Microsoft: "Xbox 1,5 inte inte intressant"

Robot
Microsoft: "Xbox 1,5 inte inte intressant"
Medlem
Microsoft: "Xbox 1,5 inte inte intressant"

Folk kanske bara ska köpa en pc.

Medlem

Om det gör att PS4 fixar VR bra och XBONE inte så undrar jag hur det slår. Det kan ju vara så att det tar tid för VR att bli bra, utbudsmässigt och så, och att Microsoft hinner komma ut med en ny produkt som är kompatibel utan att tappa mark för att man inte var early adopter. Eller så kanske man just tappar mark.

I vilket fall tror jag detta stressar Microsoft.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Tja, skall man uppgradera konsolen så försvinner ju ännu en anledning till att köpa en.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Att det inte inte är intressant borde väl betyda att det är intressant?

Medlem

Drygbilden på Phil Spencer var ett medvetet val

Medlem

Vad jag tror han menar är att uppgraderingen av Xbox One blir större än en så kallad 1.5 lösning. Och jag tror inte MS kommer att investera i en egen VR-maskin, so om de vill konkurrera med Sony så får ju MS ta en existerande VR-maskin, vilket antagligen gör att en Xbox måste klara av minimumkraven för en Oculus, och det låter hyfsat dyrt för en konsol om inte Microsoft bestämmer sig för att sälja med en rejäl förlust.

Allt detta snack om uppgraderade konsoler gör att jag lutar mig mer och mer att gå tillbaka till PC-träsket efter tio år på Xbox.

Medlem

Vill man ha en stadig plattform som ska hålla i flera år så ska man köpa en konsol. Vill man ha senaste hårdvaran så ska man köpa en PC.

En uppgradering till konsol är poänglöst och kommer med största sannolikhet att floppa. Se bara på X32, Sega CD och Expansion Pak. Bättre att vänta 2-3 år och göra det ordentligt i stället för att försöka ta genvägar. Det finns inga genvägar fram till det perfekta.....

Makes sense. De senaste generationerna har visat att den som först får ut sin konsoll på marknaden får ett försprång i antal sålda enheter. Efter den haltande försäljningen av Xbone så lär de satsa på att bli först ut i nästa fulla generation.

Medlem
Skrivet av Hangman:

Vad jag tror han menar är att uppgraderingen av Xbox One blir större än en så kallad 1.5 lösning. Och jag tror inte MS kommer att investera i en egen VR-maskin, so om de vill konkurrera med Sony så får ju MS ta en existerande VR-maskin, vilket antagligen gör att en Xbox måste klara av minimumkraven för en Oculus, och det låter hyfsat dyrt för en konsol om inte Microsoft bestämmer sig för att sälja med en rejäl förlust.

Allt detta snack om uppgraderade konsoler gör att jag lutar mig mer och mer att gå tillbaka till PC-träsket efter tio år på Xbox.

MS har ju planer på att både stöda vive och oculus, hur det blir i slutändan vet ingen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Vet inte vad jag tycker om rubriken på artikeln.. Xbox 1 != Xbox One. Gamla första Xbox refereras nämligen ofta som just Xbox 1 (inte One).

För ingen här säger väl "Xbox Ett" om Xbox One?

Medlem
Skrivet av Electrix:

Vet inte vad jag tycker om rubriken på artikeln.. Xbox 1 != Xbox One. Gamla första Xbox refereras nämligen ofta som just Xbox 1 (inte One).

För ingen här säger väl "Xbox Ett" om Xbox One?

Bra poäng. Jag har alltid tyckt att man ska hålla fast vid ursprungligt namn vilket innebär att Xbox är den första. Retar mig kraftigt på att det släpps titlar som Devil May Cry idag när det redan finns ett spel med det namnet.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

"Den presterar, är pålitlig, servrarna mår bra.", ja om man lägger ribban vid botten av djuphavsgravar så!

Ambassadör
Xbox

Ska de ta bort fördelen med konsol, att man slipper uppgraderingshetsen, så kan det ju kvitta. Då kan man ju hålla på med PC igen i stället. Förstår inte varför det hetsas så mycket med hårdvaran, gör roliga spel i stället!
Det räcker dagens system till för alldeles utmärkt.


signatur

Jump in.

KoP
Medlem
Skrivet av Sille:

Folk kanske bara ska köpa en pc.

Det har ju dom flesta vid sidan om.

Men ibland vill man bara slänga sig i soffan efter en arbetssdag och trycka igång ett spel på 10 sek utan att behöva hustla med mer än en handkontroll. Bekvämt.

Medlem

Funderade inte Microsoft på att göra Xbox One uppgraderingsbar eller något i den stilen för ett litet tag sen?

Medlem

Dom kommer släppa mindre uppgraderingar till den dock inget major.

Det dom gjort so far, stoppa in större disk påverkar inte prestandan men man kan installera mer grejer på den alltid bra.
2. Dom kommer piffa till mjukvaran ytterligare och ev får vi se nån
prestanda boost med dx12 dock det låter jag vara osagt.

¨Som sagts flera gånger vill man ha bästa prestanda/grafik glöm både ps4 och xbox one isåfall.

Btw xbox one elite kontroller bästa inköpet du kan göra till en xbone one eller pc , så sjukt bra


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

PS4 vinner stort denna generation. Enda anledningen till att folk köper xbox är achivement + dosan.

jbx
Medlem
Skrivet av beron:

PS4 vinner stort denna generation. Enda anledningen till att folk köper xbox är achivement + dosan.

Handkontrollen oxå! Strömdosan du nämner hade jag gärna sett inbyggd som Sony gör. **


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:
Skrivet av beron:

PS4 vinner stort denna generation. Enda anledningen till att folk köper xbox är achivement + dosan.

Handkontrollen oxå! Strömdosan du nämner hade jag gärna sett inbyggd som Sony gör. **

Menade såklart handkontrollen

Medlem

¬ ¬ intressant?

Medlem
Skrivet av beron:

PS4 vinner stort denna generation. Enda anledningen till att folk köper xbox är achivement + dosan.

Långt ifrån enda skälen för xbox one.

I slutändan handlar det om vilken fokus du har och vilekn konsoll som har dom appar som behövs.

Dock så oftast har man andra lösningar som kompletterar konsollen.

Valde redan från xbox one för att där släpps dom spel jag vill spela, har ingen betydelse om dom släpps på andra plattformar.

Samt att du har bäst social/media stöd där, ps4 börjar komma ikapp dock.

Vill man dock ha bästa hårdvaran så är det ps4 skulle inte tro dx12 på xbox one kommer göra så extremt mycket för konsollen ..

Och inte att glömma vilken sitter kompisarna och spelar på det kan ha stor betydelse med om man inte har pengarna och köper båda konsollerna, vilket aldrig skulle falla mig in.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag gjorde som Notumforce och köpte Xbox One pga utav de spelen jag ville spela. Ps4ans utbud när den väl släpptes var riktigt knapert och att de verkar ha lagt stor fokus på remasters och QTE-spel som Until Yawn gör den inte särskilt attraktiv i mina ögon.
Nu har ju även Microsoft satsat en hel del på remasters, men det har även kommit lite fler nya titlar hos deras egna IPn där man fortfarande väntar på de större och mer välkända på Ps4an. Ps4an kör multiplats väldigt bra, men deras egna titlar är för min del väldigt tråkiga. Enda spelen jag sett fram emot är nog remaken på Ratchet & Clank och No Mans Sky, men No Mans Sky släpps ju även på PC så det blir nog ett köp där istället.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar