Playstation VR kan komma till datorer

Robot
Playstation VR kan komma till datorer

Oculus Rift och HTC Vive kan få tuff konkurens.


Flakmonkey
Playstation VR kan komma till datorer

Kan de så tror iaf jag att Sony vore dumma om de inte passade på att sno åt sig en del av VR-kakan. Det skulle självklart väljas bort av "The Glorious PC Gaming Master Race"-typerna eftersom det inte är det hetaste rent tekniskt men jag tror nog att det finns en kostnadsmedvetenhet även hos PC-gamers. Skulle de personerna kunna få en "tillräckligt bra" VR-upplevelse med ett billigare headset och utan behovet uppgradera sin dator så tror jag nog de skulle kunna lägga pengar på Sonys alternativ.

Sen är det ju inte heller någon nackdel för de som faktiskt både äger en PS4a och en PC, ett VR-headset som fungerar det båda plattformarna är ju rätt trevligt.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Kan de så tror iaf jag att Sony vore dumma om de inte passade på att sno åt sig en del av VR-kakan. Det skulle självklart väljas bort av "The Glorious PC Gaming Master Race"-typerna eftersom det inte är det hetaste rent tekniskt men jag tror nog att det finns en kostnadsmedvetenhet även hos PC-gamers. Skulle de personerna kunna få en "tillräckligt bra" VR-upplevelse med ett billigare headset och utan behovet uppgradera sin dator så tror jag nog de skulle kunna lägga pengar på Sonys alternativ.

Sen är det ju inte heller någon nackdel för de som faktiskt både äger en PS4a och en PC, ett VR-headset som fungerar det båda plattformarna är ju rätt trevligt.

Precis! Det är ju exakt det som behövs på PC-marknaden; ett prisvärt alternativ.

Medlem

Hmm undra om det går att köra i 4K och downsampla till 1080p...

ok, lägg det i hörnet där borta så länge.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:

Hmm undra om det går att köra i 4K och downsampla till 1080p...

http://api.ning.com/files/sL*8Qi6E-OwNXrtgAk6eS7ib07JHzynOjQA...

ok, lägg det i hörnet där borta så länge.

Haha, som att PC-VR kommer att kunna köras i 4K...


signatur
Medlem

Det skulle definitivt röra om i VR-grytan

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, som att PC-VR kommer att kunna köras i 4K...

Äshdå, är väl bara åh slänga in några fabriksöverklockade 980ti, eller kommande Polaris eller Pascal =P.

Om inte det går är väl StarVR annars rätt döfött som ska köras i 5K =).

Medlem

Intressant! Om inte annat kan ju Sonys vapenrasslande i det minsta få OR och Vive att sänka priserna i ren panik =D

Jag skulle inte säga att jag hör till de här "PC master race"-folken men jag är iaf definitivt ingen konsoll-fantast, ändå skulle jag mer än gärna köpa ett PS-VR om det var ok kvalitet till ok pris. Är dock något tveksam till hur smidigt det kommer gå för Sony på PC-marknaden. Ok att PS och PC "delar många komponenter" som han säger i artikeln men det är väl betydligt mer som ska klaffa för att man ska få till det med Windows och alla modermodem.

Medlem

Kommer den till pc så är det ett garanterat köp. De andra produkterna på marknaden har inte en värd prislapp. Speciellt inte när enligt Kotaku så ska Ps VR vara skönast med glasögon och jag har då två maskiner som kan köra VR spel.


signatur

// Bacon <3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, som att PC-VR kommer att kunna köras i 4K...

Äshdå, är väl bara åh slänga in några fabriksöverklockade 980ti, eller kommande Polaris eller Pascal =P.

Om inte det går är väl StarVR annars rätt döfött som ska köras i 5K =).

Billigt som fan Och Star VR lär släppas först nästa år.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, som att PC-VR kommer att kunna köras i 4K...

Äshdå, är väl bara åh slänga in några fabriksöverklockade 980ti, eller kommande Polaris eller Pascal =P.

Om inte det går är väl StarVR annars rätt döfött som ska köras i 5K =).

Billigt som fan Och Star VR lär släppas först nästa år.

Billigare än,

öhm,

en ögonlaseroperation?

(つ -' o '- )つ┳---------(۞_۞')

1
Skriv svar