David "Snake" Hayter hyser ingen kärlek för Hideo Kojima

Robot
David "Snake" Hayter hyser ingen kärlek för Hideo Kojima

Rösten bakom Solid Snake tyckte det var "frukstansvärt och förnedrande" att bytas ut.


Medlem
David "Snake" Hayter hyser ingen kärlek för Hideo Kojima

Det behöver inte vara kojima:s fel heller konami kanske hade fingrarna i det hela.

Det vart kanske detta som ledde till bråket mellan båda parterna med? vem vet.

Tänker dock inte glorifera kojima men som sagt vi alla vet hur stora företag går till och deras jävla kontrakt.

Även om kojima skulle vilja gå ut och säga varför hur osv, så är där garanterat ett kontrakt som där står om du säger något som skadar ditt företags image så blir X och X skyldig.

rätt vidrigt faktist :/

Medlem

Ja varför bytte man kan man undra. Tyckte inte Keith gjorde en särsklit Brilliant insats.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Oavsett om det var Konami eller Kojima som ville byta ut honom, så kunde Kojima som ansvarig ha hört av sig till Hayter och sagt det direkt till honom.

Medlem
Skrivet av SorbP:

Ja varför bytte man kan man undra. Tyckte inte Keith gjorde en särsklit Brilliant insats.

Keith?

Medlem

Kiefer*, vi jävla autocorrect


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Oavsett om det var Konami eller Kojima som ville byta ut honom, så kunde Kojima som ansvarig ha hört av sig till Hayter och sagt det direkt till honom.

Jo, man tycker man kan åtminstone förklara hur det ligger till istället för att låtsas som att det regnar.

Men om jag inte missminner mig så tyckte Hayter att det var väldigt jobbigt att göra rösten som Snake då det slet oerhört på rösten, var väl tal om att han skulle sluta för ett antal år sedan. Kojima kanske fick för sig att så var fallet, men är väl osannolikt..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Tycker det är dumt att byta ut något som fungerar bara för att det är ett mer känt namn. Det är inte alltid det fungerar då vissa skådisar inte direkt tar VA seriöst, så känns som en risk man inte behöver ta.

Medlem

Jag tycker att Kiefer Sutherland gjorde ett mycket bättre jobb än David Hayter. David Hayters röst var svår att ta på allvar, och jag satt och fnissade igenom större delen av Peace Walker för att rösten var så överdriven och framkrystad.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Heh, så kasst hanterat när man inte ens vet vem som ligger bakom utplockningen. Klart man räknar med att gör rösten igen. Dålig stil.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag tycker att Kiefer Sutherland gjorde ett mycket bättre jobb än David Hayter. David Hayters röst var svår att ta på allvar, och jag satt och fnissade igenom större delen av Peace Walker för att rösten var så överdriven och framkrystad.

Har en helt annat uppfattning av Hayter. Tycker han var strålande i stort sett alla spelen och verkligen på topp i sitt första spel.

Tycker Kiefers insats känns opersonlig och att han inte försöker lägga in några känslor alls. Som om det står i skriptet att han ska vara en död fisk som talar.
Jag är säker på att Kiefer inte skulle klara av ett spel som MGS IV där det är mycket dialoger och få det att låta personligt.
Vi måste också tänka på att MGS 5 är spelet med kanske bästa gameplay men saknar stora delar av story, bossar och tight stealth som i tidigare spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Inga tvivel om saken, Kiefer är bättre. Klart det är synd att han förlorade sitt jobb, men det gäller att prestera i alla jobb, annars så ryker det.

Medlem

Det känns ju iofs logiskt med tanke på hur spelet slutar.

Medlem
Medlem

lol gråt mer

FML
Medlem

Var mer upprörd över att de bytte rösten på Sam Fisher i senaste Splinter Cell Blacklist

Tvi!

Medlem

David Hayter är den ända riktiga Snake.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

David Hayter gjorde Solid Snake ikonisk, men för varje spel han lånade sin röst till blev det mer och mer "batman" syndrom och i MGS4 kunde jag knappt stå ut med hans alldeles för överdrivna knarrande.

Jag vet inget om relationen mellan Kojima och Hayter men om detta stämmer så håller jag med om att det var väldigt dålig stil mot Hayter som faktiskt varit med från början.

Jag tycker Kiefer Sutherland gjorde ett mycket bra jobb och hans årtionde som Jack Bauer gör väl honom till den näst bästa skådisen att gestalta Snake, efter Kurt Russel då.
Att TPP sedan var designat på ett sätt som ger Kiefer väldigt lite utrymme var lite trist men inget man kan klandra honom själv för.

Jag hade önskat Kojima gör ett nytt MGS mer likt de tidigare spelen, med Kiefer som rösten och Hayter som medproducent.
Kommer ju aldrig att hända men drömma får man väl!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kiefer Sutherland gjorde ett bra jobb, men det kändes ändå fel. Lite som när Ubisoft bytte ut Michael Ironside mot någon fjant. Till skillnad från Kiefer så var dock han som tog över rösten som Sam Fisher INTE bra.

Medlem
Skrivet av Seraium:

David Hayter är den ända riktiga Snake.

Må så vara, men den man spelar som i MGS5 är inte den riktiga snake.

Medlem

Jag är lite förvirrad här - hoppas Hayter på att Konami tar tillbaka honom[Hayter]? För vadå? Ska han omvandlas till en Pachinko-maskin?

Jag vet inte vad Kojima gjorde riktigt så jag kan inte uttala mig så mycket om just den biten men Konami får fan inte någon respekt de heller. Usch.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag tycker att Kiefer Sutherland gjorde ett mycket bättre jobb än David Hayter. David Hayters röst var svår att ta på allvar, och jag satt och fnissade igenom större delen av Peace Walker för att rösten var så överdriven och framkrystad.

Det är väl lite det som var meningen? Det var så jag kände det, att hans röst var lite överdrivet rolig, det funkade perfekt med alla roliga scener som gjordes.

Men David Hayter är ingen dålig röst skådespelare alls, men hans Snake röst låter forcerad, tillgjord, vilket jag tror inte passade längre då Kojima ville ha mer realism, speciellt med den nya realistiska motorn, men om man låter David Hayter skådespela med sin normala röst så är han en helt OK skådespelare. För jag antar att Hayter fattar själv att han låter lite tillgjord när han pratar Snake.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Seraium:

David Hayter är den ända riktiga Snake.

Må så vara, men den man spelar som i MGS5 är inte den riktiga snake.

David har gjort röster till andra Snake karaktärer än enbart Solid Snake.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av SorbP:

Ja varför bytte man kan man undra. Tyckte inte Keith gjorde en särsklit Brilliant insats.

Jag tror mycket har att göra med att man i femman spelade in med såndäringa motion capture. Dvs det var inte bara röst längre, utan även fysiskt skådespelande.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Var mer upprörd över att de bytte rösten på Sam Fisher i senaste Splinter Cell Blacklist

Tvi!

Fast de körde serien i skiten i spelet innan, så är väl av akademisk betydelse.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

FML
Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av kentxy:

Var mer upprörd över att de bytte rösten på Sam Fisher i senaste Splinter Cell Blacklist

Tvi!

Fast de körde serien i skiten i spelet innan, så är väl av akademisk betydelse.

Va? Conviction var ju hur grymt som helst. Visst de gick ifrån smygarserien, men en serie måste utvecklas tycker jag.

Medlem

Hayter var kanon som Solid "David" Snake (ska man vara jätte petig så borde de haft en annan skådis än Hayter på mgs 3, pga av att Hayter hade rösten till snake i mgs 1,2 och 4. Och det är inte samma "snake" i 3an som i precis nämnda "snakes")

Men det jag vill veta mer än Röstskådis bytet mellan Hayter och Keifer, är det oense mellan Konami och Kojima.

Min personliga tanke är att Konami ville ändra mgs-serien och höll Kojima i ett järngrepp. Alltså, Kojima ville göra mgs 5, men Konami ville inte stötta projektet om Kojima inte ändrade saker (läs; mgs online, side missions, free roam) känns som Kojima ville ha kvar det "linjära" story konceptet för att driva berättelsen vidare. Men Konami säger "gör mer som vi vill och anpassa spelet så det funkar online / integrerat med skifte mellan story och online/samla resources till din bas-conceptet. Annars stödjer vi inte ditt projekt."

Jag gillade free roam och grejen med att samla gubbar och resurser till ens bas och få känslan av att man bygger upp något. Samtidigt som jag suktade efter ett mgs likt, mgs 1&2. Kändes lite give-and-take.

Men men, får se hur framtiden blir för "Snake"

Medlem
Skrivet av Seraium:

David Hayter är den ända riktiga Snake.

Allting har en ända men korven den har två!

Medlem
Skrivet av Locktail:

Hayter var kanon som Solid "David" Snake (ska man vara jätte petig så borde de haft en annan skådis än Hayter på mgs 3, pga av att Hayter hade rösten till snake i mgs 1,2 och 4. Och det är inte samma "snake" i 3an som i precis nämnda "snakes")

Men det jag vill veta mer än Röstskådis bytet mellan Hayter och Keifer, är det oense mellan Konami och Kojima.

Min personliga tanke är att Konami ville ändra mgs-serien och höll Kojima i ett järngrepp. Alltså, Kojima ville göra mgs 5, men Konami ville inte stötta projektet om Kojima inte ändrade saker (läs; mgs online, side missions, free roam) känns som Kojima ville ha kvar det "linjära" story konceptet för att driva berättelsen vidare. Men Konami säger "gör mer som vi vill och anpassa spelet så det funkar online / integrerat med skifte mellan story och online/samla resources till din bas-conceptet. Annars stödjer vi inte ditt projekt."

Jag gillade free roam och grejen med att samla gubbar och resurser till ens bas och få känslan av att man bygger upp något. Samtidigt som jag suktade efter ett mgs likt, mgs 1&2. Kändes lite give-and-take.

Men men, får se hur framtiden blir för "Snake"

Håller med, jag gillade det nya konceptet med TPP men saknade det som gjorde de tidigare spelen så fantastiska, cutscenes och mycket handling.

Jag tycker TPP blev ganska långtråkigt efter ett tag och det kändes som man aldrig fick belöning nog för att harva sig igenom uppdragen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag tycker att Kiefer Sutherland gjorde ett mycket bättre jobb än David Hayter. David Hayters röst var svår att ta på allvar, och jag satt och fnissade igenom större delen av Peace Walker för att rösten var så överdriven och framkrystad.

Alla MGS-spel är väldigt krystade och udda. Tycker Hayter passar perfekt, han gör sin grej teatraliskt överdriven, precis som allt annat är i spelen. Sutherland var väldigt medioker däremot, kändes som de försökte göra MGS till något det inte är i sista spelet.

12
Skriv svar