Rösta – Vilket Resident Evil är bäst?

Robot
Rösta – Vilket Resident Evil är bäst?
Medlem
Rösta – Vilket Resident Evil är bäst?

Silent Hill är bäst.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jobbigt ni har skippat remakes, för skillnaden mellan RE1 och dess remake är ju enorm...aja, får ta något annat då

Röstade på 6:an. Jag har iofs. bara spelat 1,4,5,6 och "Revelations 1 & 2" men jag tror faktiskt att jag hade mest underhållning med den impopulära 6:an.

Det är möjligt att det helt enkelt berodde på att det kändes mest "filmiskt", modernt och påkostat, inte på att storyn eller gameplay var bättre än de övriga spelen.

Medlem

Det första helt klart. Blev helt fast och traumatiserade när jag hade hyrt spelet och mina föräldrar var i tvättstugan när jag började spela och stötte på första zombien... Var tvungen att ringa en kompis som fick spela åt mig


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av Nimr0d:

Det första helt klart. Blev helt fast och traumatiserade när jag hade hyrt spelet och mina föräldrar var i tvättstugan när jag började spela och stötte på första zombien... Var tvungen att ringa en kompis som fick spela åt mig

Och vad gjorde dina föräldrar ensamma i tvättstugan då...? Hue hue hue

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:
Skrivet av Nimr0d:

Det första helt klart. Blev helt fast och traumatiserade när jag hade hyrt spelet och mina föräldrar var i tvättstugan när jag började spela och stötte på första zombien... Var tvungen att ringa en kompis som fick spela åt mig

Och vad gjorde dina föräldrar ensamma i tvättstugan då...? Hue hue hue

Ja du... Kanske tur att jag stannade kvar och spelade istället för att gick ner och kollade, hade nog blivit än mer traumatiserad då...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Redaktör
Ponny

Fyran är det roligaste spelet, tvåan har den bästa stämningen, storyn och karaktärerna. Så min röst faller ändå på tvåan.

En shoutout till Code Veronica också, som har sjukt cheesy och bra badguys!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

4:an står sig som ett av de bästa skräckspel jag någonsin spelat. Glömmer aldrig mina första möten med motorsågsmannen och Regeneratorn.

Resident Evil 4 får min röst!


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Releasehästryttare

Frågan är hur det går med remaken av re2 för capcom

Medlem

Har bara spelat Nemesis och det var hos en kompis när jag var yngre. Minns fortfarande den pirriga känslan att aldrig veta när Nemesis skulle dyka upp igen...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

2. Hands down.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Fyran är det roligaste spelet, tvåan har den bästa stämningen, storyn och karaktärerna. Så min röst faller ändå på tvåan.

En shoutout till Code Veronica också, som har sjukt cheesy och bra badguys!

Håller med. Dock saknas Remaken av RE1 i listan vilket blev min personliga favorit. Och bara för att skryta, Jag hade speedrun världsrekordet i RE2, i ca 24 timmar år 2000

Medlem

Lag min röst på första spelet, men dn senaste Remaken av just första spelet är min nr 1 tätt följt av RE2

Medlem

Resident Evil 1 Remake utan tvekan.
6an är de värsta spelet i serien och 5an var rätt dålig med även om de var kul i co-op.

Medlem

Resident Evil 1 Remake utan tvekan.

Medlem

Femman då jag har de starkaste co-op minnena med den. Utan co-op var det fyran.

Inaktiv

Ett lätt svar. Resident Evil Remake. Det är så man gör en Remake. Synd att spelet inte finns med på listan då skillnaderna mellan båda gör Resident Evil Remake till ett princip nytt spel.

Medlem

2an helt klart.
4an ser man är populär men jag är så kluven till det spelet.
Det var ok spel, kändes lite handikappat men det förstörde resident evil för mig och blev inte det som det en gång varit.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

t

Skrivet av zauii89:

Resident Evil 1 Remake utan tvekan.

Skrivet av Cane:

Resident Evil 1 Remake utan tvekan.

Skrivet av Johnny:

Ett lätt svar. Resident Evil Remake.

Borde inte remaken ha en egen kategori?

Medlem
Skrivet av employed:

t

Skrivet av zauii89:

Resident Evil 1 Remake utan tvekan.

Skrivet av Cane:

Resident Evil 1 Remake utan tvekan.

Skrivet av Johnny:

Ett lätt svar. Resident Evil Remake.

Borde inte remaken ha en egen kategori?

Tycker det med. Nästan så att jag röstar på RE 3 bara för det.

Medlem

Gamecube remaken utav Resident Evil 1 är awesome.
Nya HD remaken har också sin charm med de nya kontrollerna.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Röstade på ettan. Fortfarande min favorit alla kategorier.

Skrivet av Nimr0d:
Skrivet av Lord Pingu:
Skrivet av Nimr0d:

Det första helt klart. Blev helt fast och traumatiserade när jag hade hyrt spelet och mina föräldrar var i tvättstugan när jag började spela och stötte på första zombien... Var tvungen att ringa en kompis som fick spela åt mig

Och vad gjorde dina föräldrar ensamma i tvättstugan då...? Hue hue hue

Ja du... Kanske tur att jag stannade kvar och spelade istället för att gick ner och kollade, hade nog blivit än mer traumatiserad då...

Haha ja. (Been there)

Skrivet av Godofcheese:

Gamecube remaken utav Resident Evil 1 är awesome.
Nya HD remaken har också sin charm med de nya kontrollerna.

Är känslan intakt då i remaken? Musiken t ex, bland det läskigaste och mest stämningsfulla jag upplevt vid tidpunkten för originalet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Röstade på ettan. Fortfarande min favorit alla kategorier.

Skrivet av Godofcheese:

Gamecube remaken utav Resident Evil 1 är awesome.
Nya HD remaken har också sin charm med de nya kontrollerna.

Är känslan intakt då i remaken? Musiken t ex, bland det läskigaste och mest stämningsfulla jag upplevt vid tidpunkten för originalet.

Jag tycker personligen att remaken av Resident Evil 1 förverkligar en fortfarande oslagen perfektion av vad som gjorde originalet till en sådan upplevelse när det begav sig år 1996!
Stämningsfullt är bara förnamnet, atmosfären går att skära med kniv och servera på toast

Medlem

Remake av RE1

Medlem

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av jonis:

Röstade på ettan. Fortfarande min favorit alla kategorier.

Skrivet av Godofcheese:

Gamecube remaken utav Resident Evil 1 är awesome.
Nya HD remaken har också sin charm med de nya kontrollerna.

Är känslan intakt då i remaken? Musiken t ex, bland det läskigaste och mest stämningsfulla jag upplevt vid tidpunkten för originalet.

Jag tycker personligen att remaken av Resident Evil 1 förverkligar en fortfarande oslagen perfektion av vad som gjorde originalet till en sådan upplevelse när det begav sig år 1996!
Stämningsfullt är bara förnamnet, atmosfären går att skära med kniv och servera på toast

Det låter riktigt bra! Tack för feedback.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Röstade på 6:an. Jag har iofs. bara spelat 1,4,5,6 och "Revelations 1 & 2" men jag tror faktiskt att jag hade mest underhållning med den impopulära 6:an.

Det är möjligt att det helt enkelt berodde på att det kändes mest "filmiskt", modernt och påkostat, inte på att storyn eller gameplay var bättre än de övriga spelen.

Var nära på väljan 6:an också bara för det är så hatat - det är fortfarande ett bra spel och jag tycker jätte mycket om det spelet - men det blev RE3 istället för REmake för mig då det är enligt mig det läskigaste spelet. Otrolig panik som uppstår när Nemesis visar sig

Medlem

6an finns inte. Knappt så att 5an gör det.

Medlem

Tvåan fick min röst, men även fyran är riktigt bra.

12
Skriv svar