Logga in varje gång ?

Medlem
Logga in varje gång ?

Verkar inte som det sparar i IE är det nån bugg elle r?

Redaktör

IE är en bugg, använd en vettig browser. Allvar, det ska fungera, har du kanske spärrat cookies?


signatur
Medlem

Hmz, den är på mellan såg jag nu, men så har den alltid kört tydligen, alla andra forum funkar perfa.

Och nej funkar inte och det är samma sak på Firefox och det är inget spärrat.

Medlem

Fungerar inte för mig heller, vet inte hur det skulle kunna det eftersom det inte finns nån "kom ihåg mig"-ruta längre?! Eller menar ni att jag ska behöva använda IE:s spara lösenordstjafs som jag stängde av samma dag som jag installerade XP


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

Fungerar inte för mig heller, vet inte hur det skulle kunna det eftersom det inte finns nån "kom ihåg mig"-ruta längre?! Eller menar ni att jag ska behöva använda IE:s spara lösenordstjafs som jag stängde av samma dag som jag installerade XP

Om du inte loggar ut så ska den komma ihåg dig ändå, utan kryssruta


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Attans, nu funkar det ju! Gick inte för en halvtimme sedan. Kan kanske berott på att jag var inne via en annan dator emellan?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

nix funkar fortfarande inte

W2k
Medlem

Använder du "fz.se" eller "www.fz.se"? Prova och se om det funkar med den ena men inte den andra. (Det ska vara "www.fz.se".)


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Jag kör med www.fz.se och fick logga in igen när jag öppnade siten. Samma browser och dator stod igång över natten med anslutning till nätet såvida SUnet inte gick ner. Loggade inte ut utan använde taben till att läsa en annan site.


signatur
Medlem

Jag hade också problem hemma i FF, men på jobbet funkar det bra i IE.

Medlem

Hittade felet för mig, hade gamla adressen i bookmarken. Bytte till www.fz.se och nu fungerar det bra.


signatur
Medlem

Jag hade samma problem, men eftersom vissa lyckades när de ändrade adress i bokmärket så testade jag det. Själv hade jag gamla goda "www.fragzone.se" men bytte till bara FZ och nu fungerar det som det ska.

Medlem
Skrivet av HoloDuke:

Jag hade samma problem, men eftersom vissa lyckades när de ändrade adress i bokmärket så testade jag det. Själv hade jag gamla goda "www.fragzone.se" men bytte till bara FZ och nu fungerar det som det ska.

det där löste mina problem också, men jag vill skriva fragzone, inte fz >_<


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

För mig funkar det nu, nästan?! Ungefär var tionde gång måste jag skriva in mitt användarnamn.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Det går inte för mig, kör med Opera...

Har inget med bokmärket att göra.. använder det endå aldrig??


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

det e lugnt funka ju nu hopp plopp


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Firefox.. har en smula alzheimers. Ibland kommer den ihåg ibland inte.
Tror det beror på att mitt bokmärke pekar mot www.fz.se/nyheter som FzCrew
förslog att jag skulle ha som förstasida.
Eftersom jag tycker nuvander startsida är horribelt dålig i nyhets perspektiv.

Finns det inget sätt att få den spara kakan längre eller nått ?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Bt
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Firefox.. har en smula alzheimers. Ibland kommer den ihåg ibland inte.
Tror det beror på att mitt bokmärke pekar mot www.fz.se/nyheter som FzCrew
förslog att jag skulle ha som förstasida.
Eftersom jag tycker nuvander startsida är horribelt dålig i nyhets perspektiv.

Finns det inget sätt att få den spara kakan längre eller nått ?

Har precis samma problem.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Det funkar inte för mig. Går in på www.fz.se men den kommer inte ihåg mig när jag startade datorn idag. Om jag stänger browsern och startar den igen så fungerar det med autologin. Med tanke på att det fungerar bra på massa andra ställen och även på gamla så tycker jag nog ändå att det borde vara nåt tjall på fz:s programmering.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Forumet verkar inte klara att spara lösenord om man loggar in från olika datorer, testade precis på jobbdatorn och hemdatorn, och jag blev utloggad från den enda när jag loggade in på den andra.


signatur
Medlem

funkar inte här heller .. kör Avant
lite segt att behöva logga in fort man kommer hit

Medlem

Funkar inte här, var tvungen att logga in igen nu på morgonen. Igår tog jag bort alla FZ/FragZone kakor och dessutom loginen från password managern i Firefox.
Tittar jag nu i session kakorna (en för fz.se och en för www.fz.se) så ser jag att de är bara giltiga i 6 timmar.
Känns som om jag glömt att prova nått.. aja, får se om 6 timmar

Medlem

Samma problem här, måste logga in varje gång.

Firefox 1.5.0.3

Medlem

samma här funkade en dag nästan nu idag samma sak igen

Medlem

Agreed, behöver logga in minst en gång om dagen. Cookies är inte av ondo, använd dom så mycket ni vill

Medlem

måste med logga in


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag kan surfa runt och så hur mycket jag vill tills jag byter dator verkar det som. Loggar nämligen in i skolan på dagen och sen hemma.


signatur
Inaktiv

Har allt som det ska vara men stänger jag ner burken och startar upp den igen så måste jag logga in igen.
Blir nog att jag inte kommer att hålla på med det utan då får det vara med besöken här tyvär.

Medlem

Funkar inte för mig heller, oavsett om jag skriver www.fz.se, fz.se eller fragzone.se

Jag måste ändå logga in igen, efter varje gång jag startat om datorn. Och nej, jag har inte tagit bort rättigheten att skapa cookies för sajten.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Är det inte lite väl drastiskt att sluta hänga på FZ bara för en skum cookie, det är väl ett typiskt barndomsfel med en från grunden helt ny sida. Det fixar grabbarna snart, eller hur?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

12
Skriv svar