Dark Souls III bäst på PS4, enligt teknisk undersökning

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av DrAg00nEn:

Ni? Er? Är även själv multiplatform gamer. Där ingår även en gaming pc. Men hur ni pc "master" race orkar hålla på med detta ständigt gnällande över hur konsoler presterar är ta mig fan barnsligt. Och jag skäms över att kalla mig pc gamer idag på grund av pcmr skitsnacket.

Håll dig till pc om du tycker det är så olidligt då. Varför orka bry sig om vad andra spelar på? Själv spelar jag för att ha kul och bryr mig inte om det är 30 eller 60 fps.

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ännu en som inte förstår. Anledningen till att "vi PC-spelare" gnäller över konsoler och konsolspel är att konsolerna håller tillbaka utvecklingen. Om spelen hade utvecklats till PC först och konsol sedan (eller separerat från varandra), då hade begränsningar i FPS, grafik, innehåll osv osv varit ett minne blott. Eller i alla fall skalbart. Nu utvecklas det till konsolhelvetena först, pga de är de minsta gemensamma nämnaren. 30 FPS cap, minskad graffe, utrymmesbegränsningar både på fysiskt media och nedladdning, kontroller som är portade fel, menyer som är fördummade, GUI som är skit... the list goes on.

Argumentet "håll dig till PC då" fallerar alltså, då vi "PC master race" tvingas dras med kassa konsolporteringar och annan skit som konsolerna indirekt drabbar oss.

Du vet själv att mycket av det du skriver är rent skitsnack.
Det har aldrig varit konsolerna som håller tillbaka utvecklingen på PC. Om spelen hade varit helt optimerade för konsoler hade vi redan från PS3 tiden haft spel optimerade efter flera kärnor.
Det finns inget idag som hindrar PC utvecklingen att börja optimera spelen efter 6 kärniga CPUer och full DX12 funktionalitet. Men det görs inte för majoriteten av för minste gemensamme nämnaren är inte och har aldrig varit konsolerna.

Majoriteten av spelarna på dator idag som har steam och datorer sämre än förra konsolgenerationen. Det är rätt många här på Fz som sitter på en skiten bärbar dator med GTX 960M eller sämre som presterar som en konsol.
Då kan man inte förvänta sig att någon spelutvecklare börjar producera spel som endast täcker 0,03% av spelarbasen på PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Mortaigne:

(...)allt prat om grafik/prestanda dem emellan gör dem båda en otjänst då de ofrånkomligen kommer att jämföras mot PC där det blir walk-over i alla fall.

Så, i grunden ska vi sluta med jämförelser av ALLT som inte är det bästa som finns? Bilar - ingen ide att jämföra Toyota och Volvo eftersom en Lamborghini är bäst (eller vad fan det nu kan vara); Varför ska det spelas fotbollsmatcher mellan lag som är sämre än de 2 bästa i världen, de blir ju bara jämnförda med de bästa ändå och hamnar långt efter.
Om min pappa är starkare än din pappa är ju oväsentligt eftersom Chuck Norris skulle spöa båda.

Chuck Norris skulle äga alla kategorier, så ingen ide jämföra något med något annat

Jag överdriver medvetet för att få fram min poäng, inte för att vara dum/elak mot dig

Min poäng... vissa vill inte lägga 15 000 på köpa en bra PC + skärm för att kunna njuta av det som är överlägset. Och har man en budget på runt 5000kr och vill ha Dark Souls 3 och något att spela det på, så är det guld värt att få läsa om på vilken konsol den funkar bäst.
Precis som jag som Toyota-ägare skrattar varje dag när man ser sketna volvos som är sämre

Fina överdrifter i alla fall, det må jag säga. En mer relevant jämförelse är om betamax och VHS tjafsat om vem som ger bäst bild på film X, när den dock också ges ut på bluray...

Vet du varför filmer ännu ges ut på både dvd samt Bluray? För att få in så mycket cash som bara möjligt.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av jbx:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

Håller med till fullo. Hur tänkte man när släppte så klena konsoler?

Även om konsolerna skulle ha haft mer kraft under huven så skulle troligtvis spelutvecklarna bara pumpa upp grafik ännu lite ytterligare så att spelen ändå skulle ha körts i 30 fps.

Att påstå att konsolerna inte KAN köra 1080p 60 fps är bara bullshit. Klart dom kan, men utvecklarna satsar på mer ögongodis istället.

