Uncharted 4-slutet – "Hellre att folk hatar det än är likgiltiga"

Robot
Uncharted 4-slutet – "Hellre att folk hatar det än är likgiltiga"
MEG
Medlem
Uncharted 4-slutet – "Hellre att folk hatar det än är likgiltiga"

Blir förmodligen att hjälten dör på slutet, det brukar vara ganska populärt. Av någon anledning tror spelföretagen om att det är ett någorlunda unikt slut.


signatur

Death is only the beginning

Flakmonkey
Skrivet av MEG:

Blir förmodligen att hjälten dör på slutet, det brukar vara ganska populärt. Av någon anledning tror spelföretagen om att det är ett någorlunda unikt slut.

Ska bli intressant att se vad de hittar på. Vill de bara vara unika så går ju det att ordna rätt lätt genom att gå helt bananas, men det ska ju kännas rätt för handlingen också. Jag skulle nog helst vilja se ett slut där Drake inte dör men där det inte heller är lyckligt. Att han kanske tappar livslusten och blir en bitter jävel när han inser att det han pysslar med inte gett honom någonting på det stora hela. Tror dock att de flesta skulle se det som ett på tok för ointressant slut

Medlem

Allt var en dröm!

Helt seriöst så skulle ett coolt slut vara att han hittade värsta skatten, lyckas casha in den och alla brudar därför hänger hos honom och han lutar sig tillbaka i sin flådiga soffa med coola solglasögon och skrattar högt. Att det blir Jet Set liv x100. Ingen annan får nåt av skatten.

De kommer ändå aldrig nagla lika minnesvärda slut som exempelvis Silent Hill 3s "don't you think blonds have more fun?" eller den där med när man räddar presidenten och han vill gå och ta en hamburgare.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Moderator | Testpilot

Det bästa slutet för mig hade nog varit att allt löser sig med själva handlingen i spelet, men att Drake skadar dig och inte kan äventyra längre. Blir som ett "happy ending" för allt som hände i spelet men att Drakes framtid blir t ex i en rullstol.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det funkade ju bra i original versionen av Mass Effect 3...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Raid25:

Det funkade ju bra i original versionen av Mass Effect 3...

Jag är nog en av få som inte hade världens största problem med det slutet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Haha tänk om slutet blir som i The Hobbit Desolation of Smaug, What have we done? och sen bara slut.

Medlem
Skrivet av MEG:

Blir förmodligen att hjälten dör på slutet, det brukar vara ganska populärt. Av någon anledning tror spelföretagen om att det är ett någorlunda unikt slut.

Men tre år sedan så ångrar de sig och vill göra ett till spel. Så det får bli en lost chapters prequel, suck.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

MEG
Medlem
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av MEG:

Blir förmodligen att hjälten dör på slutet, det brukar vara ganska populärt. Av någon anledning tror spelföretagen om att det är ett någorlunda unikt slut.

Men tre år sedan så ångrar de sig och vill göra ett till spel. Så det får bli en lost chapters prequel, suck.

Haha eller att det bara har varit en dröm, ja det är en tv-serie referens


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jag tror att Nathan Drake vaknar upp i en Animus och nästa spel kommer heta Assassin's Creed: Uncharted

Medlem

Håller med om att det är bättre med irritation/hat än en suck eller axelryckning, för då får man något man kan applicera i sitt liv kring något man ser till att inte göra, och något att organisera sig kring med andra som känner likadant. Det är praktiskt positiva resultat av något negativt. Likgiltighet innebär bara tid som försvunnit både för spelaren och för dem som skapat det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av MEG:

Blir förmodligen att hjälten dör på slutet, det brukar vara ganska populärt. Av någon anledning tror spelföretagen om att det är ett någorlunda unikt slut.

Men tre år sedan så ångrar de sig och vill göra ett till spel. Så det får bli en lost chapters prequel, suck.

Haha eller att det bara har varit en dröm, ja det är en tv-serie referens

Åh jag hoppas verkligen inte att det bara varit en dröm... Det skulle iofs förklara realismen i spelen.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Det är inte målet som är det viktiga utan resan dit. Bla bla bla.

