Vibbar av Syndicate och Hotline Miami balla i Tokyo 42

Robot
Vibbar av Syndicate och Hotline Miami balla i Tokyo 42

Indieprojekt som ser lika hårt som sött ut.


Medlem
Vibbar av Syndicate och Hotline Miami balla i Tokyo 42

Ser riktigt trevligt ut.

Medlem
Medlem

Ser otroligt charmigt ut. Hade väldigt gärna sett detta till PS Vita, fast allting kanske är för smått för att göra bra ifrån sig på en så liten skärm?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

MEG
Medlem

Ser intressant ut, väntar dock på recensionerna.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

"Kommer ni ihåg den där fototekniken som får människor och prylar att se ut som miniatyrer på bild? Exakt den känslan förmedlar trailern från Tokyo 42, ett spel som av utvecklarna SMAC beskrivs som "ett actionspel inspirerat av original-Syndicate och GTA 1"."

Fast det är ju inte alls den tekniken (tilt-shift photography) de använt; det enda de gjort är att använda helt vanlig depth of field, men inte med det extremt korta skärpedjupet där både för- och bakgrund är suddiga, vilket är vad som ger miniatyrkänslan.

Hade de gjort spelet med tilt-shift så skulle allt utom en liten yta i mitten av skärmen vara helt suddigt.

De flesta bilder av denna typ är dock fejkade, och är helt vanliga foton där man fejkar skärpedjupet genom att sudda bilden i efterhand, detta på grund av att det krävs specialutrustning för att kunna ta äkta tilt-shift-fotografier.

Här är ett exempel, som inte alls ser ut som Tokyo 42: https://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_faking#/media/File:Jo...

Medlem

SMAC betyder ju Sid meier's alpha centauri


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av LVX156:

"Kommer ni ihåg den där fototekniken som får människor och prylar att se ut som miniatyrer på bild? Exakt den känslan förmedlar trailern från Tokyo 42, ett spel som av utvecklarna SMAC beskrivs som "ett actionspel inspirerat av original-Syndicate och GTA 1"."

Fast det är ju inte alls den tekniken (tilt-shift photography) de använt; det enda de gjort är att använda helt vanlig depth of field, men inte med det extremt korta skärpedjupet där både för- och bakgrund är suddiga, vilket är vad som ger miniatyrkänslan.

Hade de gjort spelet med tilt-shift så skulle allt utom en liten yta i mitten av skärmen vara helt suddigt.

De flesta bilder av denna typ är dock fejkade, och är helt vanliga foton där man fejkar skärpedjupet genom att sudda bilden i efterhand, detta på grund av att det krävs specialutrustning för att kunna ta äkta tilt-shift-fotografier.

Här är ett exempel, som inte alls ser ut som Tokyo 42: https://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_faking#/media/File:Jo...

Fast nu kanske Bennet inte är fotoproffs och inte hade tid att researcha saken så grundligt som du har gjort?

Medlem

Gillar grafiken och själva spelet ser kul ut! Älskade Syndicate-spelen när jag var grabb!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av LVX156:

"Kommer ni ihåg den där fototekniken som får människor och prylar att se ut som miniatyrer på bild? Exakt den känslan förmedlar trailern från Tokyo 42, ett spel som av utvecklarna SMAC beskrivs som "ett actionspel inspirerat av original-Syndicate och GTA 1"."

Fast det är ju inte alls den tekniken (tilt-shift photography) de använt; det enda de gjort är att använda helt vanlig depth of field, men inte med det extremt korta skärpedjupet där både för- och bakgrund är suddiga, vilket är vad som ger miniatyrkänslan.

Hade de gjort spelet med tilt-shift så skulle allt utom en liten yta i mitten av skärmen vara helt suddigt.

De flesta bilder av denna typ är dock fejkade, och är helt vanliga foton där man fejkar skärpedjupet genom att sudda bilden i efterhand, detta på grund av att det krävs specialutrustning för att kunna ta äkta tilt-shift-fotografier.

Här är ett exempel, som inte alls ser ut som Tokyo 42: https://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_faking#/media/File:Jo...

Fast nu kanske Bennet inte är fotoproffs och inte hade tid att researcha saken så grundligt som du har gjort?

Nej, han är ju bara killen som fick betalt för att skriva artikeln..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av LVX156:

"Kommer ni ihåg den där fototekniken som får människor och prylar att se ut som miniatyrer på bild? Exakt den känslan förmedlar trailern från Tokyo 42, ett spel som av utvecklarna SMAC beskrivs som "ett actionspel inspirerat av original-Syndicate och GTA 1"."

Fast det är ju inte alls den tekniken (tilt-shift photography) de använt; det enda de gjort är att använda helt vanlig depth of field, men inte med det extremt korta skärpedjupet där både för- och bakgrund är suddiga, vilket är vad som ger miniatyrkänslan.

Hade de gjort spelet med tilt-shift så skulle allt utom en liten yta i mitten av skärmen vara helt suddigt.

De flesta bilder av denna typ är dock fejkade, och är helt vanliga foton där man fejkar skärpedjupet genom att sudda bilden i efterhand, detta på grund av att det krävs specialutrustning för att kunna ta äkta tilt-shift-fotografier.

Här är ett exempel, som inte alls ser ut som Tokyo 42: https://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_faking#/media/File:Jo...

Fast nu kanske Bennet inte är fotoproffs och inte hade tid att researcha saken så grundligt som du har gjort?

Nej, han är ju bara killen som fick betalt för att skriva artikeln..

Fast det vet du ju ingenting om, han kanske fick betala för att få skriva artikeln?

1
Skriv svar