PS4 och Xbox One säljer mycket snabbare än PS3/360

Robot
PS4 och Xbox One säljer mycket snabbare än PS3/360
Medlem
PS4 och Xbox One säljer mycket snabbare än PS3/360

Det tragiska är väl bara att försäljningen går såpass bra helt utan spel till konsolerna. Förra generationen hade ändå ett hyfsat spelutbud redan efter första året.

Medlem

PS4 passerade 3 miljoner för ett par månader sedan så den borde ha sålt ca 50% mer än Xbox One i så fall.

Skrivet av kebbe:

Det tragiska är väl bara att försäljningen går såpass bra helt utan spel till konsolerna. Förra generationen hade ändå ett hyfsat spelutbud redan efter första året.

Jag tycker det finns fler intressanta spel än tidigare generationer så att konsolerna är "helt utan spel" är en kraftig överdrift.

Medlem

Kanske har lite att göra med att det inte finns ett försäljningsmonster som Wii att konkurrera med. Den snodde nog lite försäljning av de båda.

Medlem

Känns som att det väldigt ofta endast kommer information om hur saker och ting säljs i UK, eller är det bara jag? Jag vill gärna veta mer om hur läget ser ut i t.ex. USA eller resten av EU.

Medlem

Blir förvånad över rubriksättningen som om det finns någon som skulle ha trott att 360 och ps3 sålde bättre. Ingen köper väl en gamal konsol framför den nya generationen om det inte finns undantag i enskilda fall tex att någon köper en ps3 tex för den föregående gick sönder och personen kanske vill spela en titel som endast fanns på ps3.

Medlem

Oj, har den i inte funnits längre? Den börjar ju kännas uråldrig o färdig för pension??

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xverminator:

Blir förvånad över rubriksättningen som om det finns någon som skulle ha trott att 360 och ps3 sålde bättre. Ingen köper väl en gamal konsol framför den nya generationen om det inte finns undantag i enskilda fall tex att någon köper en ps3 tex för den föregående gick sönder och personen kanske vill spela en titel som endast fanns på ps3.

Va? Detta är ju inte grafer över samma tidsperiod, utan relativt från respektive lansering.


signatur
Medlem

Som med all statistik så visar dessa grafer egentligen ingenting. Det hade varit mer intressant med statistik som visar hur många av alla potentiella köpare som faktiskt köpt en konsol. Mycket har hänt på 10 år som man får ta hänsyn till, exempelvis;

-Storbritanniens folkmängd ökar med ungefär 400.000 varje år.
-TV-spel har blivit betydligt mer "finkultur" än för 10 år sedan.
-Priserna blir bara lägre och lägre eftersom prissättningen inte verkar följa inflation och löneutveckling.
-Konkurrensen är mindre eftersom Nintendo är ute ur bilden (som maaex redan nämnt).

Så att dra några slutsatser utifrån dessa försäljningssiffror känns naivt..

Medlem
Skrivet av Abominable:

Som med all statistik så visar dessa grafer egentligen ingenting. Det hade varit mer intressant med statistik som visar hur många av alla potentiella köpare som faktiskt köpt en konsol. Mycket har hänt på 10 år som man får ta hänsyn till, exempelvis;

-Storbritanniens folkmängd ökar med ungefär 400.000 varje år.
-TV-spel har blivit betydligt mer "finkultur" än för 10 år sedan.
-Priserna blir bara lägre och lägre eftersom prissättningen inte verkar följa inflation och löneutveckling.
-Konkurrensen är mindre eftersom Nintendo är ute ur bilden (som maaex redan nämnt).

Så att dra några slutsatser utifrån dessa försäljningssiffror känns naivt..

Fast nu sa ju artikeln ingenting om eventuella faktorer till varför statistiken ser ut som den gör. Artikeln säger bara att denna generation säljer mer än den förra. Kort och gott.

Medlem

Inga spel?
Det är nog en smak sak tycker själv att det kommer för mycket spel. Men så kör jag inte bara på en konsol heller. Hade jag bara haft ett Wii U(och inte haft någon koll) så skulle nog jag med undrat varför det inte kommer så många spel.

1
Skriv svar