Äntligen nåt att sätta på CV:n

Medlem
Äntligen nåt att sätta på CV:n

Idag landade jag ett sommarjobb! Inte världens enklaste grej i den här ekonomin, särskilt när man pratar landets officiella minoritetsspråk bättre än majoritetsspråket och man inte vill jobba alltför långt bort hemifrån.

Ända sedan jag slutade mitt förra heltidsjobb och började studera har det varit magert med slantar under sommarmånaderna. Det har mest varit lagerarbete, städarkneg, verkstadsjobb, och nån enstaka bartenderhelg som har stått för mitt uppehälle mellan maj och september ända sedan 2013. Jag har visserligen fått lära känna en hel hög med intressanta människor, men arbetssysslorna har knappast sett särskilt attraktiva ut för HR-nissarna som har läst de CV:n jag har skickat till otaliga storföretag i hopp om att få mer relevant arbetserfarenhet.

Ända tills nu!

Förra veckan blev jag kallad till intervju till ett lokalt storföretag inom metallindustrin, där jag skruvade med lastbilar för ett par somrar sedan. Jag hade skickat in en öppen ansökan, och tjänsten jag blev erbjuden var så vitt jag vet inte ens lediganslagen någonstans på nätet. Chanserna var goda att jag skulle få jobbet, som för övrigt har att göra med min pågående högskoleutbildning. Idag ringde chefen och informerade mig om att jag har fått jobbet. Jag frågade om det var ett aprilskämt, för jag trodde knappt mina öron. Det var det inte. Jag börjar jobba som arbetsskyddskoordinator (visst låter det officiellt?!) från och med maj månad.

Ikväll firar jag med mycket öl och hembakad kebab-sparris-bacon-champinjon-skinka-beasåspizza.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Äntligen nåt att sätta på CV:n

Härligt! Grattis

Medlem

Grattis!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Gött:)! grattis!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Arbetsskyddskoordinator?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Trevligt. Lycka till med det!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack tack!

Skrivet av Hipshot:

Arbetsskyddskoordinator?

Det går ut på att identifiera säkerhetsrisker i verkstaden och komma på sätt att minimera dem. Det kan rädda liv!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Tack tack!

Skrivet av Hipshot:

Arbetsskyddskoordinator?

Det går ut på att identifiera säkerhetsrisker i verkstaden och komma på sätt att minimera dem. Det kan rädda liv!

Så du är "safety inspector"? Precis som Homer Simpson!

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Pjotor:

Tack tack!

Skrivet av Hipshot:

Arbetsskyddskoordinator?

Det går ut på att identifiera säkerhetsrisker i verkstaden och komma på sätt att minimera dem. Det kan rädda liv!

Så du är "safety inspector"? Precis som Homer Simpson!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Tack tack!

Skrivet av Hipshot:

Arbetsskyddskoordinator?

Det går ut på att identifiera säkerhetsrisker i verkstaden och komma på sätt att minimera dem. Det kan rädda liv!

Ok, jo, gissade nästan det. Men det låter väl som ett ganska viktigt jobb då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Stort grattis det är svårt att hitta bra jobb nu för tiden


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Redaktör
Testpilot

KanoooN! grattis!!

Medlem

Gratulerar. :^)

Medlem
Medlem

Tack än en gång för gratulationerna! Det värmer.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar