Dark Souls III bäst på PS4, enligt teknisk undersökning

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av conthox:
Skrivet av DrAg00nEn:

Ni? Er? Är även själv multiplatform gamer. Där ingår även en gaming pc. Men hur ni pc "master" race orkar hålla på med detta ständigt gnällande över hur konsoler presterar är ta mig fan barnsligt. Och jag skäms över att kalla mig pc gamer idag på grund av pcmr skitsnacket.

Håll dig till pc om du tycker det är så olidligt då. Varför orka bry sig om vad andra spelar på? Själv spelar jag för att ha kul och bryr mig inte om det är 30 eller 60 fps.

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Ännu en som inte förstår. Anledningen till att "vi PC-spelare" gnäller över konsoler och konsolspel är att konsolerna håller tillbaka utvecklingen. Om spelen hade utvecklats till PC först och konsol sedan (eller separerat från varandra), då hade begränsningar i FPS, grafik, innehåll osv osv varit ett minne blott. Eller i alla fall skalbart. Nu utvecklas det till konsolhelvetena först, pga de är de minsta gemensamma nämnaren. 30 FPS cap, minskad graffe, utrymmesbegränsningar både på fysiskt media och nedladdning, kontroller som är portade fel, menyer som är fördummade, GUI som är skit... the list goes on.

Argumentet "håll dig till PC då" fallerar alltså, då vi "PC master race" tvingas dras med kassa konsolporteringar och annan skit som konsolerna indirekt drabbar oss.

Majoriteten av alla pc gamers sitter inte med high-end maskiner ändå. Dom flesta sitter t.o.m med maskiner som är klenare än en PS4:a/Xbox One. Så det vore poänglöst att utveckla till pc i första hand då endast en "handfull" kan maxa spelen. Det är dock den klicken som kan maxa spelen som verkar vara den mest högljudda och skriker pc master race etc.

Dags att vakna upp pc master race och inse hur eran egna verklighet ser ut. Att det är majoriteten av alla pc gamers som själv håller tillbaks utvecklingen.

http://store.steampowered.com/hwsurvey

Majoriteten av alla som spelar på steam har en sämre dator än en PS4/X1.
49% av spelarna sitter fortfarande på en tvåkärnig CPU som är sämre än PS3/360.
Dryga 10% som sitter på grafikkort med 3gb eller mer vram.
4.4% som sitter med GTX 970.

Då kan man fråga sig hur många det egentligen är som sitter på en i5 på 3.4ghz + GTX 970 eller bättre. Gissar på 4%-5% av marknaden, och då tycker jag personligen inte i5 eller GTX 970 längre passar in som "high end".


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag skiter i på vilken plattform folk spelar på. Så länge dem får uppleva Dark Souls underbara atmosfär

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:
Skrivet av Mo0rbid:

usch, 30fps, så jävla luffigt. har inte ens startat min ps4 på snart ett år, undrar varför.....

Troll!

Du kan ju inte på allvar mena att du inte startat din ps4a pga. 30 fps? va fan trodde du när du köpte?

PS4 RULEZ

troll? efter bloodbourne fanns det bokstavligen ingen anledning att inte spela på PC för min del. Så mycket bättre. PS4 regerar lika mycket som det är skoj att ha huvudvärk

Medlem

Wow! Potatisen Sony har gjort får lite bättre FPS än den Microsoft gjorde! #4tehGaymerzz #PlaystationNation

Inaktiv

Clickbait - check

Med tanke på att Såny redan står i beredskap att släppa en kraftfullare PS4 (.5) endast 2 år från release, enligt en hel del seriösa rykten (DLMGTFY) så är det nog som misstänkts från början, att PS4 på pappret och med klenare utvecklare (gpun aningen kraftfullare) enklare kan köra spel vars utveckling startats last gen eller med samma utvecklingsmiljö som last gen men att ONE kommer visa sig vara den bättre lösningen.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Min poäng... vissa vill inte lägga 15 000 på köpa en bra PC + skärm för att kunna njuta av det som är överlägset. Och har man en budget på runt 5000kr och vill ha Dark Souls 3 och något att spela det på, så är det guld värt att få läsa om på vilken konsol den funkar bäst.
Precis som jag som Toyota-ägare skrattar varje dag när man ser sketna volvos som är sämre

För 5 000 kr får du en dator som klarar av att spela Dark Souls 3 i 1080p 60fps utan problem. Systemkraven är löjligt låga.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

...att PS4 på pappret och med klenare utvecklare (gpun aningen kraftfullare) enklare kan köra spel vars utveckling startats last gen eller med samma utvecklingsmiljö som last gen men att ONE kommer visa sig vara den bättre lösningen.

Hur lång tid måste det gå innan du ger upp hoppet om att Xbox One på något sätt plötsligt ska visa sig vara mer kraftfull än PS4?

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av the_o:

...att PS4 på pappret och med klenare utvecklare (gpun aningen kraftfullare) enklare kan köra spel vars utveckling startats last gen eller med samma utvecklingsmiljö som last gen men att ONE kommer visa sig vara den bättre lösningen.

Hur lång tid måste det gå innan du ger upp hoppet om att Xbox One på något sätt plötsligt ska visa sig vara mer kraftfull än PS4?

På pappret eller på riktigt?

Det är som med bilar, även om du har den största motorn så kan en bil med mindre motor dra dig på banan om den är bättre anpassad för ändamålet.

Det handlar inte om bara råstyrka utan om så mycket annat. I många fall har PS4s korkade mantra påverkat spelupplevelsen. Det gör det inte på One i 99% av fallen utan där ser man till spelarens upplevelse.

Tyvärr är bokstavstroende(mindre kunniga) väldigt vokala och har påverkat utvecklingen negativt. Hoppas MS lyckas vända det för det är en väldigt tråkig utveckling.

Tänk om PS4 hade haft spel i närheten av H5, forza 6, FH2, Ki 1-3 , gears mm....
Inte konstigt att PS4 gamers spelar minst denna gen på sina konsoler.....
eller varför inte en gamepad med 1000maH batteri fast ....jisses

123
Skriv svar