Framtiden för spelutveckling är här med Cryengine V

Robot
Framtiden för spelutveckling är här med Cryengine V
Medlem
Framtiden för spelutveckling är här med Cryengine V

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Marketplace skulle jag gissa på, förmodligen på andra sätt med.
Såg på Humble Bundle så har dom släppt Ryse assets.

https://www.humblebundle.com/cryengine-bundle


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dem vill nog ta marknadsandelar och ju fler som använder deras engine idag desto fler kommer att vilja betala imorgon.

Det blir oxå lättare att hitta och anställa folk med cryengine erfarenhet och det kan gälla många månaders upplärning som annars behövts.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Man ska aldrig underskatta makten i att ha samlat ihop ett bra goodwill-kapital, but i see your point.

Medlem

Hmm, kollade dokumentationen och jag tror inte att Cryengine är framtiden för spelutveckling. Vet inte hur många av framtidens spelutvecklare (och speciellt indie-utvecklare) dom tror att dom kan locka till sig med C++, CE# och LuaScript? Men jag tror dom får det svårt.

Dessutom är många Cryengine assets låsta i sitt filformat till just Cryengine vad jag förstår (till skillnad från t.ex. Unity assets). Så om man spenderar pengar på såna så går dom inte att använda i en annan motor i framtiden....knappast något som klingar rätt år 2016.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Marketplace skulle jag gissa på, förmodligen på andra sätt med.
Såg på Humble Bundle så har dom släppt Ryse assets.

https://www.humblebundle.com/cryengine-bundle

Och teknisk support.

Medlem
Medlem

Vad skulle det vara om det inte var c# eller ++? Är ju ledande inom språken

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Vad skulle det vara om det inte var c# eller ++? Är ju ledande inom språken

Ledande fortfarande och sedan länge. Speciellt hos stora studios och på de äldre etablerade motorerna (Cryengine, Unreal etc). Absolut.
Men jag tror inte det är framtiden, och definitivt inte för indieutvecklare eller utvecklare av enklare spel. js går framåt stort sedan många år; och jag tror att vi kommer att få se fler lättviktsspråk i den nära framtiden snarare än att en ny c variant sprider sig.

Medlem

Jag vill ha crysis 4, pc only

Medlem

Hmm sant. Eller så kommer det komma allt ner avancerade drag och släpp-program. Jag själv skriver hellre i c#, i alla fall när det kommer till spelprogranmering. Inte för att jag har någonsin skapat något färdigt projekt då jag alltid glömmer bort att jag hatar problemlösande och ger upp när det kör fast.

Medlem

Nice! C# stöd är en jävligt stor grej för min del.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Hmm sant. Eller så kommer det komma allt ner avancerade drag och släpp-program. Jag själv skriver hellre i c#, i alla fall när det kommer till spelprogranmering. Inte för att jag har någonsin skapat något färdigt projekt då jag alltid glömmer bort att jag hatar problemlösande och ger upp när det kör fast.

Jag föredrar js, men det är nog för att jag har börjat nyligen och hoppade på Unity-tåget eftersom jag hade gjort annat i js innan. Har knappt rört c# förut eftersom jag jobbat i java länge, så jag var inte så sugen på det. Även om jag inser att vägen mellan dom två inte är så lång

Angående drag och släpp-program har du nog helt rätt. För väldigt mycket funkar det redan idag, med lite adderad scripting.
Beroende på hur snabbt AI utvecklingen går så kanske det till och med kan bli enklare än så

Medlem
Skrivet av waeress:

Ledande fortfarande och sedan länge. Speciellt hos stora studios och på de äldre etablerade motorerna (Cryengine, Unreal etc). Absolut.
Men jag tror inte det är framtiden, och definitivt inte för indieutvecklare eller utvecklare av enklare spel. js går framåt stort sedan många år; och jag tror att vi kommer att få se fler lättviktsspråk i den nära framtiden snarare än att en ny c variant sprider sig.

Mer troligt att någon form av visual scripting blir norm för de som inte kan programmera och vill utveckla enklare spel än att vi går mot ett lättviktigt språk. JS är ett alternativ om man använder Unity, men det är inte speciellt populärt i jämförelse med c#.

Medlem

Meeeh, det går inte att logga in på deras sida. Trist, hade velat prova att leka runt lite redan ikväll :/

Det är ju en oerhört kompetent motor, men jag tror Unreal kommer vara den motor de flesta föredrar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av waeress:

Hmm, kollade dokumentationen och jag tror inte att Cryengine är framtiden för spelutveckling. Vet inte hur många av framtidens spelutvecklare (och speciellt indie-utvecklare) dom tror att dom kan locka till sig med C++, CE# och LuaScript? Men jag tror dom får det svårt.

Dessutom är många Cryengine assets låsta i sitt filformat till just Cryengine vad jag förstår (till skillnad från t.ex. Unity assets). Så om man spenderar pengar på såna så går dom inte att använda i en annan motor i framtiden....knappast något som klingar rätt år 2016.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Marketplace skulle jag gissa på, förmodligen på andra sätt med.
Såg på Humble Bundle så har dom släppt Ryse assets.

https://www.humblebundle.com/cryengine-bundle

Och teknisk support.

Unity är inte ett alternativ om du vill bygga ett mer komplicerat spel än en Mcdonalds-simulator. Det är helt enkelt för ooptimerat. Tror du mig inte så bara kolla på alla Early access trainwrecks som de försöker kränga på Steam. Totalbuiscit och Jim Sterling m fl har täckt de flesta av dem.
Detsamma gäller modellerna och Unity assets är för spelvärlden vad Poser är för 3D-modellering. Massproducerat och ooptimerat skräp.

Stora spel har t o m kod i Assembler för att få upp hastigheten och vill du få jobb på de stora företagen finns det ingen genväg. Du måste vara en bra programmerare.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Samma som Unreal Engine och Unity gör, för varje licens du släpper betalar du en procentsats förmodligen. Verkar vara det moderna sättet att släppa motorer på iaf

Medlem

varför stöder det inte Simula, Algol 58 och flow-matic? refund

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av waeress:

Hmm, kollade dokumentationen och jag tror inte att Cryengine är framtiden för spelutveckling. Vet inte hur många av framtidens spelutvecklare (och speciellt indie-utvecklare) dom tror att dom kan locka till sig med C++, CE# och LuaScript? Men jag tror dom får det svårt.

Dessutom är många Cryengine assets låsta i sitt filformat till just Cryengine vad jag förstår (till skillnad från t.ex. Unity assets). Så om man spenderar pengar på såna så går dom inte att använda i en annan motor i framtiden....knappast något som klingar rätt år 2016.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Marketplace skulle jag gissa på, förmodligen på andra sätt med.
Såg på Humble Bundle så har dom släppt Ryse assets.

https://www.humblebundle.com/cryengine-bundle

Och teknisk support.

Unity är inte ett alternativ om du vill bygga ett mer komplicerat spel än en Mcdonalds-simulator. Det är helt enkelt för ooptimerat. Tror du mig inte så bara kolla på alla Early access trainwrecks som de försöker kränga på Steam. Totalbuiscit och Jim Sterling m fl har täckt de flesta av dem.
Detsamma gäller modellerna och Unity assets är för spelvärlden vad Poser är för 3D-modellering. Massproducerat och ooptimerat skräp.

Stora spel har t o m kod i Assembler för att få upp hastigheten och vill du få jobb på de stora företagen finns det ingen genväg. Du måste vara en bra programmerare.

Jag tror inte du förstår hur och varför jag utvecklar spel. Det har definitivt inget att göra med att få jobb hos någon av de stora då jag driver eget. Det är inte heller ett intresse att göra tekniskt tunga titlar som lockar mig.
Du underskattar dessutom Unity.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av waeress:

Hmm, kollade dokumentationen och jag tror inte att Cryengine är framtiden för spelutveckling. Vet inte hur många av framtidens spelutvecklare (och speciellt indie-utvecklare) dom tror att dom kan locka till sig med C++, CE# och LuaScript? Men jag tror dom får det svårt.

Dessutom är många Cryengine assets låsta i sitt filformat till just Cryengine vad jag förstår (till skillnad från t.ex. Unity assets). Så om man spenderar pengar på såna så går dom inte att använda i en annan motor i framtiden....knappast något som klingar rätt år 2016.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Marketplace skulle jag gissa på, förmodligen på andra sätt med.
Såg på Humble Bundle så har dom släppt Ryse assets.

https://www.humblebundle.com/cryengine-bundle

Och teknisk support.

Unity är inte ett alternativ om du vill bygga ett mer komplicerat spel än en Mcdonalds-simulator. Det är helt enkelt för ooptimerat. Tror du mig inte så bara kolla på alla Early access trainwrecks som de försöker kränga på Steam. Totalbuiscit och Jim Sterling m fl har täckt de flesta av dem.
Detsamma gäller modellerna och Unity assets är för spelvärlden vad Poser är för 3D-modellering. Massproducerat och ooptimerat skräp.

Stora spel har t o m kod i Assembler för att få upp hastigheten och vill du få jobb på de stora företagen finns det ingen genväg. Du måste vara en bra programmerare.

Jag tror inte du förstår hur och varför jag utvecklar spel. Det har definitivt inget att göra med att få jobb hos någon av de stora då jag driver eget. Det är inte heller ett intresse att göra tekniskt tunga titlar som lockar mig.
Du underskattar dessutom Unity.

Underskattar? Knappast. Det bygger på samma princip som Visual Basic och C#. Visst, du kan få en apa att producera kod men optimeringen blir skit. Problemet med dessa verktyg är att du inte behöver förstå den bakomliggande tekniken och hur skall man kunna förvänta sig att produkten blir bra då?

Dessutom, som jag sa, det är bara att hoppa på Steam och titta på de alster som alla "game studios" producerar genom Unity. Det talar sitt tydliga språk. Tycker du det är framtiden så får du så klart ha den åsikten, men för mig ser det isåfall dystert ut.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Underskattar? Knappast. Det bygger på samma princip som Visual Basic och C#. Visst, du kan få en apa att producera kod men optimeringen blir skit. Problemet med dessa verktyg är att du inte behöver förstå den bakomliggande tekniken och hur skall man kunna förvänta sig att produkten blir bra då?

Dessutom, som jag sa, det är bara att hoppa på Steam och titta på de alster som alla "game studios" producerar genom Unity. Det talar sitt tydliga språk. Tycker du det är framtiden så får du så klart ha den åsikten, men för mig ser det isåfall dystert ut.

Du kan inte döma Unity efter hur enkelt det är att producera skräp med den. Det är en nybörjarvänlig motor med en enormt stor Asset Store och kommer därför locka till sig en massa skräputvecklare. Vi kommer se fler skräpspel från unreal och cryenine också nu när dom är gratis. När det gäller optimering så handlar det mest om hur duktig utvecklaren är. Unity 5 har stor potential om utvecklarna vet vad dom gör.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av waeress:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av waeress:

Hmm, kollade dokumentationen och jag tror inte att Cryengine är framtiden för spelutveckling. Vet inte hur många av framtidens spelutvecklare (och speciellt indie-utvecklare) dom tror att dom kan locka till sig med C++, CE# och LuaScript? Men jag tror dom får det svårt.

Dessutom är många Cryengine assets låsta i sitt filformat till just Cryengine vad jag förstår (till skillnad från t.ex. Unity assets). Så om man spenderar pengar på såna så går dom inte att använda i en annan motor i framtiden....knappast något som klingar rätt år 2016.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Marketplace skulle jag gissa på, förmodligen på andra sätt med.
Såg på Humble Bundle så har dom släppt Ryse assets.

https://www.humblebundle.com/cryengine-bundle

Och teknisk support.

Unity är inte ett alternativ om du vill bygga ett mer komplicerat spel än en Mcdonalds-simulator. Det är helt enkelt för ooptimerat. Tror du mig inte så bara kolla på alla Early access trainwrecks som de försöker kränga på Steam. Totalbuiscit och Jim Sterling m fl har täckt de flesta av dem.
Detsamma gäller modellerna och Unity assets är för spelvärlden vad Poser är för 3D-modellering. Massproducerat och ooptimerat skräp.

Stora spel har t o m kod i Assembler för att få upp hastigheten och vill du få jobb på de stora företagen finns det ingen genväg. Du måste vara en bra programmerare.

Jag tror inte du förstår hur och varför jag utvecklar spel. Det har definitivt inget att göra med att få jobb hos någon av de stora då jag driver eget. Det är inte heller ett intresse att göra tekniskt tunga titlar som lockar mig.
Du underskattar dessutom Unity.

Underskattar? Knappast. Det bygger på samma princip som Visual Basic och C#. Visst, du kan få en apa att producera kod men optimeringen blir skit. Problemet med dessa verktyg är att du inte behöver förstå den bakomliggande tekniken och hur skall man kunna förvänta sig att produkten blir bra då?

Dessutom, som jag sa, det är bara att hoppa på Steam och titta på de alster som alla "game studios" producerar genom Unity. Det talar sitt tydliga språk. Tycker du det är framtiden så får du så klart ha den åsikten, men för mig ser det isåfall dystert ut.

Skyll inte på motorn för att novisa spelutvecklare är dåliga/lägger lite tid på optimering. Finns många AAA spel som är väldigt dåligt optimerade också, även fast de använder sina egna eller andra motorer.

För mig är det en väldigt positiv framtid, vi har många gånger fler indie utvecklare nu än någonsin och kvalitén på steam är skyhög. Förr i tiden låg indies långt efter men så är det inte längre. Konkurransen ökar mer och mer på spelmotorbranchen så att vi kommer bara få bättre och bättre motorer som kommer bidra till bättre spel från indies.

Medlem

Jag hatar pixelspel. Klarar inte av dem. Började min bana med 8bit 1990, och där kan pixel stanna.

Medlem

Som tur är så är marknaden idag tillräckligt stor för alla smaker

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av waeress:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av waeress:

Hmm, kollade dokumentationen och jag tror inte att Cryengine är framtiden för spelutveckling. Vet inte hur många av framtidens spelutvecklare (och speciellt indie-utvecklare) dom tror att dom kan locka till sig med C++, CE# och LuaScript? Men jag tror dom får det svårt.

Dessutom är många Cryengine assets låsta i sitt filformat till just Cryengine vad jag förstår (till skillnad från t.ex. Unity assets). Så om man spenderar pengar på såna så går dom inte att använda i en annan motor i framtiden....knappast något som klingar rätt år 2016.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Marketplace skulle jag gissa på, förmodligen på andra sätt med.
Såg på Humble Bundle så har dom släppt Ryse assets.

https://www.humblebundle.com/cryengine-bundle

Och teknisk support.

Unity är inte ett alternativ om du vill bygga ett mer komplicerat spel än en Mcdonalds-simulator. Det är helt enkelt för ooptimerat. Tror du mig inte så bara kolla på alla Early access trainwrecks som de försöker kränga på Steam. Totalbuiscit och Jim Sterling m fl har täckt de flesta av dem.
Detsamma gäller modellerna och Unity assets är för spelvärlden vad Poser är för 3D-modellering. Massproducerat och ooptimerat skräp.

Stora spel har t o m kod i Assembler för att få upp hastigheten och vill du få jobb på de stora företagen finns det ingen genväg. Du måste vara en bra programmerare.

Jag tror inte du förstår hur och varför jag utvecklar spel. Det har definitivt inget att göra med att få jobb hos någon av de stora då jag driver eget. Det är inte heller ett intresse att göra tekniskt tunga titlar som lockar mig.
Du underskattar dessutom Unity.

Underskattar? Knappast. Det bygger på samma princip som Visual Basic och C#. Visst, du kan få en apa att producera kod men optimeringen blir skit. Problemet med dessa verktyg är att du inte behöver förstå den bakomliggande tekniken och hur skall man kunna förvänta sig att produkten blir bra då?

Dessutom, som jag sa, det är bara att hoppa på Steam och titta på de alster som alla "game studios" producerar genom Unity. Det talar sitt tydliga språk. Tycker du det är framtiden så får du så klart ha den åsikten, men för mig ser det isåfall dystert ut.

Givetvis skapas det mycket skräp med Unity då den är den mest populära motorn. Ingen motor, inte ens Unreal, är i närheten av det användarantal som Unity har. Nästan vartenda spel du hittar på mobila enheter är gjort med Unity.

Det finns många grymma spel som är gjorda i Unity. T.ex. Hearthstone, Ori and the blind forest, Pillars of Eternity och Cities skylines m.fl. Så argumentet att eftersom användare är dåliga innebär att motorn är dålig är tafatt. För övrigt använder människor som inte har en aning vad dom håller på med även Unreal och annat, och resultatet är inte vackert där heller.

Unity används ofta av indies för det är den enklaste att sätta sig in i, samtidigt som den är väldigt utbyggbar där man kan skräddarsy den precis som man vill. Det enda som begränsar en är ens egna färdigheter.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av waeress:

Hmm, kollade dokumentationen och jag tror inte att Cryengine är framtiden för spelutveckling. Vet inte hur många av framtidens spelutvecklare (och speciellt indie-utvecklare) dom tror att dom kan locka till sig med C++, CE# och LuaScript? Men jag tror dom får det svårt.

Dessutom är många Cryengine assets låsta i sitt filformat till just Cryengine vad jag förstår (till skillnad från t.ex. Unity assets). Så om man spenderar pengar på såna så går dom inte att använda i en annan motor i framtiden....knappast något som klingar rätt år 2016.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Marketplace skulle jag gissa på, förmodligen på andra sätt med.
Såg på Humble Bundle så har dom släppt Ryse assets.

https://www.humblebundle.com/cryengine-bundle

Och teknisk support.

Unity är inte ett alternativ om du vill bygga ett mer komplicerat spel än en Mcdonalds-simulator. Det är helt enkelt för ooptimerat. Tror du mig inte så bara kolla på alla Early access trainwrecks som de försöker kränga på Steam. Totalbuiscit och Jim Sterling m fl har täckt de flesta av dem.
Detsamma gäller modellerna och Unity assets är för spelvärlden vad Poser är för 3D-modellering. Massproducerat och ooptimerat skräp.

Stora spel har t o m kod i Assembler för att få upp hastigheten och vill du få jobb på de stora företagen finns det ingen genväg. Du måste vara en bra programmerare.

Jag tror inte du förstår hur och varför jag utvecklar spel. Det har definitivt inget att göra med att få jobb hos någon av de stora då jag driver eget. Det är inte heller ett intresse att göra tekniskt tunga titlar som lockar mig.
Du underskattar dessutom Unity.

Låter som du projicerar dig själv och dina behov på resten av världen.

Varför skulle C++ inte locka till sig framtida spelutvecklare?

Filformat är ju bara ett filformat, rätt trivial grej att konvertera i slutändan. Däremot så kanske deras filformat är optimerat för just sin motor och därför kan vissa features kanske bli svårt att få med vid en konvertering.

Medlem

"Tipstack till LordVaakos."

Got your back since 2009 FZ.

Medlem
Skrivet av Svenorvar:
Skrivet av waeress:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av waeress:

Hmm, kollade dokumentationen och jag tror inte att Cryengine är framtiden för spelutveckling. Vet inte hur många av framtidens spelutvecklare (och speciellt indie-utvecklare) dom tror att dom kan locka till sig med C++, CE# och LuaScript? Men jag tror dom får det svårt.

Dessutom är många Cryengine assets låsta i sitt filformat till just Cryengine vad jag förstår (till skillnad från t.ex. Unity assets). Så om man spenderar pengar på såna så går dom inte att använda i en annan motor i framtiden....knappast något som klingar rätt år 2016.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Marketplace skulle jag gissa på, förmodligen på andra sätt med.
Såg på Humble Bundle så har dom släppt Ryse assets.

https://www.humblebundle.com/cryengine-bundle

Och teknisk support.

Unity är inte ett alternativ om du vill bygga ett mer komplicerat spel än en Mcdonalds-simulator. Det är helt enkelt för ooptimerat. Tror du mig inte så bara kolla på alla Early access trainwrecks som de försöker kränga på Steam. Totalbuiscit och Jim Sterling m fl har täckt de flesta av dem.
Detsamma gäller modellerna och Unity assets är för spelvärlden vad Poser är för 3D-modellering. Massproducerat och ooptimerat skräp.

Stora spel har t o m kod i Assembler för att få upp hastigheten och vill du få jobb på de stora företagen finns det ingen genväg. Du måste vara en bra programmerare.

Jag tror inte du förstår hur och varför jag utvecklar spel. Det har definitivt inget att göra med att få jobb hos någon av de stora då jag driver eget. Det är inte heller ett intresse att göra tekniskt tunga titlar som lockar mig.
Du underskattar dessutom Unity.

Låter som du projicerar dig själv och dina behov på resten av världen.

Varför skulle C++ inte locka till sig framtida spelutvecklare?

Filformat är ju bara ett filformat, rätt trivial grej att konvertera i slutändan. Däremot så kanske deras filformat är optimerat för just sin motor och därför kan vissa features kanske bli svårt att få med vid en konvertering.

Ja, jag kanske projicerar. Eller så tolkar jag den utveckling jag ser i branschen och tekniken och har, du vet, en åsikt om vart det är på väg...

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Svenorvar:
Skrivet av waeress:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av waeress:

Hmm, kollade dokumentationen och jag tror inte att Cryengine är framtiden för spelutveckling. Vet inte hur många av framtidens spelutvecklare (och speciellt indie-utvecklare) dom tror att dom kan locka till sig med C++, CE# och LuaScript? Men jag tror dom får det svårt.

Dessutom är många Cryengine assets låsta i sitt filformat till just Cryengine vad jag förstår (till skillnad från t.ex. Unity assets). Så om man spenderar pengar på såna så går dom inte att använda i en annan motor i framtiden....knappast något som klingar rätt år 2016.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av jehuty:

Men hur tjänar dom pengar? Jag har svårt att se att Crytek gör det för att vara snäll.

Marketplace skulle jag gissa på, förmodligen på andra sätt med.
Såg på Humble Bundle så har dom släppt Ryse assets.

https://www.humblebundle.com/cryengine-bundle

Och teknisk support.

Unity är inte ett alternativ om du vill bygga ett mer komplicerat spel än en Mcdonalds-simulator. Det är helt enkelt för ooptimerat. Tror du mig inte så bara kolla på alla Early access trainwrecks som de försöker kränga på Steam. Totalbuiscit och Jim Sterling m fl har täckt de flesta av dem.
Detsamma gäller modellerna och Unity assets är för spelvärlden vad Poser är för 3D-modellering. Massproducerat och ooptimerat skräp.

Stora spel har t o m kod i Assembler för att få upp hastigheten och vill du få jobb på de stora företagen finns det ingen genväg. Du måste vara en bra programmerare.

Jag tror inte du förstår hur och varför jag utvecklar spel. Det har definitivt inget att göra med att få jobb hos någon av de stora då jag driver eget. Det är inte heller ett intresse att göra tekniskt tunga titlar som lockar mig.
Du underskattar dessutom Unity.

Låter som du projicerar dig själv och dina behov på resten av världen.

Varför skulle C++ inte locka till sig framtida spelutvecklare?

Filformat är ju bara ett filformat, rätt trivial grej att konvertera i slutändan. Däremot så kanske deras filformat är optimerat för just sin motor och därför kan vissa features kanske bli svårt att få med vid en konvertering.

Ja, jag kanske projicerar. Eller så tolkar jag den utveckling jag ser i branschen och tekniken och har, du vet, en åsikt om vart det är på väg...

Ja men du kanske kan ge lite mer substans till varför du tolkar att C++ inte lockar tills sig framtida spelutvecklare?

Jag tror nämligen att du inte har så bra koll utanför din bubbla så du får ju gärna komma med något konkret. jag baserar min åsikt på att du dissar filformatet och menar att det inte går att använda i framtida motorer något som jag tycker är felaktigt och egentligen rätt trivialt.

12
Skriv svar