Posta dina klockningsresultat

Medlem
Skrivet av b0ne:

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=992820

Borde jag vara nöjd tro? Kör med standard CPU Kylaren och Vcores. Den ligger på 55-60 grader full load.

Skaffa värre kylare så kan du gå ännu längre!

Inaktiv
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av b0ne:

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=992820

Borde jag vara nöjd tro? Kör med standard CPU Kylaren och Vcores. Den ligger på 55-60 grader full load.

Skaffa värre kylare så kan du gå ännu längre!

Skulle nog själv satsa på en bättre kylare istället för en värre


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Snabb OC fråga:
Kan man stänga av denna jobbiga funktion att korten automatiskt klockas ner? (gäller HD4870)

On-topic:
Har min Phenom II X3 2.8 liggandes i 3.4GHz med den sista kärnan upplåst. Annars är det inte mycket klockning på denna burken.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Snabb OC fråga:
Kan man stänga av denna jobbiga funktion att korten automatiskt klockas ner? (gäller HD4870)

On-topic:
Har min Phenom II X3 2.8 liggandes i 3.4GHz med den sista kärnan upplåst. Annars är det inte mycket klockning på denna burken.

Det bör inte vara en jobbig funktion... Det ska ju inte märkas egentligen. Symtom?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Okej, jag måste verkligen bli av med denna funktionen. Det är nämligen så att jag inte kan köra spel i windowed mode, för grafikkortet uppfattar det som en 2D-applikation och det förklarar sig själv. Fast, det verkar som att man måste flasha om kortet och det är då veeeerkligen inget jag vill. Så, jag godtar varje annat förslag. Har försökt klocka upp kortet att hålla sig på 750 och 900 hela tiden, men det vill det inte - varken med Rivatuner eller ATIs egna.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

===Processor
Modell : Intel E8400
Originalklock : 3.0Ghz
Nuvarande klock : 4105Mhz
Spänning : 1.412
===Minne
Modell corsair 6400 kit 4GB
Hastighet : 800Mhz
Nuvarande klock : 912Mhz
Timings : 5-5-5-18 (orgenal)
Spänning : 2.2
===Moderkort
Modell : Maximus Formula
Socket : 775
Chipset : x38
===Resultat
program: Real Temp
Secs: kommer inte i håg men tror de va 9,5secs


signatur

Maximus Formula|Cooler Master 700W|E8400 @ 3.00 Ghz @ 4.1Ghz|Corsair H50| Corsair 6400 DDR2 4GB KIT 800Mhz @ 912Mhz|9800GT 512Mb

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Okej, jag måste verkligen bli av med denna funktionen. Det är nämligen så att jag inte kan köra spel i windowed mode, för grafikkortet uppfattar det som en 2D-applikation och det förklarar sig själv. Fast, det verkar som att man måste flasha om kortet och det är då veeeerkligen inget jag vill. Så, jag godtar varje annat förslag. Har försökt klocka upp kortet att hålla sig på 750 och 900 hela tiden, men det vill det inte - varken med Rivatuner eller ATIs egna.

använd ATI tray tools om du inte har använt de än. de funkar alltid o man kan höja volten på visa kort också men vet inte om de är volt lås på ditt kort.


signatur

Maximus Formula|Cooler Master 700W|E8400 @ 3.00 Ghz @ 4.1Ghz|Corsair H50| Corsair 6400 DDR2 4GB KIT 800Mhz @ 912Mhz|9800GT 512Mb

Inaktiv

vill klocka mitt gf 8800gts 640mb har dual core process 6gb ram allt funkar snabbt men vill ha lite bättre grafikkort så jag tänkte klocka om det går jag är nybörjare så jag vet inte hur finns det nån förklaring hur jag ska kunna göra det ? .. i exakt detalj?

Medlem

kolla min hemsida www.kikotte.tk där se ni vad jag har. sida kan vara nere.

Medlem

===Processor
Modell: Intel 2600k
Originalklock: 3.4 GHz
Nuvarande klock: 4.6 GHz (35% OC)
Spänning: ca 1.35
===Minne
Modell: 2x Corsair CMX8GX3M2A1600C9 4 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM
Hastighet: 666 MHz (stödjer 800)
Timings: 9-9-9-24
Spänning: 1.5v
===Moderkort
Modell: Asus P8P67 PRO
Socket: 1155
Chipset: P67
===Resultat
SuperPi 1M: 8.281s

Har ej labbat så mycket med inställningarna.. det mesta är på auto och SuperPi-testet gjordes med en massa andra program igång.

