Se hit, WW2-älskare – Days of War är ett fps för dig

Robot
Medlem
Se hit, WW2-älskare – Days of War är ett fps för dig

Sämsta vapen ljuden någonsin tror jag i en shooter =S

En av många spel som vänder tillbaka till WW2.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alpha och beta inför early access? Vad tror de Early Access är för någonting? Troligen slutstationen för detta spelet skulle jag gissa.

Medlem
Skrivet av Case21:

Sämsta vapen ljuden någonsin tror jag i en shooter =S

Kan inget annat än att hålla med om det, låter burkigt som attan =P
blodet ser lite "8-bitigt" ut också

Medlem

Tror mer på detta än Battallion 1944 faktiskt. Day of Defeat v2, donner såg riktigt bra ut.

Medlem

Det måste vara singelplayer och gärna att man för en gångs skull kan spela på tyskarnas sida.

Releasehästryttare

Banan de kör på ser direkt stulen ut från day of defeat, vilket inte är en dålig sak i detta fallet då den banan va en favorit för 15-18 år sen

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:
Skrivet av Case21:

Sämsta vapen ljuden någonsin tror jag i en shooter =S

Kan inget annat än att hålla med om det, låter burkigt som attan =P
blodet ser lite "8-bitigt" ut också

Skrivet av Case21:

Sämsta vapen ljuden någonsin tror jag i en shooter =S

Herregud... Det står t om att det är pre-alpha.

Enligt deras egna kommentarer så kommer mycket inspiration från DoD.

Medlem

Varför har dem gjort en copia av DoD donner och döper kartan till French town hoppas dem inte kopierar flera banor från gamla shooters bara.

Medlem
Skrivet av Case21:

Sämsta vapen ljuden någonsin tror jag i en shooter =S

"Our goal of $20,000 will go towards absolutely essential items: Servers, completely new sounds, and a Carentan map."

Medlem

Jag tycker inte spelaren rör sig som om denne kör på pc. Ser mer ut som rörelsemönstret hos en konsoll-spelare.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Såg lite stelt ut. Och gameplay verkar vara mer av typen 'kör ditt eget race '. Ro2 handlar om teamplay. .. som det är i strid. Därför älskar jag det. Och för realismen

Medlem

Samtidigt som jag inte känner något behov av ett nytt WW2-spel nu när man vant sig vid moderna shooters är det ändå någonting som lockar... Kanske bara för att släppa optiska sikten, granatkastare under varje pipa och 1000+ RPM vapen till fördel för en hederlig KAR 98 K som det kittlar lite gött i magen.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Case21:

Sämsta vapen ljuden någonsin tror jag i en shooter =S

Lätt att gråta utan att veta något... Ljudet som mycket annat är långt ifrån klart, kommer bytas ut helt och hållet mer eller mindre. Hoppas tårarna torkade påvägen ner på kinden, kram

Inaktiv

Verkar ju vara lika öppet och fullt med taktiska möjligheter som counterstrike.
Näe, om jag ska bli intresserad av ett ww2 spel igen måste det vara på arma 3 skala, fast utan den stela spelmotorn.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Samtidigt som jag inte känner något behov av ett nytt WW2-spel nu när man vant sig vid moderna shooters är det ändå någonting som lockar... Kanske bara för att släppa optiska sikten, granatkastare under varje pipa och 1000+ RPM vapen till fördel för en hederlig KAR 98 K som det kittlar lite gött i magen.

Jag har precis skaffat mig en KAR 98 i Heroes and General, riktigt mysigt ja!

Medlem

Ser kul ut hmmm kanske man ska....

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:
Skrivet av Kleptomaniac:

Samtidigt som jag inte känner något behov av ett nytt WW2-spel nu när man vant sig vid moderna shooters är det ändå någonting som lockar... Kanske bara för att släppa optiska sikten, granatkastare under varje pipa och 1000+ RPM vapen till fördel för en hederlig KAR 98 K som det kittlar lite gött i magen.

Jag har precis skaffat mig en KAR 98 i Heroes and General, riktigt mysigt ja!

Hur fungerar Heroes and generals nu?

Medlem
Skrivet av Devan:

https://www.youtube.com/embed/cnSJ4cTxsSo

Banan de kör på ser direkt stulen ut från day of defeat, vilket inte är en dålig sak i detta fallet då den banan va en favorit för 15-18 år sen

Det är nog allt en homage till Day of Defeat Source trailern.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nu får man hoppas på att vi får se en kickstarter för en ny Silent Storm.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Fanns ju ingen rekyl på vapnen?

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Lord Pingu:
Skrivet av Kleptomaniac:

Samtidigt som jag inte känner något behov av ett nytt WW2-spel nu när man vant sig vid moderna shooters är det ändå någonting som lockar... Kanske bara för att släppa optiska sikten, granatkastare under varje pipa och 1000+ RPM vapen till fördel för en hederlig KAR 98 K som det kittlar lite gött i magen.

Jag har precis skaffat mig en KAR 98 i Heroes and General, riktigt mysigt ja!

Hur fungerar Heroes and generals nu?

Tyskarna förlorar

Geeks Gaming

Yay!!! Efter några veckors spamning så postas det äntligen något

Har själv backat spelet från dag ett. Sitter på deras Discord server där devsen är inne dagligen och pratar med oss... och även ibland visar lite hemligheter

Medlem

Ser inte så lockande ut, ser ut som Day Of Defeat.

gnu
Medlem

varför skulle man spela detta istället för red orchestra 2?

Medlem

Ser väldigt snabbt ut, inte direkt taktiskt och teamorienterat


signatur

"High life on low budget"

Geeks Gaming
Skrivet av gnu:

varför skulle man spela detta istället för red orchestra 2?

För Ro2 är ett mer realistiskt spel. Även om de är kul så vill man ha lite snabbare typ CoD2 style

Medlem

Hah, det ser ut som ett Day of Defeat med cod-rekyl på vapnen. I det andra klippet har de helt och hållet kopierat DoD_Donner rakt av med.

DoD_Donner som förövrigt är till en början skapad utav en svensk leveldesigner som kallade sig för Xerent under den tiden, slog igenom rätt bra när han fick sin dod_thunder med i beta 2.0 utav DoD som officiell karta.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Omg, det här är ju stort sett som ett Day of Defeat 3!! Som jag har längtat!!!


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar