Cloud gaming?

Medlem
Cloud gaming?

Som många andra här gillar jag att spela spel. Men, jag har inte så mycket plats hemma och reser mycket. Jag har inte heller tiden att hålla en dator i fas med utvecklingen av hårdvara längre.

Men, jag vill fortfarande kunna spela när det faller mig in. Främst tänker jag strategispel där framerate inte är helt avgörande.

Så, med ovan har jag funderat på cloud gaming, det borde ju vara helt optimalt. Är det någon som har erfarenhet av det? Säg att jag främst skulle vilja lira civ 5 och liknande men ibland även typ dark souls.

Några förslag eller erfarenheter på hur det går att lösa?

Medlem

Jag provade http://onlive.com en kort stund när det fortfarande fanns och det var inge rolig upplevelse. Input-lagget gjorde att det var frustrerande att spela det allra mesta, kanske hade kunnat stå ut med civ5 men jag tror att man även där skulle bli irriterad efter ett tag. Vet inte om det dykt upp några riktigt hostade alternativ sen Onlive, det finns ett antal som kräver att du ändå har en dator ståendes i en skrubb som kör spele och sen låter dig streama från den dock.

/ LordDaimos

Medlem

Tror att det är mer eller mindre omöjligt idag och i den närmaste framtiden, beroende på krav man som individ har. Som LordDaimos nämnde, så fort du går ifrån en lokal lösning så är det input-lagg att räkna med. Längre fram tror jag absolut att sådana tjänster kommer att bli vanligare, likt Spotify och Netflix.

phi
Medlem

Det räcker väl med att skaffa en gaminglaptop ifall frameraten inte är av högsta vikt ifall du saknar utrymme och ha mobiliteten.

Kanske inte ens behöver en överprisad laptop som är anpassad för spel ifall du inte spelar några jättekrävande spel.

Medlem

Nvidia Shield?

Bara en tanke.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av phi:

Det räcker väl med att skaffa en gaminglaptop ifall frameraten inte är av högsta vikt ifall du saknar utrymme och ha mobiliteten.

Kanske inte ens behöver en överprisad laptop som är anpassad för spel ifall du inte spelar några jättekrävande spel.

Jag skulle dock vilja slippa en gaminglaptop. Jag har en dator i jobbet och vill klara mig med den alternativt ha någon hybrid-tablet om möjligt. Men det verkar inte osm om tekniken är mogen än helt enkelt...

1
Skriv svar