Medlem
Skrivet av MEG:

Blir förmodligen att hjälten dör på slutet, det brukar vara ganska populärt. Av någon anledning tror spelföretagen om att det är ett någorlunda unikt slut.

Tror det mer har att göra med hur spelindustrin fungerar samt fandoms. Tänk vad knas det hade varit om Nintendo hade dödad Mario i ett av sina spel - 31 års fandom och uppföljar-mjölkande som bara slängs rätt ner i sjön - samt en ikon för spelvärlden som bara försvinner.

Nån berätta för mig idag att det var tänkt att i slutet av RE6 så var det först tänkt att Chris Redfield skulle dö. Det fick så negativ respons av testgrupperna att de strök det.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Det funkade ju bra i original versionen av Mass Effect 3...

Att Shepard dog hade man inget problem med - utan snarare anledningen och valen man fick göra som hade inget alls med ens tidigare val att göra med.

Okej, får nog skit för att jag säger det här men låt gå.
Jag såg detta och avbokade direkt. Istället tänker jag vänta tills spelet har släppts och jag får reda på vad han menar, jag bryr mig inte ett flygande verb om spoilers, ibland välkomnar jag dem.
Jag vill inte spendera de sexhundra spänn det kommer kosta på något som potentiellt gör mig arg av fel orsaker.
Tills jag vet hur detta spelar ut sig så håller jag i mina slantar. Alltför många gånger har jag önskat att jag väntat med ett spelinköp som spelar ut sig på ett sätt jag inte skulle spelat om jag bara visste.
Och Ja, det är mig själv jag talar för.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Raid25:

Det funkade ju bra i original versionen av Mass Effect 3...

Aldrig funderat på att använda spoilertaggar när du skriver sånt där?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Traveller in time:

Okej, får nog skit för att jag säger det här men låt gå.
Jag såg detta och avbokade direkt. Istället tänker jag vänta tills spelet har släppts och jag får reda på vad han menar, jag bryr mig inte ett flygande verb om spoilers, ibland välkomnar jag dem.
Jag vill inte spendera de sexhundra spänn det kommer kosta på något som potentiellt gör mig arg av fel orsaker.
Tills jag vet hur detta spelar ut sig så håller jag i mina slantar. Alltför många gånger har jag önskat att jag väntat med ett spelinköp som spelar ut sig på ett sätt jag inte skulle spelat om jag bara visste.
Och Ja, det är mig själv jag talar för.

Men varför avbokar du för att slutet kanske inte är som du förväntat dig? Det vet man ju inte heller förens man spelat spelet.

Även fast jag ibland kan tycka slut är jobbiga så är väl ändå resten det viktigaste? Många avskyr ME3 slutet men älskar spelet i sig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Raid25:

Det funkade ju bra i original versionen av Mass Effect 3...

Aldrig funderat på att använda spoilertaggar när du skriver sånt där?

Han menade att folk blev arga. Och det var svårt att sätta spoilertaggar på när det begav sig. Jag som sen spelade ME3 utan annan erfarenhet eller förväntningar tyckte jättemycket om original-slutet ska sägas. Jag tyckte det var ett starkt slut. Men jag brydde mig inte så mycket om att sy ihop alla trådar och sånt där.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Raid25:

Det funkade ju bra i original versionen av Mass Effect 3...

Aldrig funderat på att använda spoilertaggar när du skriver sånt där?

Han menade att folk blev arga. Och det var svårt att sätta spoilertaggar på när det begav sig. Jag som sen spelade ME3 utan annan erfarenhet eller förväntningar tyckte jättemycket om original-slutet ska sägas. Jag tyckte det var ett starkt slut. Men jag brydde mig inte så mycket om att sy ihop alla trådar och sånt där.

Bra. Tack för feedback.

ME3 ligger i den där "högen".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag tyckte slutet var helt ok, det talades tidigt att det var Drakes sista äventyr - och mycket väl fick vi ett mycket bra sådant, inget makabert slut där man är kung och vinner damen utan Drake och Elena tar mindre äventyr som inte riskerar liv och lem. Ett slut som var mer humant.

Vet inte vad man ska säga, det var ett helt okej slut som gick ihop med vad som sades redan långt tidigare.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar