Kittla frag-nerven med köttig gameplay från Doom

Robot
Medlem
Kittla frag-nerven med köttig gameplay från Doom

Sugen som fan på det här spelet men... 6 vs 6 på multiplayer... Kom igen!

Minns gamla goda tiden på Quake III med 32 spelare. Total jävla slakt. Sprang och hämtade flaggan fram och tillbaka. Jävla kaos. Fast paced super slakt.

6 vs 6 känns verkligen mesigt och till för konsolspelare som skall sitta i soffan med handkontroll.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har inte varit särskilt intresserad av nya DOOM och trailerna som kommit har inte heller övertygat mig... tills nu. Gjorde nästan en 180 där, det såg riktigt roligt ut.

Medlem

Låg fov, vapen som tar upp halva skärmen, visar sällan sammanhängande gamplay, massa qte moment och avbrott som stör ut spelflödet, "Doom" istället för "Doom 4", horribla fula filter, usel färgdesign, knappt inget nytt eller unikt att tala om, PC versionen har i stort sett aldrig pratats om.

Näe fy fan alltså, alla varnings tecken finns där. Det här spelet kommer nog bli lika ikoniskt som Wolfenstien (2009) och precis som det spelet kommer man behöva säga Doom (2016) för att folk ska fatta vad man ens menar om några år.

Medlem

Vapnen har "inbyggd oändlig quad".. fingrarna likaså. o_O
Spelförstörande listan är lång.. .ids inte skriva om.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Det största varningsflagget för min del är alla Quicktime Events. Från vad jag har sett i alla trailers verkar det vara en hel del QTE, vilket får mig att rynka på näsan.

Jag kommer avvakta några veckor och se hur spelet ter sig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Dessa "rymdsoldater" och dessa "quicktime deathkills" får mina varningslampor att blinka med neonskylt "GENERISKT"

Medlem

Jag tycker fortfarande att det ser ut mer som Quake 3 och Unreal Tournament, än Doom.
Det är tyvärr lite too much av allt.


signatur

autograph

Medlem

Alla lät så negativa så då säger jag att jag längtar iallafall riktigt mycket efter nya Doom! Ska bli mig ett sant nöje att spela detta på PC, hoppas bara dom har justerbar FOV och att det inte är en konsol-port.
Men med John Carmack och alla andra på ID Software känns det rätt lugnt

Medlem

"Men med John Carmack och alla andra på ID Software känns det rätt lugnt"

Tror han lämnade det sjunkande skeppet 2013.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Låg fov, vapen som tar upp halva skärmen, visar sällan sammanhängande gamplay, massa qte moment och avbrott som stör ut spelflödet, "Doom" istället för "Doom 4", horribla fula filter, usel färgdesign, knappt inget nytt eller unikt att tala om, PC versionen har i stort sett aldrig pratats om.

Näe fy fan alltså, alla varnings tecken finns där. Det här spelet kommer nog bli lika ikoniskt som Wolfenstien (2009) och precis som det spelet kommer man behöva säga Doom (2016) för att folk ska fatta vad man ens menar om några år.

Det går inte att förneka att man är lite orolig hur pc-versionen kommer bli. Deras första mål är nog att sälja in sig hos konsolspelarna också, för det är där de stora pengarna finns.

Jag tror och hoppas på att fov kommer vara justerbar. Sen vad beträffar qte sa Marty Stratton i en intervju med gameinformer i februari detta år att det är inget man tvingar på spelaren. Det är frivilligt. I sp har du fördelen att qte ger dig mer "hälsopaket" och i mp vet jag inte mer än att man enbart kan köra det när din motståndare har låg hp. Du ska kunna stänga av det i menyn.

Sen är detta enbart en beta. Mycket kan ändras fram till releasedagen. Sen kommer den stora frågan, är spelet roligt? Balanserat? Hur avancerat blir snapmap? Det återstår att se. Men spelet har mer potential än sitt varumärke, helt klart.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:

Alla lät så negativa så då säger jag att jag längtar iallafall riktigt mycket efter nya Doom! Ska bli mig ett sant nöje att spela detta på PC, hoppas bara dom har justerbar FOV och att det inte är en konsol-port.
Men med John Carmack och alla andra på ID Software känns det rätt lugnt

Jag förstår att folk har blivit negativa. Det är jag också. Vi har ju fått så många dåliga shooters på senare tid att så fort något som har potential dyker upp, vågar man inte hoppas för mycket. Ett undantag är WTNO (även fast det inte är samma studio). Carmack slutade på id software för längesen och blev teknisk chef för VR. Men ja, jag tror att id software kan ro båten hela vägen in till land.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Så mycket gråt här inne, ingen tvingar er att spela, håll igen istället. Vi alla vet redan vad många av er tycker sen tidigare artiklar gällande doom.
Ingen kommer tvinga er att spela, och vi som kommer spela lär inte sakna er alls. Bara skönt att slippa gnälliga ungar

Medlem
Skrivet av cybo:

"Men med John Carmack och alla andra på ID Software känns det rätt lugnt"

Tror han lämnade det sjunkande skeppet 2013.

Ok det hade jag faktiskt missat, men jag tror ändå att det är lugnt
Doom 3 sög ju så hoppas detta blir mer ös som gamla Doom och Doom 2

Medlem

Jag känner mig tvingad att spela detta.


signatur

autograph

Medlem

Ser ut som dom alltid försöker göra detta spelet roligare än vad det är.

Doom leker Evolve? Vi får väl ge det en chans, eller?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag gillade Doom 3, jag älskade Wolfenstein och Wolfenstein: The New Order..så jag tror att det här blir perfekt för mig!


signatur

War, War never changes...

