Förbokade Vive försenas, "betalningsstrul" orsaken enligt HTC

Robot
Förbokade Vive försenas, "betalningsstrul" orsaken enligt HTC
Medlem
Förbokade Vive försenas, "betalningsstrul" orsaken enligt HTC


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Skicka ut den gratis då!? Hallå!?

Medlem

Som en av de som fått problem med betalningarna så beror det inte på bankerna direkt, utan deras anti-bedrägeriåtgärder och Digital Rivers dåliga kommunikation med bankerna.

Digitial River Inc. som har hand om betalningen (för de som inte valt paypal) kör en helt automatiserad process som testar att dra pengar helt utan att säga till om när vilket ställer till det för en del banker. (Nordeakunder som har debit/bankkort istället för kreditkort är drabbade bland annat.)

Medlem
Skrivet av HardRenaLine:

Som en av de som fått problem med betalningarna så beror det inte på bankerna direkt, utan deras anti-bedrägeriåtgärder och Digital Rivers dåliga kommunikation med bankerna.

Digitial River Inc. som har hand om betalningen (för de som inte valt paypal) kör en helt automatiserad process som testar att dra pengar helt utan att säga till om när vilket ställer till det för en del banker. (Nordeakunder som har debit/bankkort istället för kreditkort är drabbade bland annat.)

Gissar på att det har att göra med hela den där grejen med att man måste låsa upp sitt kort varje gång man ska göra internetköp?

Medlem

Stor humor detta. Ligger själv i våg 2 så är bara delvis drabbad. Dock har jag varit i kontakt med både HTC internationellt och svenska för detta var ett självklart uppkommande problem. Fick dock tydligt svar - svenska banker var det inga problem med. Fanns ingen anledning att byta betalningssätt.

Grattis. Ska dock vara kul att öppna ärendet igen och se vad svaret blir denna gången.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Gissar på att det har att göra med hela den där grejen med att man måste låsa upp sitt kort varje gång man ska göra internetköp?

Yes, det blir problematiskt när de drar pengarna så långt efter beställningen utan att säga till NÄR själva dragningen sker.
De gör en såkallad "handshake" (drog US$1 från kontot och satte tillbaka samma summa igen) först för att se om de kan dra pengarna vid beställningen och går det igenom så tror den att den kan dra den större summan senare vilket inte går med det öppna/stänga kortet-systemet.
Det hjälper inte att de försökte dra pengarna klockan 01:01 natten till fredag heller..

Ett alternativt hade varit att haft en säker överföring som så många andra sidor erbjuder.

Medlem

Okej, först tar bankerna först kontanthantering. Nu måste man ringa banken och säga "hej, nu tänker jag betala en grej" i förväg. Kundvänligt.

Medlem

Ah han spelar det där VR-spelet man är en litten loppa fast i kånkelbärskogen.

Asssimulator 2000.

1
Skriv svar