Far Cry Primal får permadeath i nytt överlevnadsläge

Robot
Far Cry Primal får permadeath i nytt överlevnadsläge

"Urrf, gruff, gragh!"


Medlem
Far Cry Primal får permadeath i nytt överlevnadsläge

Jag är över lag väldigt emot när fiender tål för mycket stryk, det är ju bättre att de bara gör mer skada istället, men att behöva sätta 10 pilar i en gubbe, eller 1 magasin med skott för att de ska dö gillar jag inte.

Survuval mode för mig är ju att man själv gör mycket mer skada, men att man tar mycket mer skada också, det blir ju mer realistiskt, one shot, one kill så att säga när man träffar rätt.

Man kan ju hoppas man kan ställa in det hur man vill.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Jag är över lag väldigt emot när fiender tål för mycket stryk, det är ju bättre att de bara gör mer skada istället, men att behöva sätta 10 pilar i en gubbe, eller 1 magasin med skott för att de ska dö gillar jag inte.

Survuval mode för mig är ju att man själv gör mycket mer skada, men att man tar mycket mer skada också, det blir ju mer realistiskt, one shot, one kill så att säga när man träffar rätt.

Man kan ju hoppas man kan ställa in det hur man vill.

Så känner jag också. Jag vill kunna döda fiender med 1-2 skott/pilar/slag, men samtidigt vill jag själv dö lika enkelt också. Att stå och veva på en fiende i 3-4 minuter känns inte roligt eller utmanande alls.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

killen är sjukt lik Terry Goodkind för typ tio/femton år sedan


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av DeFeCT:

Jag är över lag väldigt emot när fiender tål för mycket stryk, det är ju bättre att de bara gör mer skada istället, men att behöva sätta 10 pilar i en gubbe, eller 1 magasin med skott för att de ska dö gillar jag inte.

Survuval mode för mig är ju att man själv gör mycket mer skada, men att man tar mycket mer skada också, det blir ju mer realistiskt, one shot, one kill så att säga när man träffar rätt.

Man kan ju hoppas man kan ställa in det hur man vill.

Så känner jag också. Jag vill kunna döda fiender med 1-2 skott/pilar/slag, men samtidigt vill jag själv dö lika enkelt också. Att stå och veva på en fiende i 3-4 minuter känns inte roligt eller utmanande alls.

Håller med helt med er!

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Jag är över lag väldigt emot när fiender tål för mycket stryk, det är ju bättre att de bara gör mer skada istället, men att behöva sätta 10 pilar i en gubbe, eller 1 magasin med skott för att de ska dö gillar jag inte.

Survuval mode för mig är ju att man själv gör mycket mer skada, men att man tar mycket mer skada också, det blir ju mer realistiskt, one shot, one kill så att säga när man träffar rätt.

Man kan ju hoppas man kan ställa in det hur man vill.

Det är en fråga om gameplay vs realism.

Om allting dör på minsta lilla så blir det oundvikligt ett stealth-spel. Vilket är okej om hela spelarbasen lutar åt ett håll.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Det är en fråga om gameplay vs realism.

Om allting dör på minsta lilla så blir det oundvikligt ett stealth-spel.

Märker att någon inte spelat Delta Force: Land Warrior Det var ett fartfyllt FPS där man kunde döda folk genom att skjuta dom i lilltån från 300 meters avstånd.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Chiefen:

Det är en fråga om gameplay vs realism.

Om allting dör på minsta lilla så blir det oundvikligt ett stealth-spel.

Märker att någon inte spelat Delta Force: Land Warrior Det var ett fartfyllt FPS där man kunde döda folk genom att skjuta dom i lilltån från 300 meters avstånd.

Haha! Jag har faktiskt loggat en hel del timmar i det spelet. Men din och min definition av "fartfyllt FPS" urskiljer sig.

Medlem

hmm då kanske man kan ta och skaffa detta lir sen då man får igen på skatten detta spel blev då mer tilltalande nu

Flakmonkey
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Chiefen:

Det är en fråga om gameplay vs realism.

Om allting dör på minsta lilla så blir det oundvikligt ett stealth-spel.

Märker att någon inte spelat Delta Force: Land Warrior Det var ett fartfyllt FPS där man kunde döda folk genom att skjuta dom i lilltån från 300 meters avstånd.

Haha! Jag har faktiskt loggat en hel del timmar i det spelet. Men din och min definition av "fartfyllt FPS" urskiljer sig.

Hmm, undrar om det inte var det Delta Force vi lirade på ett LAN där alla låg i en buske och tryckte tills dess att någon somnade vid sin dator varpå man gick dit, gjorde så att gubben reste sig och sen var han död ett ögonblick senare. Ingen vågade ju resa sig sig eftersom det var samma sak som säker död

Gällande svårighetsgrad med perma-death så välkomnar jag det men inser också att det verkligen inte är något för mig. Det är helt okej i kortare spel som man kan klara på en timmer eller två, men i ett spel som Far Cry känns det bara som ett sätt att plåga sig själv

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av DeFeCT:

Jag är över lag väldigt emot när fiender tål för mycket stryk, det är ju bättre att de bara gör mer skada istället, men att behöva sätta 10 pilar i en gubbe, eller 1 magasin med skott för att de ska dö gillar jag inte.

Survuval mode för mig är ju att man själv gör mycket mer skada, men att man tar mycket mer skada också, det blir ju mer realistiskt, one shot, one kill så att säga när man träffar rätt.

Man kan ju hoppas man kan ställa in det hur man vill.

Så känner jag också. Jag vill kunna döda fiender med 1-2 skott/pilar/slag, men samtidigt vill jag själv dö lika enkelt också. Att stå och veva på en fiende i 3-4 minuter känns inte roligt eller utmanande alls.

Medhåll!
Bättre isåfall öka på antalet fiender. Istället för att en ska tåla 3 spjut så bättre med 3 som tål 1 spjut och sen jämna ut svårigheten med att ge de lite olika vapen. Många outposts i Primal består ju av typ 5 fiender bara, hade gärna fått vara fler.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Chiefen:

Det är en fråga om gameplay vs realism.

Om allting dör på minsta lilla så blir det oundvikligt ett stealth-spel.

Märker att någon inte spelat Delta Force: Land Warrior Det var ett fartfyllt FPS där man kunde döda folk genom att skjuta dom i lilltån från 300 meters avstånd.

Haha! Jag har faktiskt loggat en hel del timmar i det spelet. Men din och min definition av "fartfyllt FPS" urskiljer sig.

Som mellanstadiegrabb spelandes kampanjläget gick det åt minstone rätt fort fram för mig Men som beksrivet kan jag föreställa mig att MP-läget var lite lugnare.

1
Skriv svar