Medlem

Förbokat sedan ett tag gillar känslan i ids spel.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Säkert kul för dagens ungdom som inte förstår bättre, men för de som växte upp med orginalet ser det ut att bli en enorm besvikelse...

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av cybo:

"Men med John Carmack och alla andra på ID Software känns det rätt lugnt"

Tror han lämnade det sjunkande skeppet 2013.

Ok det hade jag faktiskt missat, men jag tror ändå att det är lugnt
Doom 3 sög ju så hoppas detta blir mer ös som gamla Doom och Doom 2

Alla nyckelpersoner har lämnat iD så jag tror inte att något kommer att bli som förr. Det hindrar ju inte att de lyckas bra med något nytt.

Carmack jobbar förresten på Oculus numera och utvecklar mjukvara för VR.

Medlem

Om det inte går att ändra sin fov så blir det inget köp för min del.

Orka sitta och spela med 60 fov lol.

Medlem

Ser riktigt fett ut!!!

Medlem
Skrivet av ohGr:

Säkert kul för dagens ungdom som inte förstår bättre, men för de som växte upp med orginalet ser det ut att bli en enorm besvikelse...

Jag är uppvuxen med doom 1 och 2 och ser fram emot detta. Så dra inte förhastade slutsatser mot folk, fler som till och med är äldre ser fram emot detta också. Detta verkar förhålla sig bättre till hur ettan och tvåan är med dock några små twister gällande hoppandet m.m, fast jag kan inte påstå det är något dåligt.

Att det är klasser i multiplayer reagerar jag på och att du endast kan ha två vapen per klass och bfg och vissa större vapen spawnar runt om på banorna.
Men det är något man kan vänja sig med även om det kommer ta tid.

Du ska då vara glad att det inte skulle se ut som det där doom 4 dom la ner innan denna variant skulle komma

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Låg fov, vapen som tar upp halva skärmen, visar sällan sammanhängande gamplay, massa qte moment och avbrott som stör ut spelflödet, "Doom" istället för "Doom 4", horribla fula filter, usel färgdesign, knappt inget nytt eller unikt att tala om, PC versionen har i stort sett aldrig pratats om.

Näe fy fan alltså, alla varnings tecken finns där. Det här spelet kommer nog bli lika ikoniskt som Wolfenstien (2009) och precis som det spelet kommer man behöva säga Doom (2016) för att folk ska fatta vad man ens menar om några år.

Alltid nån bitter jävel som ska klaga på allt!

Medlem
Skrivet av ohGr:

Säkert kul för dagens ungdom som inte förstår bättre, men för de som växte upp med orginalet ser det ut att bli en enorm besvikelse...

Vad hade du föreställt dig då? Jag växte upp med originalet (16 bitar med sprites) och förutom konceptet är det väldigt lite som jag skulle vilja ha med i ett nytt spel.

Gillar man retro så finns det gott om andra alternativ.

Medlem

är det bara jag som får lite känslan av Halo på extremt mycket anabolic steroids när man ser klipp från multiplayer i kommande DOOM?.. den känslan försvinner säkert när man väl sitter och spelar och får en ordentlig uppfattning,... ser iaf ut att vara bra tempo på liret(så man är säkert för gammal för att hänga med yngre förmågor numera,,kanske snart dags att spelen börjar med typ old timers playlists/modes för oss 35+ )..

Medlem
Skrivet av ohGr:

Säkert kul för dagens ungdom som inte förstår bättre, men för de som växte upp med orginalet ser det ut att bli en enorm besvikelse...

det är väl bra att det inte är som första spelet,, jag menar hur gammalt är inte det?,, vill man ha känslan/upplevelsen ffrån ett antikt spel år 2016 så får man ta och hålla sig till det spelet istället tror jag (aldrig fel med lite retro) tex zelda 3, a link to the past,,, ett av dom bästa spelen jag har spelat(super Nintendo för dom som inte vet) men alla link/zelda spel jag provat därefter ger inte samma upplevelse/känsla..,..därför dammar jag fortfarande av zelda 3 och spelar igenom det med en sådär 1-2 års mellanrum... krävs antingen en remake av zelda 3 för att få till det igen,eller ngt helt nytt som får fram den där aha upplevelsen igen.

nu kanske du syftar på ngt helt annat, men jag har nog inte helt fel ändå gällandes "gamla" titlar vs "nya" titlar i samma spelserie

Medlem
Skrivet av Remus:

Sugen som fan på det här spelet men... 6 vs 6 på multiplayer... Kom igen!

Minns gamla goda tiden på Quake III med 32 spelare. Total jävla slakt. Sprang och hämtade flaggan fram och tillbaka. Jävla kaos. Fast paced super slakt.

6 vs 6 känns verkligen mesigt och till för konsolspelare som skall sitta i soffan med handkontroll.

Du minns fel. Du har nostalgi brillorna på. Man spelade som mest 5v5 i tdm ctf och CA


signatur

P.L.U.R

rot
Medlem
Skrivet av Hoof hearted:
Skrivet av Sapiens:

Låg fov, vapen som tar upp halva skärmen, visar sällan sammanhängande gamplay, massa qte moment och avbrott som stör ut spelflödet, "Doom" istället för "Doom 4", horribla fula filter, usel färgdesign, knappt inget nytt eller unikt att tala om, PC versionen har i stort sett aldrig pratats om.

Näe fy fan alltså, alla varnings tecken finns där. Det här spelet kommer nog bli lika ikoniskt som Wolfenstien (2009) och precis som det spelet kommer man behöva säga Doom (2016) för att folk ska fatta vad man ens menar om några år.

Alltid nån bitter jävel som ska klaga på allt!

Det är rätt vettigt att klaga när saker är fel.

1
Skriv svar