Fallout 4:s nya, svåra Survival Mode i beta inom kort

Robot
Fallout 4:s nya, svåra Survival Mode i beta inom kort
Medlem
Fallout 4:s nya, svåra Survival Mode i beta inom kort

Minns Morrowind där det endast fanns små instanser av Fast travel. Annars var det bara att vandra till andra sidan ön iaf man var tvungen. Visst var det jobbigt och frustrerande ibland men det skapade en stämning som är svår att slå. Se omgivningen och himlavalvet skifta vid dag och natt och olika väder. Det kändes som man verkligen var där i de vulkaniska landskapet.

Hade varit roligt om typ ett spel som skyrim hade kunnat komma med såna inslag. Kyla som faktiskt man måste skydda sig ifrån, möjlighet till föda, vatten, sömn som inte bara ger buffs utan också negativa egenskaper om man struntar i dem. Sjukdomar som man är tvungen att uppsöka doktor. Eller varför inte förkylningar som ger en negativa stats under en längre tid. Utrustning som gör en tyngre och långsammare ju mer man har och blir "orörlig" när man tar upp en blomma.

Precis, ett riktigt hardcore RPG. Blir glad bara jag tänker på det.

Inaktiv

Spelade några timmar igår på Automatron och tycker det var mycket bra. Har inte klarat ut den än men är inte missnöjd att jag slog till på season passet innan dom höjde priset.

Jag har även skruvat upp till survival och skippat fast travel redan nu för att vänja in uppdateringen. Lite segt ibland men jag får se Commonwealth en hel del från ovan och det är inte så illa

Medlem

Låter bitvis som frostfall. vilken man kan fixa via workshop till skyrim. Då måste man klä sig varmt, göra upp eld och undvika att dyka i det kalla vattnet bland annat.. Gav en härlig inlevelse!

Medlem
Skrivet av Spearmint:

Låter bitvis som frostfall. vilken man kan fixa via workshop till skyrim. Då måste man klä sig varmt, göra upp eld och undvika att dyka i det kalla vattnet bland annat.. Gav en härlig inlevelse!

Precis! Kompletterar det med Hunterborn och Realistic needs and diseases så har man det mesta. Finns lite mer smått och gott förstås.

Medlem

Fick ge upp fallout efter 1.3 :/
Oavsett ominstall av hela datorn, nyinstall fallout, ej använder save filer eller några mods så har jag laddtider uppåt en minut vid fast travel och byggnader.

Medlem
Skrivet av employed:

Minns Morrowind där det endast fanns små instanser av Fast travel. Annars var det bara att vandra till andra sidan ön iaf man var tvungen. Visst var det jobbigt och frustrerande ibland men det skapade en stämning som är svår att slå. Se omgivningen och himlavalvet skifta vid dag och natt och olika väder. Det kändes som man verkligen var där i de vulkaniska landskapet.

Det kändes som att Bethesda ville göra detta med Skyrim, men inte riktigt vågade ta klivet. Åtminstone så var det uppfattningen jag fick, i.o.m. att man kan hyra häst-och-vagn för att resa mellan storstäderna.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Det mesta verkar lovande med survival mode, förutom att man inte kan spara när man vill. Ok, tanken är väl att det ska ge lite mer ångest över att kunna dö, och Fallout 4 är roligt, men det är inte SÅ roligt att man gärna skulle behöva göra om flertalet timmar om och om igen för att man inte hittat någonstans att sova...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ser jäkligt kul ut...borde köra FO4 någon dag när jag har tid :/

Medlem
Skrivet av Ender:

Ser jäkligt kul ut...borde köra FO4 någon dag när jag har tid :/

Nej nej nej, veckor när du har tid, veckor.

Medlem

Automatron var helt okej med tanke på priset. (ca 100 kr.)
Men jag hade önskat att dom hade gjort mer med det. Eftersom det finns en del lore bakom the Mechanist, som de kunde ha utvecklat och gjort något mer av. Valmöjligheterna till att bygga sina egna robotar var riktigt bra och det kommer nog bli en drös med nya grejer med modverktyget.
Lite besviken på de få uppdragen, dock bra upplägg.
Mestadels jag själv som bara vill ha mer av det goda

Medlem
Skrivet av employed:

Minns Morrowind där det endast fanns små instanser av Fast travel. Annars var det bara att vandra till andra sidan ön iaf man var tvungen. Visst var det jobbigt och frustrerande ibland men det skapade en stämning som är svår att slå. Se omgivningen och himlavalvet skifta vid dag och natt och olika väder. Det kändes som man verkligen var där i de vulkaniska landskapet.

Hade varit roligt om typ ett spel som skyrim hade kunnat komma med såna inslag. Kyla som faktiskt man måste skydda sig ifrån, möjlighet till föda, vatten, sömn som inte bara ger buffs utan också negativa egenskaper om man struntar i dem. Sjukdomar som man är tvungen att uppsöka doktor. Eller varför inte förkylningar som ger en negativa stats under en längre tid. Utrustning som gör en tyngre och långsammare ju mer man har och blir "orörlig" när man tar upp en blomma.

Precis, ett riktigt hardcore RPG. Blir glad bara jag tänker på det.

Och det är precis vad som sker i Fallout 4 väl? Survival Mode stänger av så att du inte kan använda fast travel och

sedan kan du använda Vertibird:en för att färdas mellan städer istället.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Och det är precis vad som sker i Fallout 4 väl? Survival Mode stänger av så att du inte kan använda fast travel och

sedan kan du använda Vertibird:en för att färdas mellan städer istället.

Det var ju det jag menade. Att det troligen kommer bidra till bättre stämning.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av employed:

Minns Morrowind där det endast fanns små instanser av Fast travel. Annars var det bara att vandra till andra sidan ön iaf man var tvungen. Visst var det jobbigt och frustrerande ibland men det skapade en stämning som är svår att slå. Se omgivningen och himlavalvet skifta vid dag och natt och olika väder. Det kändes som man verkligen var där i de vulkaniska landskapet.

Hade varit roligt om typ ett spel som skyrim hade kunnat komma med såna inslag. Kyla som faktiskt man måste skydda sig ifrån, möjlighet till föda, vatten, sömn som inte bara ger buffs utan också negativa egenskaper om man struntar i dem. Sjukdomar som man är tvungen att uppsöka doktor. Eller varför inte förkylningar som ger en negativa stats under en längre tid. Utrustning som gör en tyngre och långsammare ju mer man har och blir "orörlig" när man tar upp en blomma.

Precis, ett riktigt hardcore RPG. Blir glad bara jag tänker på det.

Finns ett antal sånna spel redan. Problemet är att de inte har fancy grafik, och då duger de plötsligt inte.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Luciphear:

Och det är precis vad som sker i Fallout 4 väl? Survival Mode stänger av så att du inte kan använda fast travel och

sedan kan du använda Vertibird:en för att färdas mellan städer istället.

Det var ju det jag menade. Att det troligen kommer bidra till bättre stämning.

Då missuppfattade jag, whops! Instämmer iaf.

1
Skriv svar