Logitech G900 – världens bästa trådlösa mus korad

Robot
Logitech G900 – världens bästa trådlösa mus korad
Medlem
Logitech G900 – världens bästa trådlösa mus korad

Detta kanske blir ett framtida köp då min DeathAdder jag haft i 6 år börjar bli lite sliten.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem

Undrar om G900 fungerar på Icemat (black), deras G602 gör det inte så bra, hoppar och har sig. G602 är den enda mus jag har haft problem med på den musmattan och då har jag använt måååånga möss. Ganska besviken.

Medlem

Snart är tillbehören ikapp datorkomponenterna.

Medlem

Hade jag haft pengarna så hade jag säkert kört på det - men för nu så fungerar min Steelseries Sensei (trådlös) bra.

Medlem

1900, som hittat! o_o

Medlem

1900 ?

Kostar den 4-5 gånger så mycket som en "normal bra" mus så får den verkligen vara något alldeles extraordinärt.

Kan den göra kaffe?

Medlem

Har bara haft trådlös mus en gång tidigare och då dog batterierna mitt under en eldstrid i Ghost Recon. Sedan dess har det varit trådat...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Har bara haft trådlös mus en gång tidigare och då dog batterierna mitt under en eldstrid i Ghost Recon. Sedan dess har det varit trådat...

Själv minns man fortfarande skriken från en bekant som fick slut på batterierna när vi körde Diablo 2 och var mitt inne i Diablo-fighten på nightmare. Vi körde hardcore.

Hedersmedlem
Kenneth Lindqvist
Skrivet av shelter:

Undrar om G900 fungerar på Icemat (black), deras G602 gör det inte så bra, hoppar och har sig. G602 är den enda mus jag har haft problem med på den musmattan och då har jag använt måååånga möss. Ganska besviken.

Det kan jag tyvärr inte svara på. Den använder samma sensor som G502, så om det funkar bra för den kommer G900 funka lika bra på samma underlag.

Medlem
Skrivet av talavis:
Skrivet av conthox:

Har bara haft trådlös mus en gång tidigare och då dog batterierna mitt under en eldstrid i Ghost Recon. Sedan dess har det varit trådat...

Själv minns man fortfarande skriken från en bekant som fick slut på batterierna när vi körde Diablo 2 och var mitt inne i Diablo-fighten på nightmare. Vi körde hardcore.

Det var tider det


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Någon som vet ifall Logitech MX518/G5 finns fortfarande?? Jag kommer ALDRIG, ALDRIG byta mus. Vill ha den här resten av livet tills jag sitter på ålderdomshemmet och dör framför min gaming dator.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Avstängd

Bra att spelmusen i trådlöst visar sitt yttersta bästa för trådlösa.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Denna mus borde ha (Om den har det) nån varnings ljus som visar i förväg att batterierna håller på att ta slut.

Hade varit bra om man kunde ställa in i programvaran att t ex Scroll Lock-lampan på tangentbordet börjar blinka vid en viss batterinivå.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Hedersmedlem
Kenneth Lindqvist
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av talavis:
Skrivet av conthox:

Har bara haft trådlös mus en gång tidigare och då dog batterierna mitt under en eldstrid i Ghost Recon. Sedan dess har det varit trådat...

Själv minns man fortfarande skriken från en bekant som fick slut på batterierna när vi körde Diablo 2 och var mitt inne i Diablo-fighten på nightmare. Vi körde hardcore.

Denna mus borde ha (Om den har det) nån varnings ljus som visar i förväg att batterierna håller på att ta slut.

Skrivet av conthox:
Skrivet av SebastianV:

Denna mus borde ha (Om den har det) nån varnings ljus som visar i förväg att batterierna håller på att ta slut.

Hade varit bra om man kunde ställa in i programvaran att t ex Scroll Lock-lampan på tangentbordet börjar blinka vid en viss batterinivå.

Ja, DPI-indikatorerna visar när batteriet börjar ta slut.

Medlem

Ser förskräcklig ut.

Medlem
Skrivet av Remus:

Någon som vet ifall Logitech MX518/G5 finns fortfarande?? Jag kommer ALDRIG, ALDRIG byta mus. Vill ha den här resten av livet tills jag sitter på ålderdomshemmet och dör framför min gaming dator.

Men varför? Finns ju mängder av möss att välja på idag, och rent objektivt är inte MX518 bättre än det bästa idag. Övriga egenskaper är en ren vanesak.

Medlem
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av talavis:
Skrivet av conthox:

Har bara haft trådlös mus en gång tidigare och då dog batterierna mitt under en eldstrid i Ghost Recon. Sedan dess har det varit trådat...

Själv minns man fortfarande skriken från en bekant som fick slut på batterierna när vi körde Diablo 2 och var mitt inne i Diablo-fighten på nightmare. Vi körde hardcore.

Denna mus borde ha (Om den har det) nån varnings ljus som visar i förväg att batterierna håller på att ta slut.

Borde ha? Det har den garanterat. Är ju typ standard på vettiga möss.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Remus:

Någon som vet ifall Logitech MX518/G5 finns fortfarande?? Jag kommer ALDRIG, ALDRIG byta mus. Vill ha den här resten av livet tills jag sitter på ålderdomshemmet och dör framför min gaming dator.

Men varför? Finns ju mängder av möss att välja på idag, och rent objektivt är inte MX518 bättre än det bästa idag. Övriga egenskaper är en ren vanesak.

I min mening är och var priset synnerligen bra för den musen man fick. Den hade även de funktioner och knappar som de flesta krävde samt att den passar bra i handen (på de flesta). Samt att det inte krävs andra program för att datorns ska kunna klara av den utan det är bara att plugga i och köra.
Är inne på min 3:e Mx518 men den börjar bli bra sliten så funderar på att köpa en till.


signatur

Submission is for the weak

Avstängd

Minns när trådlösa möss och tangentbord samt webbkamera och allt sånt var häftigt som barn back in 2001/2002. :=)

Medlem

För det priset ska den kunna omforma sig själv till ett rymdskepp, ta mig till månen och tillbaka samtidigt som den utbrister "Decepticons, attack!".

Dess hiskeliga yttre får det i varje fall att se ut som att den är kapabel till det.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Minns när trådlösa möss och tangentbord samt webbkamera och allt sånt var häftigt som barn back in 2001/2002. :=)

Trådlöst är väl mer praktiskt än häftigt numera

1
Skriv svar