Läckta Nintendo NX-bilderna bekräftat fejkade – så blev vi lurade

Robot
Läckta Nintendo NX-bilderna bekräftat fejkade – så blev vi lurade
Medlem
Läckta Nintendo NX-bilderna bekräftat fejkade – så blev vi lurade

Tror även den andra "från massive" är fake.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Som jag sa i förra tråden: sannolikheten för att det är en PR-kupp, antingen i form av medvetet "läckta" bilder eller fejk, för att driva upp intresset i form av spekulationer är stor.

Fast sedan kan denna "buse" i och för sig inte ha något med PR att göra utan bara gillar att driva med folk. Till skillnad från många andra "it's just a prank bro" så var detta harmlöst och faktiskt ganska kreativt


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Säger väl mer om inkompetensen i media om ansvariga (inklusive FZ) helt missar hur orealistisk skuggningen var i den "läckta" bilden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:

Säger väl mer om inkompetensen i media om ansvariga (inklusive FZ) helt missar hur orealistisk skuggningen var i den "läckta" bilden.

Käre muntergök, du får gärna hänvisa till nyheten där vi skrev om denna läckta bild innan du kallar oss inkompetenta.


signatur
Medlem

Klipp på hur den andra kontrollen (bilden) gjordes. Synd, hoppades lite på denna design...
https://www.youtube.com/watch?v=z_B65J86D_8

Det kan inte vara falskt! Trädgrenarna bevisade det ju utan tvivel!!!!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Jkeg:

Klipp på hur den andra kontrollen (bilden) gjordes. Synd, hoppades lite på denna design...
https://www.youtube.com/watch?v=z_B65J86D_8

Gjord av finlandssvenskar i Nykarleby, Finland

Som tur var den fejk, ser otroligt obekväm ut enligt mig. Dessutom skulle den väl ha haft alla "knappar" på skärmen. Nej tack, vill ha fysiska knappar om jag ska spela på något annat än telefon/platta.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Kunde han inte vänta en vecka till? Det hade blivit en av spelhistoriens bästa aprilskämt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

Säger väl mer om inkompetensen i media om ansvariga (inklusive FZ) helt missar hur orealistisk skuggningen var i den "läckta" bilden.

Käre muntergök, du får gärna hänvisa till nyheten där vi skrev om denna läckta bild innan du kallar oss inkompetenta.

Deltog ni inte i spridningen av den falska bilden inkluderas ni heller inte i den grupp jag kallade inkompetenta. "Om" står i min kommentar av en anledning.

Skribent
Skrivet av Jkeg:

Klipp på hur den andra kontrollen (bilden) gjordes. Synd, hoppades lite på denna design...
https://www.youtube.com/watch?v=z_B65J86D_8

Tackar, nyheten uppdaterad!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

Säger väl mer om inkompetensen i media om ansvariga (inklusive FZ) helt missar hur orealistisk skuggningen var i den "läckta" bilden.

Käre muntergök, du får gärna hänvisa till nyheten där vi skrev om denna läckta bild innan du kallar oss inkompetenta.

Deltog ni inte i spridningen av den falska bilden inkluderas ni heller inte i den grupp jag kallade inkompetenta. "Om" står i min kommentar av en anledning.

I min mening en hyfsat svag brasklapp att vifta med. Börjar helt ärligt tröttna på din ständigt negativa attityd och fundera över vad din interaktion här tillför.


signatur
Medlem

Tack och lov!

Medlem

Att någon ens trodde på det eller kunde tänka sig att det låg någon sanning i det är bara, ah... Finns inte ord..

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av kebbe:

Säger väl mer om inkompetensen i media om ansvariga (inklusive FZ) helt missar hur orealistisk skuggningen var i den "läckta" bilden.

Käre muntergök, du får gärna hänvisa till nyheten där vi skrev om denna läckta bild innan du kallar oss inkompetenta.

Deltog ni inte i spridningen av den falska bilden inkluderas ni heller inte i den grupp jag kallade inkompetenta. "Om" står i min kommentar av en anledning.

Ditt "om" är ju inte på något vis relaterat till användandet av ordet i formen "om de nu skrev något", du skriver ju bara att det vittnar "om inkompetens"...

Om du ska försvara dina dumma kommentarer kan du ju åtminstone försöka ha ett riktigt argument.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Säger väl mer om inkompetensen i media om ansvariga (inklusive FZ) helt missar hur orealistisk skuggningen var i den "läckta" bilden.

Vad förväntar du dig av speljournalister idag?
De har gång på gång bevisat att de sällan går å lita på.

