Vilket LEGO-spel ska jag skaffa?

Flakmonkey
Vilket LEGO-spel ska jag skaffa?

Nästa helg är det tänkt att jag och brorsonen ska umgås en kväll vilket kommer innebära kvalitetsfilm, kvalitetsmat och (förstås) kvalitetsspelande. Han är fem och ett halvt år gammal så jag tänkte att LEGO-spelen skulle passa väldigt bra men jag är lite osäker på vilket jag borde skaffa och behöver lite hjälp på traven. Alternativen efter en snabb check online är följande:

Lego - Marvel Avengers
Lego - The Hobbit
Lego Marvel Super Heroes
Lego Movie Game
Lego Batman 3 - Beyond Gotham
Lego - Jurassic World

Han gillar superhjältar, Lego-filmen och dinosaurier så det enda spelet som "går bort" pga hans intressen är The Hobbit, men annars känns det väldigt hugget som stucket. Är det något spel som står ut som extra bra? All input är välkommen!

#blogg

Medlem
Vilket LEGO-spel ska jag skaffa?

Jag har spelat dem flesta av dem äldre Lego spelen.. av dem där du har räknat upp har jag kört Lego Marvel Super Heroes och Lego Movie Game.

Dem är lite olika...MSH är mycket större på alla sätt. Fler banor, stor öppen värld och fler gubbar. Det är mer fokus på "fajting" än något annat och man får testa på dem flesta av marvels superhjältar. Det kanske är lite lurigare då man i den öppna världen även måste styra kameran (typ 3e-person) men på banorna är det dem vanliga "fasta"-kamerorna.

Lego Movie Game är väldigt likt filmen! Man kommer till alla platser och det är mer av en blandning av pussel och strider. Men som sagt..det är kortare och mindre

Hörde från en kompis att hans son kunde sitta timmar och bara springa runt i den öppna världen leka i MSH

Sammanfattningsvis så är nog MSH lite svårare men nog det "bättre" spelet fast jag tyckte själv att Lego Movie va ganska kul för att det var mer lagom och för att jag älskar filmen

Av dem andra:
Gissar att Lego - Marvel Avengers & Lego Batman 3 är väldigt likt MSH för det var i alla fall Lego Batman 2. Gillade dem andra två Lego Batman spelen så det där är nog bra

Alla Lego-spelen är väldigt lika men vissa har större öppen värld och fokuserar mer på strider medans andra har mer pussel. Harry Potter spelen har nästan inga strider utan nästan allt är olika pussel.

Skulle rekommendera alla gamla fram till typ avengers, mest pga 3 persons kamera och allmän split screen förvirring ute i free roam kartan som kom i de senare spelen. Kör man på 360, wii u eller ps3 så blir bilduppdateringen hopplöst låg när bilden delar sig
Beeror på hur erfaren din brorson är att styra kamera, för i de nya är det mycket som ska göras i free road jämfört med de gamla då det mest var bana efter bana


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Flakmonkey

Tackar för tipsen! Tror att det är smart att välja ett med låst kamera till att börja med så lutar just nu åt Movie eller Marvel Super Heroes, men får se vd det blir i slutändan. Kul ska vi ha oavsett

Medlem

Jag hade nog istället rekommenderat de gamla Lego Star Wars, just med tanke på att kameran är låst och ingen split screen. Buskul och lätt att spela.

Medlem

Star wars eller Lord of the rings.

1
Skriv svar