Hipp hipp hurra! Resident Evil fyller 20 år!

Robot
Medlem
Hipp hipp hurra! Resident Evil fyller 20 år!

Satt och väntade på översättningen skulle komma innan jag kom på att det finns subtitles på youtube

Medlem

Sjukt att det är så lång tid sen man satt och var sjukligt imponerad över grafiken o allt.. lite ledsamt nästan


signatur
Medlem

Fan vad gammal man börjar bli. Snart är man död. Livet springer förbi en...

Känns som det var igår jag och mina kompisar satt och kollade på när storebrorsan spelade igenom RE1 på PS1 och hade med sig en guide från den tidens svenska speltidningar. Det ni FZ!

Grattis till en av Världens bästa spelserier som tyvärr tappat bort sig med de två senaste spelen... Längtar till remaken av RE2.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Resident evil. Älskade första och andra


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av Remus:

Fan vad gammal man börjar bli. Snart är man död. Livet springer förbi en...

Känns som det var igår jag och mina kompisar satt och kollade på när storebrorsan spelade igenom RE1 på PS1 och hade med sig en guide från den tidens svenska speltidningar. Det ni FZ!

Grattis till en av Världens bästa spelserier som tyvärr tappat bort sig med de två senaste spelen... Längtar till remaken av RE2.

Minns när min polare hade köpt Playstation efter att ha sålt sitt NES. Han hade fått med något "jättekonstigt" spel som hette Resident Evil. Har nog aldrig blivit så jäkla nyfiken på ett spel som jag blev när vi satte oss ner med det.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av magma:

Resident evil. Älskade första och andra

Spelade igenom HD remaster av ettan med min storebror (det var hans favoritspel när det kom, jag var för liten men brukade tjuvtitta-på). Good times, ganska snygg remaster också.

Medlem

"Resident Evil 20th Anniversary, Up to 83% Off"
http://store.steampowered.com/news/20928/

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av magma:

Resident evil. Älskade första och andra

Spelade igenom HD remaster av ettan med min storebror (det var hans favoritspel när det kom, jag var för liten men brukade tjuvtitta-på). Good times, ganska snygg remaster också.

Good old times
Jag måste också testa remastern. Får se om det dyker upp på gog någon gång. Blir garanterat ett köp.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

kom ihåg när jag skulle spela d första gången, det regnade och åskade ute och första scenen med zombien med ryggen mot en glömmer jag aldrig.

Medlem

20 bast? Känner mig just nu lastgammal.

Medlem

P3spel dedikerat ett avsnitt med att fira Resident evil 20år
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/691979?programid=4090

Medlem
Skrivet av Pierre:

Sjukt att det är så lång tid sen man satt och var sjukligt imponerad över grafiken o allt.. lite ledsamt nästan

Och du ville visa mig nått "kul" i spelet. vilket var dom där jävla hundarna. Fan va rädd ja blev.

1
Skriv svar