Osäkert om Final Fantasy XV kommer till pc

Robot
Medlem
Osäkert om Final Fantasy XV kommer till pc

Jag var dessvärre inte särskilt imponerad av demot till PS4. Visst, det såg snyggt ut, men jag kan inte direkt påstå att det flöt på särskilt bra. (I natt och regn blev det som mest påtagligt)

Jag kommer avvakta och hålla tummarna på ett PC-släpp.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tyckte själv att demot var precis som man vill att ett demo skall vara.
De visade omgivning och effekter samt man fick ett litet smakprov i hur striderna kommer att utspela sig.

Tyckte själv om demot, hade varit roligt om det var längre men då det är en demo så kan man inte begära något sådant.

Inaktiv

Måste hålla med Puscifer här.

Satt o kollade streamen igår och va dessvärre inte särskilt imponerad heller tyvärr måste jag säga. Vet inte vad jag trott faktiskt men hade på något vis hoppats på mera ?. Visst, va inte mycket gameplay och om något korta klipp bara men fick inte den där WOW, Ett nytt Final Fantasy känslan som jag fick när jag såg FF7/8/9.

Kanske är det för jag blivit äldre nu än va jag va när dom kom men Ivf så blir det att flytta hem till polaren som har en ps4 när detta kommer ^^. Men tyvärr så blir det inget konsoll köp bara för detta som jag trodde först.

Ist så gör jag som Pus o väntar på en PC version ist och kommer inte det så blir det "FF playthrough movie" när dom kommer på youtube elr kolla på när polaren lirar det :).

Till alla som är hyped som fan över detta dock så önskar jag er alla en riktigt jävla epic upplevelse : ) !!

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag var dessvärre inte särskilt imponerad av demot till PS4. Visst, det såg snyggt ut, men jag kan inte direkt påstå att det flöt på särskilt bra. (I natt och regn blev det som mest påtagligt)

Jag kommer avvakta och hålla tummarna på ett PC-släpp.

Spelet var långt ifrån färdigt. Demot kom ut över ett år innan release av slutspelet. Det är inte alls förvånande att det flyter sämre än spelet i sitt färdiga skick i mina ögon.

Medlem

Har testat demot, och spelet var väldigt vackert, men tyvärr gör fpsen att spelet känns svårmanövrerat, och striderna blir styltiga. Men det är ju ett demo än så länge, jag hoppas verkligen att det går att skruva up bilduppdateringen, för som det var nu var det mellan 25-30fps inte helt ok enligt mig. Så jag kommer att vänta och se om det blir en PC release.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Har spelat igenom alla FF förrutom 11an och efter förra konsol generationen bestämmde ja mig för att skippa denna och enbart hålla mig till pc.
Köpte psx för att lira FF lika så med ps2 och ps3.
Men är fortfarande väldigt osäker på om ff 15 kommer bli bra efter de först misslyckats med 13 sedan sagt de ska fixa de med uppföljarna o de blev kanske inte sämre men att höja sig från mediokert till hyfsat inger ju absolut inga förhoppningar på motsatsen.
Så hur bra än FF 15 blir tänker ja endast köpa de till pc för är less att pynta massa cash för en spel serie och en konsol som är bra mycket sämre än en mid range pc.
Pc = köp PS4/XONE = nix

Medlem

Kan inte tänka mig annat än att det kommer till PC, nu när nästan alla FF-spel finns på Steam, inklusive XIII, XIII-2 och Lightning Returns.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Puscifer:

Jag var dessvärre inte särskilt imponerad av demot till PS4. Visst, det såg snyggt ut, men jag kan inte direkt påstå att det flöt på särskilt bra. (I natt och regn blev det som mest påtagligt)

Jag kommer avvakta och hålla tummarna på ett PC-släpp.

Spelet var långt ifrån färdigt. Demot kom ut över ett år innan release av slutspelet. Det är inte alls förvånande att det flyter sämre än spelet i sitt färdiga skick i mina ögon.

Demot släpptes nyss. Flöt otroligt dåligt och 30 fps och nedåt är under all kritik.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hmm < 30 fps 1080, eller 60+ 4k. hur kan dom inte släppa det till pc..

Medlem

Har inget emot om konsolerna får det först och främst. Om PC får det med tiden men faktiskt levererar bättre prestanda och möjligtvis bonus material(som konsolerna möjligtvis fått tills dess dvs, om något alls) så varför inte.

Det är inte precis som vi har brist på spel.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Puscifer:

Jag var dessvärre inte särskilt imponerad av demot till PS4. Visst, det såg snyggt ut, men jag kan inte direkt påstå att det flöt på särskilt bra. (I natt och regn blev det som mest påtagligt)

Jag kommer avvakta och hålla tummarna på ett PC-släpp.

Spelet var långt ifrån färdigt. Demot kom ut över ett år innan release av slutspelet. Det är inte alls förvånande att det flyter sämre än spelet i sitt färdiga skick i mina ögon.

Demot släpptes nyss. Flöt otroligt dåligt och 30 fps och nedåt är under all kritik.

Oh. Visste inte att en ny hade kommit, trodde det var den som kom med Type-0 HD som ni pratade om. My bad.

Medlem

Jag planerade att skaffa PS4 för detta spel och FFVII Remake. Men om en PC version kommer väntar jag på den, såvida den inte kommer ett år efter eller något sånt.

Men kanske hinner den beryktade PS4 4K släppas lagom till att FFXV anländer? Det hade varit grejer.

Medlem

Har inte sett ett riktigt bra FF spel sedan FF8 men FF10 var acceptabelt(Alla spinnoffs var skräp). Så jag har inte stora förväntningar på spelet.

Tror fortfarande att de kommer sabba FF7 remaken.

1
Skriv svar