Se 7 fartfyllda minuter från multiplayer i Doom

Robot
Se 7 fartfyllda minuter från multiplayer i Doom
Medlem
Se 7 fartfyllda minuter från multiplayer i Doom

Hoppas på betydligt fler spelare än 6 vs 6 på PC..... Annars blir det nog bara singleplayer och snapmap.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Hoppas på betydligt fler spelare än 6 vs 6 på PC..... Annars blir det nog bara singleplayer och snapmap.

Med tanke på att banorna är inte så jätte stora så anser jag själv att 6 vs 6 är inte så fasligt hemskt.

ska man utgå efter hur doom 2 var i multiplayer så var det ret jävla kaos när det kunde vara 20 spelare så man lyckades bara spawna så hade man en raket riktad mot sig.

Medlem

Snubben i videon: "It's super fast paced... "

Jag: "???"


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Enligt detta klipp så får man inte känslan av att det är mycket snabbare än CoD som han säger. Förhoppningsvis så är det bara uppfattningen av klippet. Hade varit roligt att se några top10 mästare i q3 köra för att få inblick hur snabbt spelet faktiskt kan vara.

Medlem
Skrivet av Remus:

Hoppas på betydligt fler spelare än 6 vs 6 på PC..... Annars blir det nog bara singleplayer och snapmap.

Spelet är designat runt 6 vs 6 så det lär inte hända.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fast paced? Sätt igång en gammal QW-match så snackar vi fast paced. Detta är ju rullator-takt.

Medlem

Sen får ni även tänka på att klippet förmodligen är inspelat med en FoV på 90, quake veteraner sitter väl på 120+ antar jag? Inte konstigt att det ser ut att gå snabbare då.

Har förövrigt sen två dagar tillbaka blivit helt hype på spelet, mer hypad på DOOM än vad jag är på Dark Souls 3 atm. Har lirat lite Unreal Tournament alpha för att försöka stilla Arena shooter begäret men det blir aldrig klart och är så opolerat med riktiga lackluster vapen så det här kanske blir spelet för mig en lång tid framåt.

zrC
Medlem
Medlem
Skrivet av zrC:

Mycket beror fortfarande på att han har hög FoV samt hög sens, visst att det är snabbare movement men det är ju inte extremt.

Men är det ett krav för att spelet ska kunna vara roligt? Jag tycker det ser jävligt välgjort ut. Visst endast framtiden kan avgöra men tycker inte att man ska sitta o snacka om vad som var så bra förr hela tiden. Hade det varit så bra hade man ju fortfarande spelat samma skit.

phi
Medlem
Skrivet av fishfugg:

Sen får ni även tänka på att klippet förmodligen är inspelat med en FoV på 90, quake veteraner sitter väl på 120+ antar jag? Inte konstigt att det ser ut att gå snabbare då.

Väldigt få om ens några proffs spelade/spelar med 120+. 90-110 var det absolut vanligaste i Q3/QL i alla fall.

Medlem
Skrivet av fishfugg:

Sen får ni även tänka på att klippet förmodligen är inspelat med en FoV på 90, quake veteraner sitter väl på 120+ antar jag? Inte konstigt att det ser ut att gå snabbare då.

Har förövrigt sen två dagar tillbaka blivit helt hype på spelet, mer hypad på DOOM än vad jag är på Dark Souls 3 atm. Har lirat lite Unreal Tournament alpha för att försöka stilla Arena shooter begäret men det blir aldrig klart och är så opolerat med riktiga lackluster vapen så det här kanske blir spelet för mig en lång tid framåt.

Quake är mycket snabbare pga speed- och rocketjumping, speciellt cpma/pro mode, som gör att vanilla q3 känns mer som Halo i jämnförelse.

Sen för mig har UT alphan redan visat att spelet har bra mycket bättre spelkänsla då spelet kan spelas i 144fps och 120+fov.

Doom verkar vara låst till 60fps och 70-80fov, vilket är ett tragiskt skämt med tanke på spelets och utvecklarnas bakgrund. Fov:en kanske går att öka via konsolen men om det är som det varit i dem senaste Id tech spelen kommer fps:en inte gå att göra någonting åt utan att spelet ballar ut =/.

Vilket är synd då även halvkassa spel kan bli rätt okej i 144fps. 60fps för mig känns ärligt talat som att spelet är trasigt eller något, där alla rörelser måste kämpas igenom.

Medlem

Fast gameplay, superfast movement har varit ett av beth/id nyckelord för det här spelet. Vet inte riktigt hur eller varför de kört med detta. Spelet går i fullt godkänd takt för min egen del men man tänker väl aldrig "oj, nej huvaligen vad fort det här spelet gick. Det är nästan att jag får sänka min movementspeed."

I övrigt är BETAN LIVE NU*

* edit. Dvs kl 4 på natten till fredag.

Skägg.
10 Chambers

Jag kommer att streama betan på fredag. Stay tuned!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kommer att streama betan på fredag. Stay tuned!

Lägg ut en notis på framsidan, vill se.

Inaktiv
Skrivet av fishfugg:
Skrivet av zrC:

Mycket beror fortfarande på att han har hög FoV samt hög sens, visst att det är snabbare movement men det är ju inte extremt.

Men är det ett krav för att spelet ska kunna vara roligt? Jag tycker det ser jävligt välgjort ut. Visst endast framtiden kan avgöra men tycker inte att man ska sitta o snacka om vad som var så bra förr hela tiden. Hade det varit så bra hade man ju fortfarande spelat samma skit.

Jag spelar fortfarande samma skit.
Men ja, kommer helt klart testa Doom 4 även om det mer ser ut som Halo än något annat.

Medlem

Ser direkt att det inte är något för mig, det är alldeles för långsamt. Det har inget med fov att göra, kolla på hur segt de andra spelarna rör sig.
Kanske är kul i single player dock.

Inaktiv

Är han sarkastisk i filmen när han säger att det är snabb spelstil, gäller att röra sig hela tiden och inget för campers när de visar en gubbe som står stilla och skjuter med sniper gevär? Eller bara dålig timing? Rätt så ironiskt...

Medlem

Från och med idag 31 så kan alla som förbokade eller köpte vissa kopior av Wolfenstein: the new order testa en stängd beta. Vet inte om jag har sett något om det här på FZ.
Edit: Den 1:a ska det vara. Var den 31:a i USA.

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Är han sarkastisk i filmen när han säger att det är snabb spelstil, gäller att röra sig hela tiden och inget för campers när de visar en gubbe som står stilla och skjuter med sniper gevär? Eller bara dålig timing? Rätt så ironiskt...

Jag vill se folk campa när någon spawnar som en baron off hell eller till en revenant efter dom plockat en demon rune.
Att en gubbe kör med"sniper" i doom betyder inte att dom kan campa, banorna är inte jätte stora så camping blir svårt, du kan stå still en liten stund men stå still för att sikta in bara tvärt och skjuta är inte att campa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kommer att streama betan på fredag. Stay tuned!

Lägg ut en notis på framsidan, vill se.

Självklart! Slänger ut något på morgonen om när det blir, så man får lite förvarning.

Skrivet av krille1986:

Från och med idag 31 så kan alla som förbokade eller köpte vissa kopior av Wolfenstein: the new order testa en stängd beta. Vet inte om jag har sett något om det här på FZ.
Edit: Den 1:a ska det vara. Var den 31:a i USA.

Ja, det är den vi kommer att lira. Öppnar imorgon bitti för oss.


signatur
Medlem

Hur gammal är jag!? Jag tycker det ser skitbra ut. Har spelat Wolf3d när det kom och sen fortsatt med alla andra klassiska spel men jag har missat det här med att det är "för långsamt". Och jag trodde 60fps var guld om det fungerar på konsoll och nu pratas det om 140. Gah.
Men jag får väl vara glad att jag har ett spel som jag ser fram emot.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gen
Medlem
Skrivet av zrC:

Krävs det inte cybernetic implants för att klara av att spela i den hastigheten? Kan inte vara en stor skara spelare som pallar spela i turbo mode?

Kalla det vad ni vill, men det är inte "Doom!" (Går iväg och muttrar för mig själv en stund ...)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ion
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Kalla det vad ni vill, men det är inte "Doom!" (Går iväg och muttrar för mig själv en stund ...)

Håller med, det känns inte alls som doom... *grubbel grubbel*

Medlem

Skönt att se i kommentarsfältet att man slipper en hel del gråtpellar när doom väl släpps :), för många förväntar sig att det ska bli som doom 1 och 2. Well spela dom gamla liren igen då i såna fall

Medlem

Ser otroligt plastigt ut måste jag säga, synd..

Medlem

Jag är så trött på att se alla dessa nummer hoppa upp på skärmen...
"du gjorde xx skada"
"dödad fiende: 100 poäng"
Som vanligt måste de även kasta in ett levelsystem, suck.

Medlem

Att "gå" i Vanilla Quake 3 är lika slött som i denna Doom clip iof.
Men killen strejfar jo inte äns så svårt att säga hur snabbt spelet kan bli.

Det här ser dock ut mer som en mod till nåt UT spel från 2004 än Doom och imponerar inte grafiskt så som ett ID spel ska/borde göra.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

1
Skriv svar