Soma har sålt i en kvarts miljon, Frictional nöjda

Robot
Soma har sålt i en kvarts miljon, Frictional nöjda

Ännu går inte det svenska rysarspelet med vinst, men det är nära.


ELF
Medlem
Soma har sålt i en kvarts miljon, Frictional nöjda

Har inte spelat SOMA så kan inte rösta. Annars tycker jag att alla spelen är lika bra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Har tyvärr inte nerver för skräckspel men har tittat på Lets plays av alla deras spel och Soma var verkligen en spel i min smak, om jag hade vågat spela det!
Kommer säkert att köpa det på någon rea framöver och spela det så gott det går i framtiden.

Medlem

SOMA är bland det bästa jag har spelat alla kategorier, ett av få spel där jag satt stilla i flera minuter efter eftertexterna och tog in det hela (perfekt slut förövrigt). Det var ju dock inte ett dugg läskigt om man nu är ute efter skräck.

Releasehästryttare
Skrivet av ELF:

Har inte spelat SOMA så kan inte rösta. Annars tycker jag att alla spelen är lika bra.

Synd, SOMA är ett grymt bra spel.

Skippa till 2.10 i denna videon

Medlem

Riktigt bra spel som förtjänar att säljas ännu mer, rekommenderas då det är Frictional Games bästa hittills utan tvekan.

Skräcken finns kvar absolut, det är rätt obehagligt att ta sig igenom!

Medlem

Jag gillade Penumbra-spelen mer än Amnesia, vilken serie är Soma mest likt?

Medlem

Jag hatar skräckspel, blir så stressad. Men det här spelet var så underbart och välgjort. Rekommenderar detta till de som även ej gillar skräckspel, ni kommer inte att ångra er, det gör iallafall inte jag!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Svårt val!

I rent skräckvärde så väljer jag Amnesia.

I story och stämning så ligger Soma väldigt bra till.

Penumbra-serien skulle jag välja för att det kändes som en hyfsat ny och intressant utveckling av skräckgenren, och för att den satte nivån för de efterföljande spelen.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag gillade Penumbra-spelen mer än Amnesia, vilken serie är Soma mest likt?

I spelmekaniken (med fiender och dylikt) så är Soma mer likt Amnesia, alltså i princip "spring och göm dig". Men storymässigt och i berättandet så skulle jag nog säga att Soma lutar mer åt Penumbra.

k3m
Medlem

utvecklarna har rätt när det gäller mig. jag älskar scifi och avskyr skräck. därför har jag inte spelat de.

Känns lite konstigt, att ett spel som fått topp-recensioner av så gott som alla rescensenter och som har omdömet "Overwhelmingly Positive" (det allra högsta) på Steam, kan ha sålt otillräckligt för vinst ännu.

Soma borde tilltala i stort sett samma publik som uppskattar "Firewatch" eller "The Stanley Parable" tycker jag. Alltså speltitlar som är lite udda och som erbjuder en upplevelse som är originell, tankeväckande och kanske rent av inspirerande.

Medlem

Personligen älskade jag A Machine for Pigs tack vare den ytterst mörka/dystra storyn, trots att spelets gameplay var lite för minimalt för sitt eget bästa.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Rysare vet jag inte om jag skulle kalla Soma direkt men grymt atmosfäriskt och existentiellt ifrågasättande, absolut.

Medlem

Älskade Penumbra spelen, framförallt Black Plague. Amnesia var också bra men inte i samma klass riktigt. SOMA är minst lika bra om inte bättre än Black Plague, så grymt nice. Det är bra tråkigt att det inte sålt bättre än det har, det förtjänar bättre.

ELF
Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av ELF:

Har inte spelat SOMA så kan inte rösta. Annars tycker jag att alla spelen är lika bra.

Synd, SOMA är ett grymt bra spel.

Skippa till 2.10 i denna videon

https://www.youtube.com/embed/8wes7w3VbPE

Nöup. Här spåjlas inget ;p <-Felskrivning for da lulz


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag gillade Soma riktigt mycket

Medlem

Soma var det bästa spelet jag spelade förra året, som händer borde man bara köpa det. Om så bara för att främja nytänkande och stötta utvecklare som vågar sig på något nytt!

Medlem

Firewatch har ju hyllats en del och sålt bra men jag tycker man ska lyfta fram SOMA för det är bättre helt enkelt.

2 helt olika spel men ändå.

Medlem

Älskar skräckspel och köpte detta på releasedagen. Har dock inte hunnit spelat det då backloggen är på 100+ spel typ


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

SOMA är riktigt bra, de är mästare på atmosfär. Köp det, du kommer inte ångra dig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Känns lite konstigt, att ett spel som fått topp-recensioner av så gott som alla rescensenter och som har omdömet "Overwhelmingly Positive" (det allra högsta) på Steam, kan ha sålt otillräckligt för vinst ännu.

Soma borde tilltala i stort sett samma publik som uppskattar "Firewatch" eller "The Stanley Parable" tycker jag. Alltså speltitlar som är lite udda och som erbjuder en upplevelse som är originell, tankeväckande och kanske rent av inspirerande.

Jag tror att de initiala clipsen från spelet har avskräckt [sic!] många även om de gillar sci-fi. Utan tvekan såldes det, rätt eller fel, som ett skräckspel. Jag har inte spelat det själv, men det var så jag uppfattade det. Hade de tonat ner den delen lite och sålt det som ett äventyr/pussel/immersion-spel tror jag de fått lite mer respons. Det jag gillar är dock att de håller fast vid sin linje även om den vägen är mindre mainstream. Vissa spelutvecklare *host DICE* borde ta efter.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar