Colonial Marines var skräp – nu har en moddare fixa spelet

Robot
Colonial Marines var skräp – nu har en moddare fixa spelet

Borde skicka en faktura till Gearbox.

#nyhetstips


Medlem
Colonial Marines var skräp – nu har en moddare fixa spelet

Jag tyckte ändå att spelet var OK roligt i coop. Absolut inte den sämsta skiten som gjorts.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag tyckte ändå att spelet var OK roligt i coop. Absolut inte den sämsta skiten som gjorts.

Håller med, körde det splitscreen coop på 360n med en polare, hade riktigt kul till trots!


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

MEG
Medlem

Om detta stämmer så är det ganska skojigt att en moddare lyckas med det inte företaget lyckades med...


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Om detta stämmer så är det ganska skojigt att en moddare lyckas med det inte företaget lyckades med...

Skulle knappast vara första gången en moddare får städa upp efter spelutvecklare, och lär inte vara den sista.

Medlem

Såg några instanser i klippen där drönarna attackarar flankerar och hoppar över skydd vilket är ett plus. Har aldrig förstått designvalet när det gäller detta spel med stora miljöer. Visst är det bra ibland men det är knappast det som var jobbigt i första AvP 99.

Det läskiga i AvP 99 var de trånga korridorerna som kanske kunde ha luft- rörtrummor både över och under den. Även fast sensorn började pipa så såg man inget i korridoren och pulsen steg med x-antal procent. Drönarna kunde anfalla under ifrån, ovanifrån, springa/ hopa rakt mot dej och sköt du dem så de exploderade så var det nästan säkert att dö pga att deras syraaktiga gröna blod. Varför ska det vara så svårt att skapa denna känsla igen i ett aliensspel med marines?

I mitt huvud ser jag framför mej en blandning av ny alienspelet, deadspace. Men det kommer nog aldrig komma tyvärr efter ACo.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av MEG:

Om detta stämmer så är det ganska skojigt att en moddare lyckas med det inte företaget lyckades med...

Skulle knappast vara första gången en moddare får städa upp efter spelutvecklare, och lär inte vara den sista.

*HOST* Bethesda *HOST*

Medlem

Colonial Marines var skräp – nu har en moddare fixat spelet

mvh
Språkpolisen

Medlem

Har tack och lov aldrig köpt eller spelat originalet, så jag kan inte yttra mig så mycket om det blivit bättre mer än att jämföra filmer. Oavsett hur mycket det fixat till det här, så verkar inte spelet jätte roligt oavsett. Linjära korridorspangare (om detta nu är linjärt vilket jag fått uppfattningen om) är inte min grej...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag tyckte ändå att spelet var OK roligt i coop. Absolut inte den sämsta skiten som gjorts.

Håller helt med. En polare och jag körde coop. Var ballt

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av MEG:

Om detta stämmer så är det ganska skojigt att en moddare lyckas med det inte företaget lyckades med...

Skulle knappast vara första gången en moddare får städa upp efter spelutvecklare, och lär inte vara den sista.

Några klassiska BRA spel som mådde mycket bättre - som alltid förtjänar att nämnas - är ju Vampires: The Masquerade som var helt fantastiskt men fullständigt sönderbuggat, och Freespace1&2 som än idag kan vara det häftigaste i rymdlirsväg du kan spela. Så ja, finns ju onekligen många sådana projekt.

Medlem

meh, själv hade jag inget emot hur Colonial marines blev. Hade rätt roligt i det och tycker det fortfarande ser bra ut även fast dom tog bort saker som fanns med i trailer m.m.

Medlem

Kan man inte ladda ner modden ännu?
Hittar ingen Download-länk på deras sida.
Jag köpte spelet billigt förra året, men har inte öppnat den ännu.
Kanske kan vara intressant nu med modden?


signatur

autograph

Medlem

Alltså, så kasst var det ju inte :/ inget trippel-a spel precis men helt klart inget bottenskrap! Jag menar, har ni spelat bear simulator t.ex? XD

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Alltså, så kasst var det ju inte :/ inget trippel-a spel precis men helt klart inget bottenskrap! Jag menar, har ni spelat bear simulator t.ex? XD

Beror väl på att det här spelat var hypat och det såg verkligen ut som ett bra Alienspel i det första klippen som man fick se.

Medlem

Version 3 av modden ska tydligen släppas imorgon om jag förstod rätt. Kanske värt att vänta på?

Medlem

Hrm, kanske kan vara värt att plocka upp spelet då nån gång framöver.

Medlem

Skulle önska att man kunde ta hans modd och slänga över den på Xbox versionen också (men det är ju bara en önskedröm).

Hade skit kul att spela spelet med min bror i coop, även fast vi var väldigt besvikna på hur stor skillnaden var från den överhypande trailern man sett innan.

Men man lär sig snabbt att ta allt man ser och hör inför ett nytt spel med en väldigt stor nypa salt (och en hint av peppar bara för god ton) och väntar på folkets reaktioner eller en recension från någon man litar på.

Medlem

Nja, vet inte om det känns mycket mer än tragiskt att försöka trycka in jabba the hutt i en balklänning.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag tänker inte ändå betala och ge mina pengar till utvecklarna eller boosta deras försäljningssiffror på spelet tack vare något som någon annan har fått städa upp. Det hoppas jag ingen annan gör heller. Ska inte uppmuntras att moddare ska behöva fixa spel.

Nej, om så suget infallit sig så skulle jag mera undrat vart köper jag modden och hittar en piratlänk till spelet?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Kiske:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av MEG:

Om detta stämmer så är det ganska skojigt att en moddare lyckas med det inte företaget lyckades med...

Skulle knappast vara första gången en moddare får städa upp efter spelutvecklare, och lär inte vara den sista.

*HOST* Bethesda *HOST*

*HOST* *HOST* Bohemia *HOST*


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

k3m
Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag tänker inte ändå betala och ge mina pengar till utvecklarna eller boosta deras försäljningssiffror på spelet tack vare något som någon annan har fått städa upp. Det hoppas jag ingen annan gör heller. Ska inte uppmuntras att moddare ska behöva fixa spel.

Nej, om så suget infallit sig så skulle jag mera undrat vart köper jag modden och hittar en piratlänk till spelet?

bra att du klargör vad som bör göras, för innan tänkte jag köoa spelet, då modden ser ut att göra spelet bra. fast jag håller med dig till fullo. för utan modden skulle jag aldrig röra spelet ens med tång.

1
Skriv svar