Spela klassiska Quake-banor i blixtsnabba Reflex

Robot
Spela klassiska Quake-banor i blixtsnabba Reflex

Nostalgi blandas med ny teknik!

#reflex


Medlem
Spela klassiska Quake-banor i blixtsnabba Reflex

Ser kallt och stelt ut, men det kanske bara är för att det är under utveckling.

Btw, jag skulle gärna se både gamla UT-banor och gamla Quake-banor i det nya UT-spelet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är det här snabbare än Quake 3 eller?

Medlem
Skrivet av conthox:

Ser kallt och stelt ut, men det kanske bara är för att det är under utveckling.

Btw, jag skulle gärna se både gamla UT-banor och gamla Quake-banor i det nya UT-spelet.

Vad jag förstår är det tyvärr så det ska se ut, det är för lite kött och rost för min smak.

Skrivet av soderkvist:

Är det här snabbare än Quake 3 eller?

Svårt att säga, de har en så extrem FOV i klippet att det inte riktigt går att avgöra.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Vad jag förstår är det tyvärr så det ska se ut, det är för lite kött och rost för min smak.

Jo, jag kände samma.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av soderkvist:

Är det här snabbare än Quake 3 eller?

Det är snabbare än vanilla Quake 3 eftersom man har air control(man kan svänga i luften) som i Q3 modden CPMA.
Fysiken är precis som i CPMA där man både har Q3:s strafe jumping och QW:s bunnyhopping.

Skrivet av conthox:

Ser kallt och stelt ut, men det kanske bara är för att det är under utveckling.

Btw, jag skulle gärna se både gamla UT-banor och gamla Quake-banor i det nya UT-spelet.

De satsar på en grafikstil som nästan helt saknar vanliga texturer, vanligtvis stänger ju spelarna av texturer ändå i Quakeliknande spel för att se fienden bättre. Men jag håller med.

Inaktiv

Kul med lite Quake-relaterade nyheter! Inte så ofta det sker längre.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Kul med lite Quake-relaterade nyheter! Inte så ofta det sker längre.

Precis! Både detta och nya UT är under utveckling. Blir spännande att se vart de lutar åt senare


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kommer bli nice o spela.

Btw. Någon som känner igen låten? Vill verkligen lägga till den på min spellista ^^


signatur

Idono. That's me!

Skägg.
10 Chambers

Suttit och lirat en del senaste dagarna, känns väldigt bra.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Suttit och lirat en del senaste dagarna, känns väldigt bra.

Hur är det jämfört med Q3 CPMA / QL Pro Mode?

Har blivigt halvt skadad så kan inte lira Vanilla Quake Live längre, får jag inte instant weapon switch och air control blir jag frustrerad x). Problemet är ju nu att QL är lite halvdött och det finns rätt få svenska servrar med pro-mode inställningar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Suttit och lirat en del senaste dagarna, känns väldigt bra.

Hur är det jämfört med Q3 CPMA / QL Pro Mode?

Har blivigt halvt skadad så kan inte lira Vanilla Quake Live längre, får jag inte instant weapon switch och air control blir jag frustrerad x). Problemet är ju nu att QL är lite halvdött och det finns rätt få svenska servrar med pro-mode inställningar.

Vapenbytena går ändå väldigt snabbt, kanske inte riktigt på ögonblicket. Inte lirat tillräcklgt med CPMA för att kunna svara 100 %. Air control finns det gott om


signatur
Medlem

DM4?


signatur

Silkroad Online på svenska - http://srosverige.blogspot.com

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av streetrobban:

DM4?

http://steamcommunity.com/workshop/browse/?appid=328070&searc...

The Catalyst har jag sett köras på flera servrar.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Problemet är ju nu att QL är lite halvdött och det finns rätt få svenska servrar med pro-mode inställningar.

2015 så tyckte jag ändå att man kunde starta QL. (numera måste man köra QL via steam..) joina en RA, Duel, FFA, för all del underbara CTF utan problem, och dessutom hitta fullt med folk på dessa servrar. Nu är det precis tomt, speciellt på CTF. Vad är det som har hänt? Har inte varit så aktiv på sistone, utan har blivit mött av massa tomma servers och är faktiskt lite frustrerad över detta.. eller finns det andra sätt att få bättre val av servrar numera? *förvirrad*

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Sapiens:

Problemet är ju nu att QL är lite halvdött och det finns rätt få svenska servrar med pro-mode inställningar.

2015 så tyckte jag ändå att man kunde starta QL. (numera måste man köra QL via steam..) joina en RA, Duel, FFA, för all del underbara CTF utan problem, och dessutom hitta fullt med folk på dessa servrar. Nu är det precis tomt, speciellt på CTF. Vad är det som har hänt? Har inte varit så aktiv på sistone, utan har blivit mött av massa tomma servers och är faktiskt lite frustrerad över detta.. eller finns det andra sätt att få bättre val av servrar numera? *förvirrad*

Tror att spelet dök rejält när det gick från att vara gratis till prislapp på Steam. Tyvärr. Känns som gränssnittet gått ner sig ordentligt också.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Berling:
Skrivet av Sapiens:

Problemet är ju nu att QL är lite halvdött och det finns rätt få svenska servrar med pro-mode inställningar.

2015 så tyckte jag ändå att man kunde starta QL. (numera måste man köra QL via steam..) joina en RA, Duel, FFA, för all del underbara CTF utan problem, och dessutom hitta fullt med folk på dessa servrar. Nu är det precis tomt, speciellt på CTF. Vad är det som har hänt? Har inte varit så aktiv på sistone, utan har blivit mött av massa tomma servers och är faktiskt lite frustrerad över detta.. eller finns det andra sätt att få bättre val av servrar numera? *förvirrad*

Tror att spelet dök rejält när det gick från att vara gratis till prislapp på Steam. Tyvärr. Känns som gränssnittet gått ner sig ordentligt också.

Jag kan inte minnas att jag behövde betala för det på steam alls, men det kanske har med att göra att jag har haft QL så länge jag kan minnas, troligtvis sedan det släpptes.

Kan förstås tycka att är man en inbiten Quake-gamer så är inte 10 euro speciellt dyrt.

Ja, gränssnittet är inge vidare alls längre.
Laddade hem en specifik serverbrowser för bland annat QL/CS m.m. genom steam, men den visade sig vara ungefär lika dålig som den ingame tyvärr.

Medlem

Reflex är ett grymt arena-FPS och det med mest potentiel när det kommer till riktigt snabbt gameplay med flow.

Det kan verka lite "kallt och stelt" men som sagt, det är rätt så tidigt i utvecklingen (early access på Steam). Utvecklarna är kompetenta och dedikerade (om än på ostadig budget). Mycket av all content (ljud och grafik) har varit och är fortfarande placerholders till relativt nyligen så det kommer att ske förändringar där.

Hoppas personligen på att de kommer att införa mer cosmetics för att göra allt (vissa ljud kanske och fler spelarmodeller) lite mer levande och personligt. De har själva sagt att de aldrig kommer att införa något som ger fördelar rent gameplaymässigt.

Motorn som spelet kör på är grym, egenutvecklad med en inbyggd level editor. Rent tekniskt har den välpolerad ljussättning vilket är viktigt då allt content är väldigt simpelt i botten och låga latenser (fast det kräver en relativt modern dator).

Om man gillade CPMA, Quakeworld osv så är det till Reflex man ska som det ser ut just nu!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Suttit och lirat en del senaste dagarna, känns väldigt bra.

Hur är det jämfört med Q3 CPMA / QL Pro Mode?

Har blivigt halvt skadad så kan inte lira Vanilla Quake Live längre, får jag inte instant weapon switch och air control blir jag frustrerad x). Problemet är ju nu att QL är lite halvdött och det finns rätt få svenska servrar med pro-mode inställningar.

Vapenbytena går ändå väldigt snabbt, kanske inte riktigt på ögonblicket. Inte lirat tillräcklgt med CPMA för att kunna svara 100 %. Air control finns det gott om

Testade lite och det är rätt schyst, inte riktigt den snabbhet och aircontrol jag vill ha men det är väl smaksak =).

Dock tycker jag det är lite synd att dem inte försökt göra det lite mer unikt, det är ju betydligt större skillnad mellan Quake 1, 2 och 3 än det är mellan det här spelet och Q3.

Aja får väl se hur det utvecklas, känns lite stelt och kallt som tidigare nämmt men det kanske blir bättre. Tills dess håller jag nog mig till Quack =P

1
Skriv svar