvånansvärt väl. Iallafall när man hade lirat sisådär 10-15 matcher och det har fått kalibrera sig en smula. Då närmade jag mig en 50/50-position som iallafall jag tycker är roligast.

Inte kul att bara smiska nybörjare eller få dunderstryk av folk som är sjukt grymma.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

Hoppas det fungerar bättre än Quake Live där det bara fanns fem olika nivåer av skill senast jag spelade. Det var dessutom väldigt svårt att klättra på skillstegen. Hur bra de än gör det så kommer det ändå alltid finnas bra spelare som medvetet spelar ner sina några nivåer för att sen kunna ganka n00bs.

Medlem

Det är ju ingen spåkula Blizzard sitter med så ni får nog vara så goda att spela ett X antal matcher innan ni har hittat rätt nivå...

Under placement matcherna kan man ha lite otur, framförallt när det gäller 2vs2, hamnar man med för bra/dålig medspelare blir man placerad därefter.

Medlem

Ännu en uppfräschning av matchmaking-systemet är välkommen.

Det funkade dock redan bra.

Medlem

Ingen suger på RTS, alla dom som är bra har bara spelat det mycket.

Inaktiv
Skrivet av napoleon390:
Skrivet av Edd1e:

Jo tjenare, ofta det kommer funka. Jag är helt j*vla värdelös på RTS. Ska jag lyckas hitta en 50/50 match måste jag nog kriga mot en ryamatta.

Lol samma gäller för mig, de kommer aldrig lyckas Starcraft blir ett spel för eliten och inte ett spel för den stora massan.

Hehe, det där är lite intressant för "eliten" säger helt tvärtemot ofta. Att Starcraft 2 är på tok för "casual".


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

wtf @ vid hahahha

1
Skriv svar