Medlem

Tjena gossar och tjejer! En snabb fråga som egentligen inte handlar om överklockning men snarare pre-överklockning, så att säga. Har ni nån koll på vad en i5 2500k borde ligga på i idle och load, med standardkylaren? Idle sitter jag nämligen på siffror kring 30-35, lite fluktuerande medan jag efter en rejäl BF3-runda kollade och såg att min max-temp på alla fyra kärnorna låg kring 70-75. Låter väldigt mycket i mina öron.

(tänkte att om det är nånstans man har koll på CPU-tempar så är det väl ändå här!)

falcken

Medlem
Skrivet av Falckiee:

Tjena gossar och tjejer! En snabb fråga som egentligen inte handlar om överklockning men snarare pre-överklockning, så att säga. Har ni nån koll på vad en i5 2500k borde ligga på i idle och load, med standardkylaren? Idle sitter jag nämligen på siffror kring 30-35, lite fluktuerande medan jag efter en rejäl BF3-runda kollade och såg att min max-temp på alla fyra kärnorna låg kring 70-75. Låter väldigt mycket i mina öron.

(tänkte att om det är nånstans man har koll på CPU-tempar så är det väl ändå här!)

falcken

Går egentligen inte att besvara pga detta beror mycket på ditt chassi och hur mycket luft dina chassifläktar skyfflar. Höga load temps kan lika gärna bero på låg chassiventilation.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Falckiee:

Tjena gossar och tjejer! En snabb fråga som egentligen inte handlar om överklockning men snarare pre-överklockning, så att säga. Har ni nån koll på vad en i5 2500k borde ligga på i idle och load, med standardkylaren? Idle sitter jag nämligen på siffror kring 30-35, lite fluktuerande medan jag efter en rejäl BF3-runda kollade och såg att min max-temp på alla fyra kärnorna låg kring 70-75. Låter väldigt mycket i mina öron.

(tänkte att om det är nånstans man har koll på CPU-tempar så är det väl ändå här!)

falcken

Går egentligen inte att besvara pga detta beror mycket på ditt chassi och hur mycket luft dina chassifläktar skyfflar. Höga load temps kan lika gärna bero på låg chassiventilation.

Ah, tack för ett (sent, men ändå) svar. Det verkar dels som att min kylpasta "brunnit" in ordentligt och nu har nått full effekt. Jag var även och försökte rensa upp lite och buntbanda-ihop kablarna lite bättre för att få bättre luftflöde överlag. Min cpu max-tempar nu kring 60-70 efter ett par rediga rundor BF3. Inga strul eller så med datorn p.g.a. värmen. Det enda jag kan tänka mig är att CPU'n har en kortare livslängd, men å andra sidan är det ju snart dags att byta CPU igen : )

Medlem
Skrivet av Falckiee:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Falckiee:

Tjena gossar och tjejer! En snabb fråga som egentligen inte handlar om överklockning men snarare pre-överklockning, så att säga. Har ni nån koll på vad en i5 2500k borde ligga på i idle och load, med standardkylaren? Idle sitter jag nämligen på siffror kring 30-35, lite fluktuerande medan jag efter en rejäl BF3-runda kollade och såg att min max-temp på alla fyra kärnorna låg kring 70-75. Låter väldigt mycket i mina öron.

(tänkte att om det är nånstans man har koll på CPU-tempar så är det väl ändå här!)

falcken

Går egentligen inte att besvara pga detta beror mycket på ditt chassi och hur mycket luft dina chassifläktar skyfflar. Höga load temps kan lika gärna bero på låg chassiventilation.

Ah, tack för ett (sent, men ändå) svar. Det verkar dels som att min kylpasta "brunnit" in ordentligt och nu har nått full effekt. Jag var även och försökte rensa upp lite och buntbanda-ihop kablarna lite bättre för att få bättre luftflöde överlag. Min cpu max-tempar nu kring 60-70 efter ett par rediga rundor BF3. Inga strul eller så med datorn p.g.a. värmen. Det enda jag kan tänka mig är att CPU'n har en kortare livslängd, men å andra sidan är det ju snart dags att byta CPU igen : )

Mmm såg att det var sent svar, men bättre sent än aldrig?

Kylpastan sätter sig efter ngn dag bara, så att du fått bättre temps, beror förmodligen på att du förbättrat för luftvägarna genom chassit.

Btw, så är standardfläktarna i flertalet chassin sällan bra och det går att byta ut dessa emot bättre som skyfflar luft effektivare och ofta är tystare dessutom.

60-70C är helt ok och den processorn är riktigt vass, så du borde kunna ha det systemet i flera år och typ bara byta gkort och lägga till lite diskar osv.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Är det ingen som överklockar längre? Dagens ungdom... Snart tioårsjubileum för den här tråden, kom igen nu.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Skriv svar