Dark Souls III klarat på under två timmar

Robot
Medlem
Dark Souls III klarat på under två timmar

Dark souls 21:29 min rekord Dark Souls 2 16:20 min rekord.
Ska bli kul att se hur snabbt folk kommer klara det när fler speerunners börjar kämpa

Medlem

Allt detta säger mig är att spelet alla påstår är så svårt egentligen är för lätt

Medlem

Dock så låter han som Korean... Inte japan

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Allt detta säger mig är att spelet alla påstår är så svårt egentligen är för lätt

IMO Inga av Souls spelen är i sig inte så svåra, sålänge man spelar det på rätt sätt. Har själv spelat igenom Dark Souls flera gånger, första gången upplevde jag det som svinsvårt, men nu när man vet hur alla stats och siffror på vapen och utrustningar fungerar och hur man skall tackla bossarna. Då blir spelet busenkelt att klara.

Medlem
Skrivet av Maggot:
Skrivet av Ruskendrul:

Allt detta säger mig är att spelet alla påstår är så svårt egentligen är för lätt

IMO Inga av Souls spelen är i sig inte så svåra, sålänge man spelar det på rätt sätt. Har själv spelat igenom Dark Souls flera gånger, första gången upplevde jag det som svinsvårt, men nu när man vet hur alla stats och siffror på vapen och utrustningar fungerar och hur man skall tackla bossarna. Då blir spelet busenkelt att klara.

Exakt. Underbara spel, och svåra första gången/gångerna tills man lärt sig hur allt funkar. Det jag gillar med de, man gör en jävla progress som spelare av att bli bättre och inte bara av att hitta bättre gear som det blir i enklare spel.

Medlem

Speedruns är just helt meningslöst. Är det här typ som de som lirar Ocarina of Time och hoppar baklänges, faller genom marken och hoppar över typ hela spelet och kommer till slutbossen med en gång?:P

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Allt detta säger mig är att spelet alla påstår är så svårt egentligen är för lätt

En svårighets kurva som många spel saknar idag.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Gaara:

Speedruns är just helt meningslöst. Är det här typ som de som lirar Ocarina of Time och hoppar baklänges, faller genom marken och hoppar över typ hela spelet och kommer till slutbossen med en gång?:P

Meninglöst jämfört med vad?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Speedruns är just helt meningslöst. Är det här typ som de som lirar Ocarina of Time och hoppar baklänges, faller genom marken och hoppar över typ hela spelet och kommer till slutbossen med en gång?:P

Det finns ju olika former av speedrunning varav du nämner en specifik kategori. Different strokes for different folks helt enkelt.

Medlem

Två timmar för en speedrun är inte så illa. Jag lär ta lång tid på mig oavsett. Längtar!

Medlem

Ah blir iri när jag hör om sånt här. Känns som om dom förstör sin spel upplevelse Jag hoppas att det tar lång tid tills jag klarar DS3. Har inte kommit igenom alla dlc en till ds2. Men jag ska försöka ta mej tid så jag kommer igenom det innan DS3 kommer. Just nu är det ju Ironbanner så....

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ah blir iri när jag hör om sånt här. Känns som om dom förstör sin spel upplevelse Jag hoppas att det tar lång tid tills jag klarar DS3. Har inte kommit igenom alla dlc en till ds2. Men jag ska försöka ta mej tid så jag kommer igenom det innan DS3 kommer. Just nu är det ju Ironbanner så....

De som speedrunnar har oftast spelat igenom spelet en eller flera gånger redan.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av orkamera:

Dock så låter han som Korean... Inte japan

Jung Ho Min är ett väldigt koreansk-klingande namn. Hehe.

Medlem

varför är folk oroliga är man ingen speedrunner så kommer det nog vara tillräckligt långt.

Beroende speedrunner taktik så handlar det väl i botten om att hitta rakaste spåret till slutet på kortast möjligaste sätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Releasehästryttare

Han klarade ju spelet på 1.52.21 ...

Och sista bossen lär bli ett högt hinder för de flesta att ta sig förbi, folk som klagar på att fume knight i 2an va en svår boss lär ju inte ens klara fas 1 av sista bossen här.

Medlem
Skrivet av Devan:

Han klarade ju spelet på 1.52.21 ...

Och sista bossen lär bli ett högt hinder för de flesta att ta sig förbi, folk som klagar på att fume knight i 2an va en svår boss lär ju inte ens klara fas 1 av sista bossen här.

Jag är på sista bossen nu. Den så sjukt svår. Så mycket svårare än resten av spelet och bossar. Irriterande faktiskt.

Releasehästryttare
Skrivet av Takashimaya:
Skrivet av Devan:

Han klarade ju spelet på 1.52.21 ...

Och sista bossen lär bli ett högt hinder för de flesta att ta sig förbi, folk som klagar på att fume knight i 2an va en svår boss lär ju inte ens klara fas 1 av sista bossen här.

Jag är på sista bossen nu. Den så sjukt svår. Så mycket svårare än resten av spelet och bossar. Irriterande faktiskt.

Sov på saken, bossar tenderar att bli lättare när du lärt dig deras moveset i sömnen.

Och om sista bossen är så här svår så lär inte dlc bossarna bli enklare

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Alienshade:

Ah blir iri när jag hör om sånt här. Känns som om dom förstör sin spel upplevelse Jag hoppas att det tar lång tid tills jag klarar DS3. Har inte kommit igenom alla dlc en till ds2. Men jag ska försöka ta mej tid så jag kommer igenom det innan DS3 kommer. Just nu är det ju Ironbanner så....

De som speedrunnar har oftast spelat igenom spelet en eller flera gånger redan.

Det är helt garanterat ärligt talat. Inte en chans att du klarar spela genom ett FROM Software spel första gången blint på bara några timmar. Spelen är liksom definitionen av konceptet "trial and error" i speldesign.

Medlem
Skrivet av Maggot:
Skrivet av Ruskendrul:

Allt detta säger mig är att spelet alla påstår är så svårt egentligen är för lätt

IMO Inga av Souls spelen är i sig inte så svåra, sålänge man spelar det på rätt sätt. Har själv spelat igenom Dark Souls flera gånger, första gången upplevde jag det som svinsvårt, men nu när man vet hur alla stats och siffror på vapen och utrustningar fungerar och hur man skall tackla bossarna. Då blir spelet busenkelt att klara.

Detta är väl sant i alla spel?
Skillnaden mellan Souls och "andra" spel ska väl vara att det tar längre tid innan man lär sig spela rätt

Jag har själv bara spelat Demon Souls och det tog ett tag att fatta galoppen men efteråt gick det relativt enkelt. Men även när det var "enkelt" så var det betydligt svårare än de flesta spel.

Men när vi ändå pratar svårighetsgrad så vill jag bara slänga in WipeOut som en spelserie som kan driva en till vansinne!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar