SWTOR : fast i träsket igen , levla ny gubbe tips?

Testpilot
SWTOR : fast i träsket igen , levla ny gubbe tips?

Jaha , min arbetskompis har dragit ner mig i SWTOR träsket igen.

Jag spelade en hel del då spelet släpptes och fick upp en Imperial Agent till level 42 innan jag slutade.
Men nu tänkte jag börja om med en Sith Inquisitor.

Nån av er som har bra tips och trix för att solo-levla en sådan gubbe?

Jag har letat på forumen en del men det är rörigt och hittar inte så jättemycket för just levlingen utan mest för endgame PVE och PVP.

Medlem

Kommer nog inte med någonting som du inte har läst/redan vet.

Men när jag och en kompis körde SWTOR så gjorde vi så att vi köpte en massa Warzone EXP Boosts från aktionshuset, jag minns inte om det gick att stacka dem med till exempel större Warzone Boosts men hur som helst. Vi körde Warzones stenhårt mest eftersom vi helt enkelt älskade det.

Vi gjorde alltid storyn upp tills vi var för klena till att fortsätta med den p.g.a våran level. Då körde vi PvP tills vi var kanske runt 30 där. Sen gjorde storyn igen sen PvP igen och sen storyn. Vi bartrade gear från PvP vendorn och köpte det från aktionshuset till och från bara för att hålla oss på en måttlig hög nivå för att överleva.

Vi kanske gjorde detta med sammanlagt 4 karaktärer vardera. Vi var aldrig något fan av att springa omkring och questa på planeterna då vi inte tyckte om det. Detta var dock för 3 år sen så vet inte om det har ändrats något sedan dess.

Om du inte gillar PvP så vet jag inte riktigt vad du skulle kunna göra solo mer än att questa. I PvE så tror jag nog att dungeons eller heroic questen ger en hel del exp men även det blir nog svårt solo.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Testpilot

Min arbetskamrat som nu spelat nyligen säger iallafall att du har såpass bra exp boost att man kan levla upp endast genom att köra sin storyline och de quests som hör till denna.

Så exp-mässigt så bör inte levlandet vara svårt , jag tänker med på vad som är bra builds och kanske allmänna småtips på sånt som är bra att veta.

Hela grejen med market och köpa saker till alla sina gubbar verkar stort , jag köpte nåt Travelers pack och nåt gear-set som såg snyggt ut men har fortfarande inte listat ut hur jag får tag på det
Jäkligt rörigt inne i alla menyer o sånt man har 0 koll på som återvändande-n00b

Medlem

SWTOR har blivit väldigt anpassat för att köra som en single player-upplevelse nu för tiden (inte mig emot). Själv tog jag upp mitt spelande i vintras med samma Inquisitor som jag började med runt release, kan styrka kommentaren om att det går att levla endast genom story-uppdragen. Faktum är att jag nådde maxlevel långt innan jag var klar med huvudstoryn, vilket kändes som en trevlig variation från den traditionella mmo-grindingen.

Medlem

Är SWTOR lätta att plocka upp och lägga ner för kortare sessioner och får man ut något av det jämfört med ett SP RPG om man bara spelar själv och kanske hoppar på nåt guild för den sociala biten? Vad gör man när slutfört sina story, finns det intressant endgame som inte bara innefattar raids/grind etc?

Medlem
Skrivet av Epoxlol:

Är SWTOR lätta att plocka upp och lägga ner för kortare sessioner och får man ut något av det jämfört med ett SP RPG om man bara spelar själv och kanske hoppar på nåt guild för den sociala biten? Vad gör man när slutfört sina story, finns det intressant endgame som inte bara innefattar raids/grind etc?

Fungerar utmärkt att spela i kortare sessioner, de flesta uppdrag är av sådan karaktär där längre bitar av handlingen utspelas över flera kortare uppdrag. Själv märker jag inte av alls att andra spelare är med i världen, vill man inte spela socialt är det liksom inget problem. Har dock inte testat andra sidan av myntet med guild och liknande.

När du är klar med huvudstoryn har du ytterligare dagar av speltid i expansionerna, följt av alla episoder av Knights of the Fallen Empire. När det är klart har du ytterligare 7 klasser med lika mycket innehåll. Tycker att det är mer än nog.

1
Skriv svar