Redaktör
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av kebbe:

Säger väl mer om inkompetensen i media om ansvariga (inklusive FZ) helt missar hur orealistisk skuggningen var i den "läckta" bilden.

Vad förväntar du dig av speljournalister idag?
De har gång på gång bevisat att de sällan går å lita på.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160323/lackt-bild-pa-nint...

Läs nyheten noga. Det står klart och tydligt att det handlar om spekulation. Vad i den är det som inte går att lita på? För du vräker väl inte ur dig fördomar om en hel yrkeskår bara så där på slentrian?


signatur
Medlem

Så ni förväntar er att media är totalt skrupelfri? Att media idag ska göra jobbet som våra skolor och våra föräldrar inte gör?

"Fifan, bilden var fake. Hur kan dom göra så här mot oss? I WANT TO BELIEVE but the media is frakking with me Sue!"

Avstängd
Skrivet av Traveller in time:

Det kan inte vara falskt! Trädgrenarna bevisade det ju utan tvivel!!!!

Det intressanta är mer vad ett träd har med sanningen om kontrollen att göra. Enda syftet med trädet jag fann var att Massives hade den där fejkade kontrollen tack vare speglingen av trädgrenar.

Medlem

Va skönt, gillade verkligen inte vad jag såg!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av kebbe:

Säger väl mer om inkompetensen i media om ansvariga (inklusive FZ) helt missar hur orealistisk skuggningen var i den "läckta" bilden.

Vad förväntar du dig av speljournalister idag?
De har gång på gång bevisat att de sällan går å lita på.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160323/lackt-bild-pa-nint...

Läs nyheten noga. Det står klart och tydligt att det handlar om spekulation. Vad i den är det som inte går att lita på? För du vräker väl inte ur dig fördomar om en hel yrkeskår bara så där på slentrian?

Eran så kallade yrkeskår har bevisat gång på gång att ni sällan har en aning om hur journalistik går till.

Nog för att ni på FZ har gjort lite bättre ifrån er än många andra(säger dock inte mycket). Ett praktexempel är ju eran recension på The Witcher där ni börjar recensionen med att jämföra Geralt med psykopaten Helge Fossmo, därefter spårar det ur ännu mer. Ni slutar recensionen med att ge spelet 1.5 i betyg. Allt för att man kunde ligga med prostituerade.. Låter som riktigt stjärn-journalistik där.

Sen kan man ju fundera på era "nyheter" där ni publicerar bilder från Notch's inflyttningsfest eller "nyheten" om Pewdiepie's inkomst.
FZ är spel varianten av Expressen, mycket skit med finns fortfarande lite nyheter här och där. Dock går det åt Aftonbladet hållet i min mening, dvs bara skit som ingen med en halv hjärncell bryr sig om.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av kebbe:

Säger väl mer om inkompetensen i media om ansvariga (inklusive FZ) helt missar hur orealistisk skuggningen var i den "läckta" bilden.

Vad förväntar du dig av speljournalister idag?
De har gång på gång bevisat att de sällan går å lita på.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160323/lackt-bild-pa-nint...

Läs nyheten noga. Det står klart och tydligt att det handlar om spekulation. Vad i den är det som inte går att lita på? För du vräker väl inte ur dig fördomar om en hel yrkeskår bara så där på slentrian?

Haha. Samtidigt som er länk har "lackt-bild-pa-nintendo-nx-tagen-pa-massives-kontor" i URLen. Jättespekulerande titel det där. Ni borde skämmas, allihopa

Edit: Oj. Och ni har dessutom inte redigerat den ursprungliga artikeln för att säga att ni är sämst på källkritik. Pinsamt!

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av kebbe:

Säger väl mer om inkompetensen i media om ansvariga (inklusive FZ) helt missar hur orealistisk skuggningen var i den "läckta" bilden.

Vad förväntar du dig av speljournalister idag?
De har gång på gång bevisat att de sällan går å lita på.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160323/lackt-bild-pa-nint...

Läs nyheten noga. Det står klart och tydligt att det handlar om spekulation. Vad i den är det som inte går att lita på? För du vräker väl inte ur dig fördomar om en hel yrkeskår bara så där på slentrian?

Eran så kallade yrkeskår har bevisat gång på gång att ni sällan har en aning om hur journalistik går till.

Nog för att ni på FZ har gjort lite bättre ifrån er än många andra(säger dock inte mycket). Ett praktexempel är ju eran recension på The Witcher där ni börjar recensionen med att jämföra Geralt med psykopaten Helge Fossmo, därefter spårar det ur ännu mer. Ni slutar recensionen med att ge spelet 1.5 i betyg. Allt för att man kunde ligga med prostituerade.. Låter som riktigt stjärn-journalistik där.

Sen kan man ju fundera på era "nyheter" där ni publicerar bilder från Notch's inflyttningsfest eller "nyheten" om Pewdiepie's inkomst.
FZ är spel varianten av Expressen, mycket skit med finns fortfarande lite nyheter här och där. Dock går det åt Aftonbladet hållet i min mening, dvs bara skit som ingen med en halv hjärncell bryr sig om.

Ändå är du här och både läser och kommenterar denna "skit som ingen med en halv hjärncell bryr sig om". Grattis!


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Redaktör
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av kebbe:

Säger väl mer om inkompetensen i media om ansvariga (inklusive FZ) helt missar hur orealistisk skuggningen var i den "läckta" bilden.

Vad förväntar du dig av speljournalister idag?
De har gång på gång bevisat att de sällan går å lita på.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160323/lackt-bild-pa-nint...

Läs nyheten noga. Det står klart och tydligt att det handlar om spekulation. Vad i den är det som inte går att lita på? För du vräker väl inte ur dig fördomar om en hel yrkeskår bara så där på slentrian?

Eran så kallade yrkeskår har bevisat gång på gång att ni sällan har en aning om hur journalistik går till.

Nog för att ni på FZ har gjort lite bättre ifrån er än många andra(säger dock inte mycket). Ett praktexempel är ju eran recension på The Witcher där ni börjar recensionen med att jämföra Geralt med psykopaten Helge Fossmo, därefter spårar det ur ännu mer. Ni slutar recensionen med att ge spelet 1.5 i betyg. Allt för att man kunde ligga med prostituerade.. Låter som riktigt stjärn-journalistik där.

Sen kan man ju fundera på era "nyheter" där ni publicerar bilder från Notch's inflyttningsfest eller "nyheten" om Pewdiepie's inkomst.
FZ är spel varianten av Expressen, mycket skit med finns fortfarande lite nyheter här och där. Dock går det åt Aftonbladet hållet i min mening, dvs bara skit som ingen med en halv hjärncell bryr sig om.

Jag håller med om att första Witcher-recensionen inte är bra. Men att ta den som "ett praktexempel" på en FZ-recension är att ljuga - vi har pubbat gissningsvis 400-800 recensioner sen dess, jag skulle säga att max två av dem är lika kontroversiella/dåliga/långt från vad övriga recensenter anser. Samma sak med nyheterna: vi snittar omkring tio om dagen - du kan inte på allvar mena att de du tog upp är särskilt vanliga.

Du behöver inte gilla det vi gör. Men om du vill att vi ska ta åt oss av din kritik måste du vara ärlig. Och du, lägg ner med det där "så kallade 'journalister'"-snacket. Gillar du inte vad en yrkeskår gör kan du låta bli att ta del av det den gör, för den kommer inte bli ett dugg bättre av att du svartmålar den med klyschor.


signatur
Skägg.
10 Chambers

PSA: Kontakta mig på valfritt sätt om man vill ha hjälp att avregistrera sitt konto.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag håller med om att första Witcher-recensionen inte är bra. Men att ta den som "ett praktexempel" på en FZ-recension är att ljuga - vi har pubbat gissningsvis 400-800 recensioner sen dess, jag skulle säga att max två av dem är lika kontroversiella/dåliga/långt från vad övriga recensenter anser. Samma sak med nyheterna: vi snittar omkring tio om dagen - du kan inte på allvar mena att de du tog upp är särskilt vanliga.

Du behöver inte gilla det vi gör. Men om du vill att vi ska ta åt oss av din kritik måste du vara ärlig. Och du, lägg ner med det där "så kallade 'journalister'"-snacket. Gillar du inte vad en yrkeskår gör kan du låta bli att ta del av det den gör, för den kommer inte bli ett dugg bättre av att du svartmålar den med klyschor.

Var ett praktexempel på hur lågt ni sjunker I tid och otid. Samma sak med nyheterna. Det är bara skvaller och clickbait, ingenting annat. Ni vet det också.
Det är förståeligt att ni måste skriva om någonting, men ribban för vad ni skriver om ligger jääääkligt lågt. Nyheterna är vanliga nog för att era läsare ska komma ihåg dem. Men klart inte varenda nyhet är sådan(påstod jag inte heller), men i min mening finns det alldeles för många sådana skvaller-artiklar.

Den kommer inte heller bli bättre av yrkeskåren inte kan hålla en jämn och hög nivå. Med tanke på hur eran yrkeskår har betett sig de senaste åren(inte fz) är det inte direkt förvånande att folk är skeptiska till erat yrke. Att ni på FZ sedan väljer att publicera artiklar som inte är något annat än clickbait/skvaller samt med vissa recensioner som man kan kalla för "speciella" är inte direkt lovande. Det är eran uppgift som tillhörande yrkeskåren att höja eran standard. Men så länge ni publicerar artiklar som är skit kommer folk klaga.

Jag läser FZ för att ni har bra och intressanta artiklar ibland, men samtidigt vill jag inte stödja en sida som sprider skvaller och spekulationer. Så vill ni att man ska sluta svartmåla och komma med klyschor så är det upp till er att visa på en förändring.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

PSA: Kontakta mig på valfritt sätt om man vill ha hjälp att avregistrera sitt konto.

Jag står kvar och kommer alltid göra det Calle! Ni är bäst! Nyheterna jag inte gillar väljer jag helt enkelt att inte läsa. Så jävla enkelt kan det vara! Fantastiskt med valmöjligheter!

Redaktör
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Tompa:

Jag håller med om att första Witcher-recensionen inte är bra. Men att ta den som "ett praktexempel" på en FZ-recension är att ljuga - vi har pubbat gissningsvis 400-800 recensioner sen dess, jag skulle säga att max två av dem är lika kontroversiella/dåliga/långt från vad övriga recensenter anser. Samma sak med nyheterna: vi snittar omkring tio om dagen - du kan inte på allvar mena att de du tog upp är särskilt vanliga.

Du behöver inte gilla det vi gör. Men om du vill att vi ska ta åt oss av din kritik måste du vara ärlig. Och du, lägg ner med det där "så kallade 'journalister'"-snacket. Gillar du inte vad en yrkeskår gör kan du låta bli att ta del av det den gör, för den kommer inte bli ett dugg bättre av att du svartmålar den med klyschor.

Var ett praktexempel på hur lågt ni sjunker I tid och otid. Samma sak med nyheterna. Det är bara skvaller och clickbait, ingenting annat. Ni vet det också.
Det är förståeligt att ni måste skriva om någonting, men ribban för vad ni skriver om ligger jääääkligt lågt. Nyheterna är vanliga nog för att era läsare ska komma ihåg dem. Men klart inte varenda nyhet är sådan(påstod jag inte heller), men i min mening finns det alldeles för många sådana skvaller-artiklar.

Den kommer inte heller bli bättre av yrkeskåren inte kan hålla en jämn och hög nivå. Med tanke på hur eran yrkeskår har betett sig de senaste åren(inte fz) är det inte direkt förvånande att folk är skeptiska till erat yrke. Att ni på FZ sedan väljer att publicera artiklar som inte är något annat än clickbait/skvaller samt med vissa recensioner som man kan kalla för "speciella" är inte direkt lovande. Det är eran uppgift som tillhörande yrkeskåren att höja eran standard. Men så länge ni publicerar artiklar som är skit kommer folk klaga.

Jag läser FZ för att ni har bra och intressanta artiklar ibland, men samtidigt vill jag inte stödja en sida som sprider skvaller och spekulationer. Så vill ni att man ska sluta svartmåla och komma med klyschor så är det upp till er att visa på en förändring.

Witcher-recensionen är inte hur vi presterar 'i tid och otid'. Den är ett nio år gammalt extremfall (vår förmodligen mest kritiserade recension någonsin). Men du använder den som ett exempel på hur FZ presterar överlag. Det är inte bara fel, det är oärligt.

Du får ge fler exempel på hur den texten visar "hur lågt vi sjunker i tid och otid". Jag kollade nyss: vi har pubbat 1640 recensioner sen 2007 (när jag började som redaktör), så du borde snabbt kunna ge mig tio eller tjugo eller femtio lika dåliga. Så...

1.
2.
3.
...

Jag tror det räcker med att du går igenom nyhetsflödet med öppet, ärligt sinne för att se att vi varken ljuger eller clickbaitar oss till våra läsare överlag. Kolla rubrikerna här, lista sen - ärligt - alla rubriker som är "skvaller och spekulationer".

1.
2.
3.
...


signatur
Medlem

Förbaskat bra hantverk hur som.

Skrivet av Bojkott:

Kunde han inte vänta en vecka till? Det hade blivit en av spelhistoriens bästa aprilskämt.

Håller med! Nästan smärtsamt nära för att missa målet. Hade lätt blivit årets Aprilskämt (och jag hatar aprilskämt).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar