Lanseringstrailern för VR-spelet EVE: Valkyrie bjuder på rysningar

Robot
Lanseringstrailern för VR-spelet EVE: Valkyrie bjuder på rysningar
Medlem
Lanseringstrailern för VR-spelet EVE: Valkyrie bjuder på rysningar

Orgasm!!! Jag är längtat efter sånt här typ av spel i 20 år! Äntligen!

Medlem

Har ett någorlunda svalt intresse av VR, mest på grund av mitt nuvarande system och insikten av vilken investering det hade behövts. Med det sagt:
HERRE JÄVLAR!

Såvida det inte är mer arkadigt än Wing commander och med minst lika bra story så kommer jag vara grymt sotis på er med VR.
Grattis!

Medlem

Jag har höga förhoppningar om detta spel, men varje gång jag läser "EVE: Valkyrie" tänker jag bara på Dust 514 och hur kortlivat det projektet blev.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Oh yes!!! Kan inte mitt O.R komma snart!!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ett klockrent spel för VR, måste vara helt sjukt skön känsla, dom borde göra någon liknande för starwars fans.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag har höga förhoppningar om detta spel, men varje gång jag läser "EVE: Valkyrie" tänker jag bara på Dust 514 och hur kortlivat det projektet blev.

Spelet har ju funnits fullt fungerande i 2 1/2 år nu i sitt grundkoncept så jag skulle nog inte kalla det 'projekt'. Det man har gjort är ju att anpassa det bättre för konsumenter och att skapa en kampanj.
För de flesta skulle det nog fortfarande vara helt acceptabelt i sitt grundutförande.

Inaktiv

GE MIG DETTA NUUUUU !! Har väntat på ett sånt här lir såååå många år nu

Medlem

Jag trodde detta bara var till PS4 eller blandar jag ihop med något annat spel?

Glöm det.. jag läste bara Spelfaktan och där stod det bara om PC.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tur det inte såg så kul ut, annars hade man fått lov att köpa OR ändå men nu kan jag vänta och se ifall det ens blir en hit och går ner i pris


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Själv hade jag gärna sett att detta blev en kampanj istället för en arena-shooter, men... jaja, man kan inte få allt.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Själv hade jag gärna sett att detta blev en kampanj istället för en arena-shooter, men... jaja, man kan inte få allt.

Jag har för mig de kommer en kort kampanj.

Edit: verkar bara vara lite mot bots utan kampanj.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag väntar med att göra en bedömning tills det blir mer involverade spel än galleri-shooters osv tror jag.

Medlem
Skrivet av toern:

Jag väntar med att göra en bedömning tills det blir mer involverade spel än galleri-shooters osv tror jag.

De har redan släppt gallerishooterversionen till Gear VR. 'Eve: Gunjack'

Medlem

Såatte, jag som är oinsatt undrar bara en sak.. kommer det här vara ett browserbaserat spel som Eve Online? eller kommer det ha en riktigt spelmotor i huven?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Såatte, jag som är oinsatt undrar bara en sak.. kommer det här vara ett browserbaserat spel som Eve Online? eller kommer det ha en riktigt spelmotor i huven?

EvE är inte browserbaserat, vad har du fått det ifrån?

Medlem

Köpte detta och kan tycka priset är att ta i. För enkelt och tunnt för sina 60 dollar. För övrigt är detta spel inget för den som blir åksjuk. Jäklar vad det snurrar i skallen efter en stund i spelet. Men visst, lite kul är spelet.

Medlem

Bli inte lurad av CCPs trailers dock. De är alltid coola och alltid coolare än vad spelet är. Giantbomb tyckte att spelet var MEH och det är säkert kul en stund, men inget du köper VR för. Då blir du besviken, trust me. Utan VR-stöd så hade det - enligt dem - varit ett Xbox360 arkad-spel för $15, för många år sedan, som ingen pratat om.

För referens, kolla deras 6 tim Rift Launch Lineup på Youtube från igår; de visar alla launchspel. De pratar också om Riften i deras senaste Giantbombcast, som kom ut i natt (svensk tid). De tror på VR, men att det finns inget i Rifts launch som gör det värt att köpa 1st-gen nu.

Det är möjligtvis ett alternativ för simulatorer, men även Drew (som älskar simulatorer, precis som jag) tyckte varken att Project CARS eller Elite Dangerous var fantastiskt med Rift. Det blir för suddigt jämfört med skärm och han föredrog fortfarande ett par fina skärmar + TrackIR 5 före VR. Jag håller med 100% och jag arbetar med VR. Det är bra för visualisering, men det är bara en gimmick i spel än så länge. Men, min åsikt är förhoppningsvis ändrad om 2-3 generationer.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Köpte detta och kan tycka priset är att ta i. För enkelt och tunnt för sina 60 dollar. För övrigt är detta spel inget för den som blir åksjuk. Jäklar vad det snurrar i skallen efter en stund i spelet. Men visst, lite kul är spelet.

Om jag inte misstar mig så ingår väl Valkyrie i Rift v.1 (alltså inte dev-versionerna) så alla som köper Rift nu behöver inte betala alls.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av ForrestFox:

Såatte, jag som är oinsatt undrar bara en sak.. kommer det här vara ett browserbaserat spel som Eve Online? eller kommer det ha en riktigt spelmotor i huven?

EvE är inte browserbaserat, vad har du fått det ifrån?

Byggt med Python, SQL server och är i stort sett en enda stor databas men med en snygg layout. Spelet är en enda stor web browser imho.
Har inte spelat det på många år, så det kanske fått en riktig motor nu dock, men på min tid så kunde du inte krocka med saker, skeppen hade endast en enkel animation för vapen, och skotten från lasrar och kanoner var grafiskt "meh", och spelets menyer var enklare web browsers.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Nioreh:

Köpte detta och kan tycka priset är att ta i. För enkelt och tunnt för sina 60 dollar. För övrigt är detta spel inget för den som blir åksjuk. Jäklar vad det snurrar i skallen efter en stund i spelet. Men visst, lite kul är spelet.

Om jag inte misstar mig så ingår väl Valkyrie i Rift v.1 (alltså inte dev-versionerna) så alla som köper Rift nu behöver inte betala alls.

Bara om man förbeställde CV1. Har man inte gjort det innan 28 mars så är det 60 balubas som gäller. Jag kör med DK2 och har inte förbeställt CV1, så jag fick snällt betala. Luckys' tale fick man dock gratis av någon anledning.

Medlem
Skrivet av Nioreh:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Nioreh:

Köpte detta och kan tycka priset är att ta i. För enkelt och tunnt för sina 60 dollar. För övrigt är detta spel inget för den som blir åksjuk. Jäklar vad det snurrar i skallen efter en stund i spelet. Men visst, lite kul är spelet.

Om jag inte misstar mig så ingår väl Valkyrie i Rift v.1 (alltså inte dev-versionerna) så alla som köper Rift nu behöver inte betala alls.

Bara om man förbeställde CV1. Har man inte gjort det innan 28 mars så är det 60 balubas som gäller. Jag kör med DK2 och har inte förbeställt CV1, så jag fick snällt betala. Luckys' tale fick man dock gratis av någon anledning.

Ah, på det viset. Nåja jag kommer nog inte att hoppa på VR tåget första året iallafall men förstapersonsrymdskjutare i Eve's universum är värt 60 dollar alla dagar i månaden imho

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av robbis:
Skrivet av ForrestFox:

Såatte, jag som är oinsatt undrar bara en sak.. kommer det här vara ett browserbaserat spel som Eve Online? eller kommer det ha en riktigt spelmotor i huven?

EvE är inte browserbaserat, vad har du fått det ifrån?

Byggt med Python, SQL server och är i stort sett en enda stor databas men med en snygg layout. Spelet är en enda stor web browser imho.
Har inte spelat det på många år, så det kanske fått en riktig motor nu dock, men på min tid så kunde du inte krocka med saker, skeppen hade endast en enkel animation för vapen, och skotten från lasrar och kanoner var grafiskt "meh", och spelets menyer var enklare web browsers.

Jag har ett 13 år gammalt konto där, men tittar bara in 1 mån/år nu kanske. Jag har gjort det mesta... Det har dock hänt en hel del och om du tyckte vapen, lasers, missiler etc. var trist förut så tror jag att du skulle gilla det nu. För allt det där är omgjort och är riktigt bra (för att vara EVE). Jag kunde inte vänja mig med det nya gränssnittet dock och saknar de gamla ikonerna. De har iOS7:fierat ikonerna, så allt ser likadant ut och det är så fult så jag orkade inte ta mig tid för att lära mig det.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

1
Skriv svar