Final Fantasy XV orkar knappt upp i 30 fps

Robot
Medlem
Final Fantasy XV orkar knappt upp i 30 fps

Storyn blir bättre med högre fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Onödig nyhet?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Själv väntar jag på PC versionen, kommer den aldrig så kommer jag aldrig spela det.

Medlem

30 fps är ju bäst för den riktiga filmkännslan så inget dom behöver ursäkta sig över


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Onödig nyhet?

Det tycker jag inte.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Välkommen till 2016


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hade ju hellre sett en kortare mainstory personligen....

Medlem
Skrivet av Evilof:

Hade ju hellre sett en kortare mainstory personligen....

Varför? Längre main story är bara bra i mina ögon så länge de inte artificiellt tvingar den att vara längre utan att ha substans. Men eftersom 40 timmar är långt till att börja med tvivlar jag på att de skulle artificiellt öka den siffran genom substanslöst innehåll nu.

Medlem

Aha, så spellängden blir längre ju färre frames det är? Faktiskt logiskt.

Medlem

Struntar i antal timmar så länge storyn är bra. En lång bok kan väl vem som helst skriva. Men en bra...

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Onödig nyhet?

Onödig kommentar?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Molotov:

30 fps är ju bäst för den riktiga filmkännslan så inget dom behöver ursäkta sig över

Ja fast i film så kontrollerar du inte vad som sker.

Medlem
Skrivet av Molotov:

30 fps är ju bäst för den riktiga filmkännslan så inget dom behöver ursäkta sig över

hahahha du måste trolla med oss.. annars så seriöst.. du behöver skaffa dig mer kunskap om ämnet isåfall.

Medlem

Precis som alla andra Final Fantasy sedan PS2-eran då. Alltid fantastiskt vackra cutscenes som mitt i byter till ett "episkt" gameplay som tuffar på lågupplöst i 15fps, som att spelaren inte skulle märka skillnaden.

Väntar på remastern till nästa generations konsoler med XV.

Medlem

Är inte Final Fantasy XV en bilsimulator?
I alla fall om man kollar på gameplay.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Snälla rara släpp till PC. Jag vill drifta på Chocobos med!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Storyn blir bättre med högre fps.

Lättare att följa blir det ju

Medlem

Vilken tur vi har PC för de som ställer högre krav och är villiga att lägga ut mer pengar då! HINT HINT SQUENIX!

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Struntar i antal timmar så länge storyn är bra. En lång bok kan väl vem som helst skriva. Men en bra...

Eh nej, det fungerar inte så. Vem som helst kan inte skriva en lång bok. Absolut inte.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bahoven:

Struntar i antal timmar så länge storyn är bra. En lång bok kan väl vem som helst skriva. Men en bra...

Eh nej, det fungerar inte så. Vem som helst kan inte skriva en lång bok. Absolut inte.

Eh jo, då inget krav ställdes på vad boken skulle innehålla kan vem som helst skriva en lång bok.
Håll in en slumpad knapp och låt sidorna fyllas tills du är nöjd.

Inaktiv
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bahoven:

Struntar i antal timmar så länge storyn är bra. En lång bok kan väl vem som helst skriva. Men en bra...

Eh nej, det fungerar inte så. Vem som helst kan inte skriva en lång bok. Absolut inte.

Jodå, men det är skillnad på en lång bok och en lång bok med bra story Jag förstår vad du menar

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av marcus8958:

Storyn blir bättre med högre fps.

Lättare att följa blir det ju
http://i.imgur.com/C6pWkbB.gif

vem vågar sätta imot att någon kommer kläcka ur sig att vi kan inte se mer än typ 30 fps eller något så dumt, och att dom ser inte skillnad på 30 fps mot för typ 60+

Medlem
Citat:

Inför eventet har director Hajime Tabata pratat mer om äventyret och kommer med oroväckande information för alla som gillar bilduppdatering av den lena sorten: spelet siktar på 30 fps.

80% (konservativt uppskattat) av alla konsollspel siktar på 30 fps, så det är ju inte direkt chockerande.

Skrivet av Natrium:

vem vågar sätta imot att någon kommer kläcka ur sig att vi kan inte se mer än typ 30 fps eller något så dumt, och att dom ser inte skillnad på 30 fps mot för typ 60+

Nja, det är väl väldigt sällan någon skulle gå så lågt? Men kommer man över 60 så börjar det bli väldigt mycket mindre intressant hur många fler fps man har väldigt snabbt... Tycker i övrigt det kan kännas en aning hyckligt den (grovt generaliserande, såklart) tendensen bland gamers att hålla låda över att grafik inte spelar någon roll medans man gnäller sig hes om något inte är 1080p/60fps.

1080p/60fps kan spela stor roll... Det kan även effekter och upplösning av texturer m.m göra. Men vad som spelar roll och hur mycket känns för mig något som dem som gör spelet bestämmer när dom stakar ut vad spelet är för något... Som exempel tror jag Quake 3 hade varit jävligt dåligt om det var låst till 30fps, medans jag inte tror att det direkt gjort något skillnad alls i Arkham Asylum, medans skuggor eller liknande gör mycket stor skillnad i det spelet...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Skit samma verkligen.

Jag har fortfarande inte riktigt fått något grabb om story och gameplay så detta är helt irellevant tills man får känna på det.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Molotov:

30 fps är ju bäst för den riktiga filmkännslan så inget dom behöver ursäkta sig över

hahahha du måste trolla med oss.. annars så seriöst.. du behöver skaffa dig mer kunskap om ämnet isåfall.

Nej?
Det är ju det alla utvecklare och utgivare sagt sen ps4 och xbone släpptes så varför ska man ursäkta sig nu?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Molotov:

30 fps är ju bäst för den riktiga filmkännslan så inget dom behöver ursäkta sig över

hahahha du måste trolla med oss.. annars så seriöst.. du behöver skaffa dig mer kunskap om ämnet isåfall.

Nej?
Det är ju det alla utvecklare och utgivare sagt sen ps4 och xbone släpptes så varför ska man ursäkta sig nu?

Tror inte ett piss på att de kör med 30 fps för att det ska bli mer "cinematiskt". Det är bara en ursäkt de kört med allt för länge.

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Molotov:

30 fps är ju bäst för den riktiga filmkännslan så inget dom behöver ursäkta sig över

hahahha du måste trolla med oss.. annars så seriöst.. du behöver skaffa dig mer kunskap om ämnet isåfall.

Nej?
Det är ju det alla utvecklare och utgivare sagt sen ps4 och xbone släpptes så varför ska man ursäkta sig nu?

För att dom försöker ursäkta sig själva varför deras spel inte flyter på i 60+ fps.. och "ALLA" utvecklare säger det? jag kan tänka mig på rak arm 2 personer som har yttra sig om det. ena är ratchet o clank utgivare och han som gjorde det där ps4 exlusiva spelet va det nu hette igen som sög.

Medlem

Ännu en gång så sitter PC-spelarna och snackar om hur överlägsen deras val av platform är - i en tråd för ett spel som inte ens släpps till PC. Tack. Gnälligare skara av människor får man leta efter...

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Molotov:

30 fps är ju bäst för den riktiga filmkännslan så inget dom behöver ursäkta sig över

hahahha du måste trolla med oss.. annars så seriöst.. du behöver skaffa dig mer kunskap om ämnet isåfall.

Nej?
Det är ju det alla utvecklare och utgivare sagt sen ps4 och xbone släpptes så varför ska man ursäkta sig nu?

För att dom försöker ursäkta sig själva varför deras spel inte flyter på i 60+ fps.. och "ALLA" utvecklare säger det? jag kan tänka mig på rak arm 2 personer som har yttra sig om det. ena är ratchet o clank utgivare och han som gjorde det där ps4 exlusiva spelet va det nu hette igen som sög.

Oh the irony, the irony.........


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

12
Skriv svar