Och snälla, försök hålla bort pcmr skitsnacket. Som pc gamer själv skäms jag när jag ser sådana inlägg.

Det är ju HELT ovidkommande att konsoler SKULLE kunna visa något i 1080/60. Vi snackar ju Dark souls 3, inte pong. Att man får bäst upplevelse på en PC i mellanklassen (eller bättre) är ju ett faktum. Bara lustigt att du tycker att en ps4 skärmsläckare i 1080/60 är likvärdigt

Avstängd
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av jbx:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

Håller med till fullo. Hur tänkte man när släppte så klena konsoler?

Även om konsolerna skulle ha haft mer kraft under huven så skulle troligtvis spelutvecklarna bara pumpa upp grafik ännu lite ytterligare så att spelen ändå skulle ha körts i 30 fps.

Att påstå att konsolerna inte KAN köra 1080p 60 fps är bara bullshit. Klart dom kan, men utvecklarna satsar på mer ögongodis istället.

Och snälla, försök hålla bort pcmr skitsnacket. Som pc gamer själv skäms jag när jag ser sådana inlägg.

Det är ju HELT ovidkommande att konsoler SKULLE kunna visa något i 1080/60. Vi snackar ju Dark souls 3, inte pong. Att man får bäst upplevelse på en PC i mellanklassen (eller bättre) är ju ett faktum. Bara lustigt att du tycker att en ps4 skärmsläckare i 1080/60 är likvärdigt

Skärmsläckare och pong? Originellt. Låt mig gissa, din nästa kommentar kommer att nämna PowerPoint slideshows eller dylikt. Då kontrar jag med att ska man ha en pc som kan driva pong i 60 fps så måste man ut med ca 2000 dollar. Sådär, nu har vi båda överdrivit klart.

Lägg ner skitsnacket tack.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av jbx:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av jbx:

LameBox one gör det igen! Kunde inte molnet hjälpa till nu heller??

LameBox och Shitstation. Båda är i peasant 30 fps. PC är det som Dark Souls 3 skall spelas på.

Håller med till fullo. Hur tänkte man när släppte så klena konsoler?

sony har redan testat att släppa en fruktansvärt kraftfull maskin som då också kostade en slant.
Vet du vad som hände? Den sålde inte speciellt bra.

Medlem

Allt snack om att konsoler håller utvecklingen av spel tillbaka är ju bara ren bullshit. Då borde ju spel som endast är utvecklade med pc i åtanke vara flera
Ljusår ifrån grafiskt sett vilket inte är fallet. Snarare är det så att pc-spelen ska passa den breda massan för att gå med så mycket vinnst som möjligt så även de som har en 3-5 årig gammal dator ska kunna köpa utveckkarens spel. Det är som om jag skulle gå och köpa en 4k tv och sen svära åt alla de 86 procenten som har en full hd tv varför inte all sändning sänds i 4k upplösning. Svaret på den frågan är ingen lönsamhet. Vilken % del vill man tillfredställa. Majoriteten eller de 14 % som sitter inne med det senaste? äldre teknik håller tillbaka ny teknik, vare sig det är konsoler eller
Äldre datorer.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Fina överdrifter i alla fall, det må jag säga. En mer relevant jämförelse är om betamax och VHS tjafsat om vem som ger bäst bild på film X, när den dock också ges ut på bluray...

Men poängen kvarstår; för de som har bara att välja mellan VHS och Betamax så hjälper det inte att nån kommer och skriker att "BLURAY ÄR BÄST!!!!". Det är ändå inget relevant i diskussionen för det är inte ett av valen som finns att tillgå.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Mortaigne:

Fina överdrifter i alla fall, det må jag säga. En mer relevant jämförelse är om betamax och VHS tjafsat om vem som ger bäst bild på film X, när den dock också ges ut på bluray...

Men poängen kvarstår; för de som har bara att välja mellan VHS och Betamax så hjälper det inte att nån kommer och skriker att "BLURAY ÄR BÄST!!!!". Det är ändå inget relevant i diskussionen för det är inte ett av valen som finns att tillgå.

Absolut, visst är det så. Jag försöker dock få fram att hela grejen med att jämföra Xbox och PS prestanda är trams, då det dels inte skiljer särskilt mycket dem emellan och dels att båda är ljusår ifrån att vara "bäst" ändå. Är man intresserad av att ha bäst grafik/prestanda så är inte konsol aktuellt helt enkelt och det kvittar vilken man väljer.

Jag gillar konsol; det är smidigt, billigt och bekvämt. Det är deras starka sidor. Valet av vilken konsol man ska ha hänger snarare på andra faktorer än "bäst grafik"; vilken konsol spelar ens vänner på?, vilken handkontroll passar mig?, är jag ute efter specifika exklusiva titlar?, vilken låter mest? etc etc. Mycket längre ned på listan kommer trams som "2fps mer i bossfight!"


signatur

Jump in.

Medlem

Anledningen till att många som tillbringar mycket tid framför datorn är allmänt sura och missnöjda är tror jag att PC kronglar mycket. Vilket leder till irritation och allmänt missnöje. Tror jag. Har aldrig mått så bra psykiskt sen jag slutade spela på PC.

Medlem

Lel - PC MASTERRACE.

Medlem

Ja, grafiken spelar ju stor roll när kontrollerna är helt horribla...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Lär INTE köpa på PC. Blev så satans bränd av ettan. Sämsta köpet jag gjort på senare år. Riktigt horribel portning. Knappt spelbart.

Medlem

Hur kan 30 fps vara acceptabelt vid 2016?

Medlem

Förstår inte varför man ska bli så upprörd över när folk skanderar "PCMR", det är ju uppenbarligen bara till för att egga andra Fall inte så lätt i fällan bara

Inaktiv
Skrivet av Evilof:

Lär INTE köpa på PC. Blev så satans bränd av ettan. Sämsta köpet jag gjort på senare år. Riktigt horribel portning. Knappt spelbart.

Då gör du ett misstag.
DS2 var en bra portning och det verkar DS3 vara också. 60 fps gör mycket för spelkänslan.
DS1 var överlägset bäst på PC om man använde modden dsfix vilken låste upp upplösningen och fpsen så att man slapp spela i 720p och 30 fps.
Dark Souls 1 i 1080p och 60 fps är vackert som få andra spel, betydligt vackrare än Dark Souls 2 enligt mig.

Medlem

PC-folket verkar glömma bort att det är mer pengar i att släppa spelen på konsol än PC.

Det är större andel folk som har ps4/Krysslåda än det är folk som har riktiga high-end PC's.

*drops the mic*


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

Blir nog att spela på PC senare. Men efter ha spelat 2:an på PC så spelar jag hellre Dark Souls 3 på konsol än Hacker Souls 3 på PC.

Ni som gillar pvp fattar vad jag menar.

Medlem

Trodde först det syftade på bättre rent allmänt, även över PC. Om det är mellan konsolerna så förstår jag rubriken.

Medlem

Det är inte ett Souls spel om det inte har dålig fps. Go Playstation

KoP
Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av DrAg00nEn:

Ni? Er? Är även själv multiplatform gamer. Där ingår även en gaming pc. Men hur ni pc "master" race orkar hålla på med detta ständigt gnällande över hur konsoler presterar är ta mig fan barnsligt. Och jag skäms över att kalla mig pc gamer idag på grund av pcmr skitsnacket.

Håll dig till pc om du tycker det är så olidligt då. Varför orka bry sig om vad andra spelar på? Själv spelar jag för att ha kul och bryr mig inte om det är 30 eller 60 fps.

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ännu en som inte förstår. Anledningen till att "vi PC-spelare" gnäller över konsoler och konsolspel är att konsolerna håller tillbaka utvecklingen. Om spelen hade utvecklats till PC först och konsol sedan (eller separerat från varandra), då hade begränsningar i FPS, grafik, innehåll osv osv varit ett minne blott. Eller i alla fall skalbart. Nu utvecklas det till konsolhelvetena först, pga de är de minsta gemensamma nämnaren. 30 FPS cap, minskad graffe, utrymmesbegränsningar både på fysiskt media och nedladdning, kontroller som är portade fel, menyer som är fördummade, GUI som är skit... the list goes on.

Argumentet "håll dig till PC då" fallerar alltså, då vi "PC master race" tvingas dras med kassa konsolporteringar och annan skit som konsolerna indirekt drabbar oss.

Majoriteten av alla pc gamers sitter inte med high-end maskiner ändå. Dom flesta sitter t.o.m med maskiner som är klenare än en PS4:a/Xbox One. Så det vore poänglöst att utveckla till pc i första hand då endast en "handfull" kan maxa spelen. Det är dock den klicken som kan maxa spelen som verkar vara den mest högljudda och skriker pc master race etc.

Dags att vakna upp pc master race och inse hur eran egna verklighet ser ut. Att det är majoriteten av alla pc gamers som själv håller tillbaks utvecklingen.

Medlem

Oj en hel tråd dedikerad till att smutskasta varandra val av spelplatform. Sååå intressant att jag dör intressedöden

Medlem

Kommer iaf att spela på PC utan tvekan. Äger inte ens en konsol.

Medlem
Skrivet av robbis:

Oj en hel tråd dedikerad till att smutskasta varandra val av spelplatform. Sååå intressant att jag dör intressedöden

Tänk att det finns folk som hoppas på fred på jorden! Så länge det finns sidor att välja så kommer folk bråka...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Både XB1 och PS4 klarar 60 fps utan problem. Det är branschens fel att konsumenterna får leva med 30. Snygga screenshots säljer mer än bra prestandasiffror.

Är för övrigt glad att jag köpte ett Wii U som komplement till min PC.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Mortaigne:

Fina överdrifter i alla fall, det må jag säga. En mer relevant jämförelse är om betamax och VHS tjafsat om vem som ger bäst bild på film X, när den dock också ges ut på bluray...

Men poängen kvarstår; för de som har bara att välja mellan VHS och Betamax så hjälper det inte att nån kommer och skriker att "BLURAY ÄR BÄST!!!!". Det är ändå inget relevant i diskussionen för det är inte ett av valen som finns att tillgå.

Absolut, visst är det så. Jag försöker dock få fram att hela grejen med att jämföra Xbox och PS prestanda är trams, då det dels inte skiljer särskilt mycket dem emellan och dels att båda är ljusår ifrån att vara "bäst" ändå.

Då är det alltså även trams att jämföra och benchmarka olika grafikkort/cpu/ssdn osv också eller?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

usch, 30fps, så jävla luffigt. har inte ens startat min ps4 på snart ett år, undrar varför.....

Medlem

Typisk rubrik när FZ har påskledigt. Kasta kött till vargarna, hälla lite bensin på brasan, kalla det vad man vill, men fiskarna sväljer betet varje gång.. Sorgligt på flera sätt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Mortaigne:

Fina överdrifter i alla fall, det må jag säga. En mer relevant jämförelse är om betamax och VHS tjafsat om vem som ger bäst bild på film X, när den dock också ges ut på bluray...

Men poängen kvarstår; för de som har bara att välja mellan VHS och Betamax så hjälper det inte att nån kommer och skriker att "BLURAY ÄR BÄST!!!!". Det är ändå inget relevant i diskussionen för det är inte ett av valen som finns att tillgå.

Absolut, visst är det så. Jag försöker dock få fram att hela grejen med att jämföra Xbox och PS prestanda är trams, då det dels inte skiljer särskilt mycket dem emellan och dels att båda är ljusår ifrån att vara "bäst" ändå.

Då är det alltså även trams att jämföra och benchmarka olika grafikkort/cpu/ssdn osv också eller?

Suck.


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Suck.

Vadå "Suck"? Onödigare kommentarsvar får man söka efter länge...
Om man redan vet vilket som är bäst är det väl onödigt att jämföra andra då det finns en hel del PC komponenter som även är ljusår från att vara bäst... enligt din logik alltså.

Men visst kollar även jag benchmarks när det är dags att uppgradera min PC, och det just för att se vilket jag får mest bang-for-the-buck för. Om en konsolspelare som inte har skaffat current gen konsol ännu vill uppgradera och har väntat på att t.ex dark souls 3 ska komma ut, är det då inte bra att just denna spelare får inblick i vilken av konsolerna som presterar bättre. På exakt samma sätt som vi pc-spelare kollar benchmarks på grafikkort för att se vilket som presterar bäst inom den prisklass vi kollar på.

En orsak till att jag skaffade x360 först förra generationen var just pga att den presterade bättre i de spel jag var intresserade vid tillfället och som jag hellre spelade på konsol än på PC.. oberoende av framerate och upplösning. (Sen kom Sony och lockade med sina exklusiva spel)


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

usch, 30fps, så jävla luffigt. har inte ens startat min ps4 på snart ett år, undrar varför.....

Troll!

Du kan ju inte på allvar mena att du inte startat din ps4a pga. 30 fps? va fan trodde du när du köpte?

PS4 RULEZ

123
Skriv svar