Palmer Luckey for till Alaska för att leverera första Riften

Robot
Palmer Luckey for till Alaska för att leverera första Riften

När världens första Oculus Rift skickas till sin ägare duger inte vanlig postgång.


Medlem
Palmer Luckey for till Alaska för att leverera första Riften

Jag antar att Palmer hade sina karaktäristiska shorts på sig i Alaska med?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Jag antar att Palmer hade sina karaktäristiska shorts på sig i Alaska med?

Japp.

Källa är den andra videon med Ross på Luckeys Facebook-sida:
https://www.facebook.com/palmer.luckey


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av skogsvilden:

Jag antar att Palmer hade sina karaktäristiska shorts på sig i Alaska med?

Japp.

Källa är den andra videon med Ross på Luckeys Facebook-sida:
https://www.facebook.com/palmer.luckey

Ser inga videos, har inget Facebook-konto och tänker aldrig skaffa något heller.

Medlem

Känner bara: Aaaawkward!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Brain:
Skrivet av skogsvilden:

Jag antar att Palmer hade sina karaktäristiska shorts på sig i Alaska med?

Japp.

Källa är den andra videon med Ross på Luckeys Facebook-sida:
https://www.facebook.com/palmer.luckey

Ser inga videos, har inget Facebook-konto och tänker aldrig skaffa något heller.

Vilket sammträffande, jag har inget Linkedin konto och kommer aldrig skaffa något sådant. Menar inget illa men du verkar lite fientlig när det kommer till Facebook

Här är iaf videon om någon annan är nyfiken.
https://www.facebook.com/palmer.luckey/videos/102077110887095...

Gnällkuk

I det här läget hade jag nog köpt en till och behållt den obruten. Första konsumentversionen och dessutom signerad känns som om det kan bli en bra hacka på


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

1-3 veckor tills min levereras. Yay!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ser inga videos, har inget Facebook-konto och tänker aldrig skaffa något heller.

Beroende på hur anti du är kan det ev. bli knepigt att använda Oculus Rift då eftersom flera av tjänsterna till den drivs av Facebook.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av skogsvilden:

Ser inga videos, har inget Facebook-konto och tänker aldrig skaffa något heller.

Beroende på hur anti du är kan det ev. bli knepigt att använda Oculus Rift då eftersom flera av tjänsterna till den drivs av Facebook.

Är faktiskt mer intresserad av HTC Vive pga. det och att den verkar mer integrerad med Steam och mer utvecklad.

Medlem

Har ni på SweC/FZ kunnat lägga vantarna på ett ex ännu? Jag hoppas på att få se era omdömen inom kort.

Medlem

Fan vad jag ännu ångrar att jag inte backade det när det gick av stapeln, då hade man sluppit punga ut 7-9kkr för färdiga Oculus Riften ;_;


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av skogsvilden:

Ser inga videos, har inget Facebook-konto och tänker aldrig skaffa något heller.

Beroende på hur anti du är kan det ev. bli knepigt att använda Oculus Rift då eftersom flera av tjänsterna till den drivs av Facebook.

Är faktiskt mer intresserad av HTC Vive pga. det och att den verkar mer integrerad med Steam och mer utvecklad.

Kommer att dröja innan jag köper VR för PC, tror mycket kommer att ha förändrats då. Väldigt nöjd med mitt Gear VR så länge.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Brain:
Skrivet av skogsvilden:

Jag antar att Palmer hade sina karaktäristiska shorts på sig i Alaska med?

Japp.

Källa är den andra videon med Ross på Luckeys Facebook-sida:
https://www.facebook.com/palmer.luckey

Ser inga videos, har inget Facebook-konto och tänker aldrig skaffa något heller.

Det hade räckt med att säga att du inte har ett konto. Att påpeka att du aldrig kommer skaffa ett är lite som det där skämtet om att veganer alltid ska påpeka att de är veganer. Lite drygt - men nu kanske jag överanalyserar.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Brain:
Skrivet av skogsvilden:

Jag antar att Palmer hade sina karaktäristiska shorts på sig i Alaska med?

Japp.

Källa är den andra videon med Ross på Luckeys Facebook-sida:
https://www.facebook.com/palmer.luckey

Ser inga videos, har inget Facebook-konto och tänker aldrig skaffa något heller.

Det hade räckt med att säga att du inte har ett konto. Att påpeka att du aldrig kommer skaffa ett är lite som det där skämtet om att veganer alltid ska påpeka att de är veganer. Lite drygt - men nu kanske jag överanalyserar.

Fast hans statement är inget som är gjort för att förtrycka andra, det är ju för att uttrycka hans intelligens. Att ha Facebook är som att ha en hobby av att samla ludd från din navel. Och detta kommer från någon som har Facebook, det är egentligen det mest värdelösa man kan spendera sin tid på enligt mig.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Brain:
Skrivet av skogsvilden:

Jag antar att Palmer hade sina karaktäristiska shorts på sig i Alaska med?

Japp.

Källa är den andra videon med Ross på Luckeys Facebook-sida:
https://www.facebook.com/palmer.luckey

Ser inga videos, har inget Facebook-konto och tänker aldrig skaffa något heller.

Det hade räckt med att säga att du inte har ett konto. Att påpeka att du aldrig kommer skaffa ett är lite som det där skämtet om att veganer alltid ska påpeka att de är veganer. Lite drygt - men nu kanske jag överanalyserar.

Fast hans statement är inget som är gjort för att förtrycka andra, det är ju för att uttrycka hans intelligens. Att ha Facebook är som att ha en hobby av att samla ludd från din navel. Och detta kommer från någon som har Facebook, det är egentligen det mest värdelösa man kan spendera sin tid på enligt mig.

Nu hänger jag inte med riktigt - att 'uttrycka hans intelligens'? Menar du att man är överlägset intelligent för att man väljer att inte ha Facebook? Nu säger jag inte att skogsvilden är något annat heller för den delen men jag förstår verkligen inte vad hans beslut har med hans intelligens att göra.

Varför är Facebook så pass värdelöst menar du? Jag har själv ett konto och jag håller inte riktigt med dig där - men det beror väl på att vi känner olika personer och använder Facebook i olika syften? Att säga att man ska lägga ner med Facebook i mitt tycke är precis lika drygt som när någon ber dig skaffa ett liv när du spelar spel.

Medlem

Inte för att jag är särskilt intresserad av VR i nuläget men förstår verkligen inte hur man kan välja en Rift före Vive

Medlem
Skrivet av Cane:

Inte för att jag är särskilt intresserad av VR i nuläget men förstår verkligen inte hur man kan välja en Rift före Vive

För Riften finns ute "nu", det gör inte Vive. Och vad är det som säger att man bara köper den ena? Jag fick mail häromdan om att min Rift kommer snart, och har även pre-ordrat Vive.

Medlem
Skrivet av Cane:

Inte för att jag är särskilt intresserad av VR i nuläget men förstår verkligen inte hur man kan välja en Rift före Vive

Det är ganska enkelt:
Är det för det första värt den extra kostnaden om du inte tänker använda de extra funktionerna på Vive?
Oculus Rift är dessutom mindre och lättare, vilket är en viktig faktor, det är inte bekvämt att ha dessa på sig långa perioder.
De som vet säger dessutom att Oculus Rift har bättre handkontroller.

Ytterligare en sak som kan styra är programutbudet, det är ingen självklarhet att just ditt favoritspel kommer att ha stöd för båda headseten även om det troligtvis inte kommer att vara ett problem.

1
Skriv svar