Kringutrustning 3.0

Medlem
Kringutrustning 3.0

Nu är det dags igen - uppgradera tillbehören till spelstationen. Denna gång gör jag något jag normalt sett inte brukar göra, lägger alla kort på en tillverkare, Razer. Anledningen är enkel, har fått ett presentkort som gör att jag får Razer DeathAdder Chroma, samt Razer Deathstalker Chroma utan egen kostnad. Det passar mig ganska bra, har haft ett kärt förhållande till Razer, då det har varit mitt FPS-märke by choice ända jag sedan jag fastnade för Half-Life och sedan Counter-Strike för länge sedan. Framförallt modellerna Boomslang, Copperhead och DeathAdder har fått sina avtrycksknappar nednötta. Gällande tangentbord har jag inte varit lika kräsen. Har aldrig brytt mig om att köra macron, inte ens i MMO, utan köper oftast något av Logitech, Microsoft eller liknande som inte är alltför dyrt, och det funkar alltid.
Det är något speciellt med speltillbehör, och det är väl därför marknaden har växt något så enormt och blivit en djungel av krimskrams och överflödiga effekter. Vad gör man inte för att ha övertaget i multiplayer, och samtidigt få en daglig ljusshow på skrivbordet varje dag?

Mina trogna tillbehör Microsoft Sidewinder X4 och Mionix Naos 3200 får därmed kliva ner och låta Razer ta över. Igen. Förresten, tar tacksamt emot tips på bra headset, då det jag har nu inte har några drivrutiner för Windows 10 och ställer till problem. Kravet är minst 5.1 surround (virtuellt är okej), och ett pristak på 1500kr. Själv har jag ögonen på SteelSeries Siberia 350, som verkar bra utan att vara för dyra.

#blogg

Medlem
Kringutrustning 3.0

En kompis vann nyligen en DeathAdder Chroma-mus. Jag är vanligtvis reserverad när det gäller Razers produkter, men jävlar vilken responstid den har trots att den är trådlös. Jag blev riktigt imponerad!

Edit: Nej fan, det var en Naga Chroma. Mycket nöje hursomhelst!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Min erfarenhet med Razer är riktigt bra! Det enda jag inte gillar med dem är deras headsets, jag hade ett par razer carcharias för många år sen, gick sönder med glapp i kablen där in-line audio kontrollen sitter, köpte nya för dem satt så enormt bekvämt på mig, efter drygt ett år också med dem så fick jag samma fel. Köpte helt annat headset då och aldrig haft problem än idag på 3-4 år.

Men jag hade ett Razer Lycrosa tangentbord som jag aldrig fick problem med tills D knappen slutade fungera för några månader sen, då hade jag haft det i över 10 år. Köpte då ett Blackwidow Ultimate Stealth 2014, funkar klockrent!

Kör också med Razer Lachesis som jag haft nu i snart 5-6 år tror jag. Hade en Razer Diamondback innan i 5 år innan innan det blev glapp i kabeln.

Men jag tycker att Razer vet vad dem håller på med angående tangentbord och möss!

Jag kör med detta headset http://www.plantronics.com/us/product/gamecom-780#fndtn-overv...

Mikrofonen är väldigt bra, kristallklar röst utan bakgrundsljud. Ljudet är strålande i det och mycket kraftfullt. Det enda jag kan se som inte är perfekt med den är längden på sladden. Jag hade tyckt den kunde vara lite längre.

Däremot så har jag ingen aning vart man kan prova dem idag, jag skulle nog köpa dessa igen om dem går sönder - men har inte sett dem när jag varit runt lite så dem kanske inte finns att köpa längre..


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Pjotor:

En kompis vann nyligen en DeathAdder Chroma-mus. Jag är vanligtvis reserverad när det gäller Razers produkter, men jävlar vilken responstid den har trots att den är trådlös. Jag blev riktigt imponerad!

Edit: Nej fan, det var en Naga Chroma. Mycket nöje hursomhelst!

Cool! Naga Chroma har 16,000dpi till skillnad mot 10,000dpi i DeathAdder Chroma, så det är en riktig best. Alldeles för många knappar för min smak dock, sen passar DeathAdder min hand väldigt bra också.

Skrivet av Tapiwen:

Min erfarenhet med Razer är riktigt bra! Det enda jag inte gillar med dem är deras headsets, jag hade ett par razer carcharias för många år sen, gick sönder med glapp i kablen där in-line audio kontrollen sitter, köpte nya för dem satt så enormt bekvämt på mig, efter drygt ett år också med dem så fick jag samma fel. Köpte helt annat headset då och aldrig haft problem än idag på 3-4 år.

Men jag hade ett Razer Lycrosa tangentbord som jag aldrig fick problem med tills D knappen slutade fungera för några månader sen, då hade jag haft det i över 10 år. Köpte då ett Blackwidow Ultimate Stealth 2014, funkar klockrent!

Kör också med Razer Lachesis som jag haft nu i snart 5-6 år tror jag. Hade en Razer Diamondback innan i 5 år innan innan det blev glapp i kabeln.

Men jag tycker att Razer vet vad dem håller på med angående tangentbord och möss!

Jag kör med detta headset http://www.plantronics.com/us/product/gamecom-780#fndtn-overv...

Mikrofonen är väldigt bra, kristallklar röst utan bakgrundsljud. Ljudet är strålande i det och mycket kraftfullt. Det enda jag kan se som inte är perfekt med den är längden på sladden. Jag hade tyckt den kunde vara lite längre.

Däremot så har jag ingen aning vart man kan prova dem idag, jag skulle nog köpa dessa igen om dem går sönder - men har inte sett dem när jag varit runt lite så dem kanske inte finns att köpa längre..

Ja, Razer var nog ett av de första företagen jag förknippade med speltillbehör. De har haft blandad kvalité med sina produkter, men de möss jag har använt har varit bra, skönt att du har haft tur med dina grejer också. Tack för tips på headset, den modellen verkar inte ha drivrutiner för Windows 10 dock, så det blir att spana vidare

Medlem

Snart inne på min 4e Naga. Så kvaltie är något Razer inte har på sina produkter.
2 första Naga från första generationen hade dubbelklick problem. Gick att fixa med lite cleener grön.
Senaste generationen har problem med Philips-sensorn och jag har oturen att råka ut för en mus med det problemet och det är att den tappar kontakten varje gång du lyfter musen. Ska gå att "fixa" med tejp så jag ska testa det.

Det finns inga andra möss som Naga så jag har inget val än att köra vidare. Älskar alla extra knappar på sidan som är lagda på ett perfekt mönster för MMOn och diverse andra spel där många knappar är ypperligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Snart inne på min 4e Naga. Så kvaltie är något Razer inte har på sina produkter.
2 första Naga från första generationen hade dubbelklick problem. Gick att fixa med lite cleener grön.
Senaste generationen har problem med Philips-sensorn och jag har oturen att råka ut för en mus med det problemet och det är att den tappar kontakten varje gång du lyfter musen. Ska gå att "fixa" med tejp så jag ska testa det.

Det finns inga andra möss som Naga så jag har inget val än att köra vidare. Älskar alla extra knappar på sidan som är lagda på ett perfekt mönster för MMOn och diverse andra spel där många knappar är ypperligt.

Trist. Har haft 3 olika Razer-möss förut, och de har alla fungerat bra. Kanske har haft tur, eller så är det de nya sensorerna och/eller firmware som är tokiga. Har bara hållt i Naga, och det är inte min typ av mus, men jag förstår varför man köper en sådan om man kör MMO.

Medlem

Jag körde med Razer Lachesis, Tarantula och Megalodon under ett antal år.
Megalodon var inget vidare köp, med sin saftiga prislapp och klumpighet, men fungerade felfritt, precis som de andra produkterna.

Min bror hade en Deathadder som började dubbelklicka vid enkelklick efter något år av användande, annars är min erfarenhet av kvaliteten hos Razer-produkter bra.

1
Skriv svar