VARNING: KÖP INTE HITMAN. - That is all...

VARNING: KÖP INTE HITMAN. - That is all...
Medlem

Om det nu är så dåligt, varför ska du då ladda hem det?

Medlem

Videon säger inte ett skit. Killen gjorde ett så dåligt jobb att han fick -350'000 i poäng.
Det är som att säga att ett hockeyspel är dåligt för att man tar ut målvakten första minuten i matchen och motståndarna vinner med 50 måls skillnad.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag är inte heller överdrivet förtjust i affärsmodellen. Men behövs det verkligen en varning med massor av VERSALER?

Och vad exakt menar du med "the video says it all"? Det enda videon säger är att du kan utnyttja AIn för att skapa högar av kroppar. Är det därför du varnar för spelet?

Skrivet av Yang_Unchained:

Om FZ ger detta spel mer än 1 i betyg så bojkottar jag denna sida totalt.

FZ har redan gett den första episoden en trea i betyg:
http://www.fz.se/artiklar/recension/20160310/hitman-episode-o...

KoP
Medlem

Varför inte bilda dig en egen uppfattning om spelet istället för att blint gå efter en annan persons åsikt?

Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:

Om FZ ger detta spel mer än 1 i betyg så bojkottar jag denna sida totalt.

3a i betyg, bye bye, snubbla inte på tp-kabeln på väg ut.

hahahaha FZ ppl alltså : ), Ni får mig att skratta gott så det tackar jag för ialf :).

Inaktiv

Ang videon: IO, interactive har aldrig varit bra på AI Yang, Detta är ingen nyhet överhuvud taget så att göra en tråd om detta är lite "meh" alltså. Förstår många dock att dom känner att det är lite surt att grafiken har blivit 1.1 realism men AI,n fortf är kvar på 2000 talet. Men sen är också AI ett av dom svåraste sakerna att göra bra, allra minst i öppna spel som Hitman då man (som jag just sa) kan göra va du vill i en mer elr mindre "öppen värld". Åh btw. "Detta spel är ett "öppet" spel (mer elr mindre) så lite svårt att spela "dåligt" då du kan spela hur du vill, elr "närma dig" ditt target hur du vill.

Ang folk på detta forum: Kan hålla med lite att efter kommentarer man läst där folk bara klagar o gnäller så kan jag faktiskt hålla med Yang lite, Ibland undrar man va det är för folk som hänger på detta forum (och andra svenska forum för den delen). Amerikaner brukar säga att Svenskar är tråkiga och "flat" ppl som bara gnäller o whinar. Åh i vissa fall så lever svenska folket verkligen upp till det 110%. Men ska inte klaga så mycket på FZ då jag inte läser det folk skriver så ofta utan är här för nyheterna bara.

Oh Torrentents btw? Finns sånt kvar? Trodde alla dom va döda efter 3DM / Skid... gav upp?
Klagar absolut inte på folk som laddar hem då det är deras ensak utan frågar om "torrents" forts är aktiva överhuvudtaget? Trodde sj att alla va utdöda nu mera. Åh be mig inte förklara varför ja inte sätter mig emot torrents då jag inte lägger mer energi på denna tråd nu än jag redan gjort.

Medlem

Vill man få igång en diskussion så kan det ju vara bra om man själv presenterar sin åsikt på ett bra sätt. Du VARNAR OSS ALLA FÖR DET HEMSKA SPELET genom att länka till en video där de leker med AIn i spelet, som att det skulle förklara exakt varför vi ska undvika det. Skriver man att något "says it all" så ska det nog vara lite mer utförligt och tydligt än den videon.

Och sen börjar du nedvärdera oss andra genom att påstå att vi är "efter", när dina egna (redan väldigt svaga) argument tagit slut.

Medlem

Hej alla andra!

Ville bara säga att jag rekommenderar Hitman, trots den något konstiga affärsmodellen (annars hade vi nog fått vänta till 2017, så jag är rätt ok med det ändå.) och helidiotisk DRM, men bara OM du älskade Hitman: Blood Money.

Sen kan du testa på steam och bilda din egna uppfattning och om du inte är nöjd så kan du faktiskt ångra köpet.

Medlem

Kommer nog att köpa det så fort alla episoder har släppts. Då har förhoppningsvis alla problem blivit åtgärdade, åtminstone de värsta problemen, och priset kanske har sjunkit dessutom. Always-online har jag inga som helst problem med, utan det som får mig att avstå ett köp nu är mest prestandaproblemen och att det inte är komplett.

Medlem

Kommer nog också skaffa det nån gång i framtiden, ser kul ut och jag är av den åsikten att det kan vara kul med spel där det går jävlas med AIn på såna här sätt.
Att bygga en hög i en vattenpöl har ju noll betydelse för gameplayet så sett, och om AIn inte klarar av fall där folk medvetet försöker bryta systemet så är det inte hela världen.
Det är en spel man ska smyga och lönnmörda folk i; så länge den delen funkar bra så skiter jag i om det finns exploits här och där.

Tror inte det finns ett enda spel där man inte kan utnyttja AIns begränsningar till sin egen fördel.

I Dark Souls-spelen går det alltid skjuta pilar på en mob, springa iväg tills de vänder tillbaka och repetera för att döda svåra fiender istället för att lära sig spelets mekaniker ordentligt och klara de hederligt. Tycker inte att det GÅR att göra egentligen förstör något i spelet, för det är ju bara låta bli att utnyttja sånt. Skjut pilar tills fienden nära och sen byt till svärd.
Var väl i Wolfenstein: The New Order vissa fiender bara stod och växlade mellan kniv och skjutvapen om man gick fram och tillbaka framför de och knivade dem själv, på svåraste svårighetsgraden. Dum AI? Ja just där var den inte smart, men en seriös gamer sitter inte och utnyttjar sånt utan spelar spelet istället.

I de flesta spel går det få fiender fastna i saker i miljön osv osv osv.

I slutändan är det självbehärskning, Spela spelet seriöst, eller utnyttja alla buggar/exploits/fördelar du kan och tappa allt som är kul med spelet.

I en perfekt värld skulle jag såklart älska spel där AIn är superintelligent och aldrig gör några korkade misstag där det syns att de är datorstyrda, men tyvärr skulle sån AI ta så mycket datorkraft att det skulle bli en fiende i taget eller något isf. AIn SKA vara så smart att det inte stör en i spelandet förutom nån enstaka gång, men går det hittade lite udda exploits som AIn inte klarar av så skiter jag fullständigt i det och tycker det är bättre på lägga resurserna på göra AIn så bra som möjligt i normala situationer och inte försöka förutse alla konstiga saker miljoner spelare hittar på för att jävlas.

Och mänskliga spelare är inte alltid så smarta heller
Älskar killen som dyker upp runt 06:50 till Benny Hill-musiken.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Och mänskliga spelare är inte alltid så smarta heller
Älskar killen som dyker upp runt 06:50 till Benny Hill-musiken.

https://www.youtube.com/embed/2ecS0yKnNLA

Tack för videon. Riktigt bra klippt med musiken och allt. Gav många glada skratt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar