Tre timmar från rymdstrategin Stellaris

Robot
Tre timmar från rymdstrategin Stellaris

Unna dig en lååång söndagsbrunch tillsammans med Paradox Developments sci-fi-debut.


Releasehästryttare
Tre timmar från rymdstrategin Stellaris

Jag förstår inte apeelen av 4x spel, det görs flera varje år och säljer till en liten grupp människor.. men spel som mass effect som "alla" älskar görs så extremt sällan .. jag menar visst nya ME släpps nästa år (förhoppningsvis) men varför gör inte fler företag ME kopior som säljer milljoner ex i ställer för ett par 10-tusentals spel som detta?

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag förstår inte apeelen av 4x spel, det görs flera varje år och säljer till en liten grupp människor.. men spel som mass effect som "alla" älskar görs så extremt sällan .. jag menar visst nya ME släpps nästa år (förhoppningsvis) men varför gör inte fler företag ME kopior som säljer milljoner ex i ställer för ett par 10-tusentals spel som detta?

Förslagsvis så är AAA-titlar så som Mass Effect mycket dyrare att producera, är mer tidskrävande att producera och kräver mycket mer personal än vad exempelvis ett vanligt 4x spel gör.

Det vanliga 4x spelet kan möjligtvis även räkna med en garanterad försäljning till sin niché-grupp olikt då de dyrare AAA-spelen som måste nå en viss kvalité för att kunna sälja tillräckligt många exemplar för att kunna göra en vinst på dess produktion

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag förstår inte apeelen av 4x spel, det görs flera varje år och säljer till en liten grupp människor.. men spel som mass effect som "alla" älskar görs så extremt sällan .. jag menar visst nya ME släpps nästa år (förhoppningsvis) men varför gör inte fler företag ME kopior som säljer milljoner ex i ställer för ett par 10-tusentals spel som detta?

Jag tippar att dom VILL göra detta spel.
Spel som görs utan hjärta, enbart för att tjäna pengar, saknar allt som oftast det där lilla extra.
Hur rolig hade det varit för alla gamers om alla studior enbart producerade ME, CoD eller BF-kloner?

Skrivet av Devan:

Jag förstår inte apeelen av 4x spel, det görs flera varje år och säljer till en liten grupp människor.. men spel som mass effect som "alla" älskar görs så extremt sällan .. jag menar visst nya ME släpps nästa år (förhoppningsvis) men varför gör inte fler företag ME kopior som säljer milljoner ex i ställer för ett par 10-tusentals spel som detta?

paradox har ju som niche att göra grand strategy. Dom har sina fans och dom är bra på det. På det sättet så är grand strategy och 4x väldigt bra då det har sina lojala fans och är förhållandevis billigt.

Medlem

så jävla sugen

Medlem

Stellaris ser otroligt intressant ut och något som kan räcka hela sommaren!

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Stellaris ser otroligt intressant ut och något som kan räcka hela sommaren!

Bara sommaren? CK 2 och EU4 har räckt i flera år för mig, kommer säkerligen bli detsamma med detta!

Medlem

Såna här spel säljer förvisso inte på grafiken i första hand, men när man ser dessa minst sagt konstiga, kantiga planeterna... 2016 borde man kunna prestera bättre.
...men blev sugen på Crusader Kings II igen nu.

Medlem

Me must have... Länge sedan jag grävt ner mig i ett sånt djupt strategi som detta verkar vara

Medlem

Hur får ni det till 3h, första avsnittet är ju 1h och det andra en halv timme?

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Hur får ni det till 3h, första avsnittet är ju 1h och det andra en halv timme?

Tror du kan se alla 3 timmar här https://www.twitch.tv/ParadoxInteractive

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Hur får ni det till 3h, första avsnittet är ju 1h och det andra en halv timme?

Youtube avsnitten skulle delas upp i mindre delar, just för att de inte skulle bli 2h långa.
Säkert något med att man tjänar lite mer på reklam i fler korta klipp, vs 2h filmer.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av skogsvilden:

Hur får ni det till 3h, första avsnittet är ju 1h och det andra en halv timme?

Youtube avsnitten skulle delas upp i mindre delar, just för att de inte skulle bli 2h långa.
Säkert något med att man tjänar lite mer på reklam i fler korta klipp, vs 2h filmer.

Typ som att titta på Expressens fördjupade reportage. Uppdelat för att man ska tvingas på reklam.

Medlem

Stellaris påminner mig mycket om en av mina absoluta favoriter från slutet av Amiga-eran, ett spel som heter "Reunion". Tror detta kan bli riktigt bra! Hoppas på fortsatt framgång för Paradox.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Här hittar ni alla full längds videos ( direktlänk från twitch ):

https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/stella...

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Såna här spel säljer förvisso inte på grafiken i första hand, men när man ser dessa minst sagt konstiga, kantiga planeterna... 2016 borde man kunna prestera bättre.
...men blev sugen på Crusader Kings II igen nu.

Konstiga och kantiga? Du har nog inte tittat på samma snutt som vi andra. Jag fick direkt Anno-känningar vilket inte är fel.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar