Dark Souls III avklarat på under 90 minuter

Robot
Medlem
Dark Souls III avklarat på under 90 minuter

Bara ett par dagar kvar nu...

Releasehästryttare

"bara" 6 dagar och 6 timmar kvar nu!

Edit jag vill see någon klara spelet med enbart torch

Medlem

Föga förvånande, spelet är riktigt lätt och den förre speedrunnern var ju inte särskilt skicklig.

Medlem

Jag får återkomma... senare nån gång.

Jag kommer inte titta på ett enda DS3-klipp förrän jag själv spelat i ett par månader, minst. En vecka kvar nu, my body is ready, etc...

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Föga förvånande, spelet är riktigt lätt och den förre speedrunnern var ju inte särskilt skicklig.

Jag bara hoppas att man kan låsa upp en högre svårighetsgrad. Så att det blir någon form av utmaning iaf.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Föga förvånande, spelet är riktigt lätt och den förre speedrunnern var ju inte särskilt skicklig.

Behöver väl inte vara skicklig för att hoppa över allt man kan.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av FelixenS:

Föga förvånande, spelet är riktigt lätt och den förre speedrunnern var ju inte särskilt skicklig.

Behöver väl inte vara skicklig för att hoppa över allt man kan.

Nej, men i och med att den förre inte kunde döda bossarna särskilt effektivt kunde man ganska lätt räkna ut att någon inom kort skulle göra det snabbare.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av FelixenS:

Föga förvånande, spelet är riktigt lätt och den förre speedrunnern var ju inte särskilt skicklig.

Jag bara hoppas att man kan låsa upp en högre svårighetsgrad. Så att det blir någon form av utmaning iaf.

New Game+ finns ju alltid, eller så kan man spela hela spelet på SL1 eller med Calamity Ring om man vill. Det har ju enligt Souls-spelens tradition inga vanliga svårighetsgrader, dock.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Föga förvånande, spelet är riktigt lätt och den förre speedrunnern var ju inte särskilt skicklig.

Håller helt med. Blev lite besviken faktiskt. Det var ganska många bossar man klarade på första försöket.

Inaktiv

har testat spelet hoss en polare nu och det är ett skämt rakt igenom om man ska väga det mot dom förra Dark Souls spelen.

Kändes som man sprang igenom det som vilket annat 3rd person hack and slash som hälst typ. Så jävla sorgligt.

Men så blir det när noobs ska gråta över att det är för svårt och dom inte kan få tummen ur baken och lära sig av sina misstag utan ist tycker att det ska bli" lättare".

Så grattis, Där dog det Dark Souls är känt för då. Dvs sjukt svårt och oförlåtligt även för dom som aldrig testat det innan.
Dvs DU MÅSTE LÄRA DIG av dina misstag.

Ja Ja +1 spel finns ju alltid men frågan är om man vill lira igenom denna skiten igen alltså

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

har testat spelet hoss en polare nu och det är ett skämt rakt igenom om man ska väga det mot dom förra Dark Souls spelen.

Kändes som man sprang igenom det som vilket annat 3rd person hack and slash som hälst typ. Så jävla sorgligt.

Men så blir det när noobs ska gråta över att det är för svårt och dom inte kan få tummen ur baken och lära sig av sina misstag utan ist tycker att det ska bli" lättare".

Så grattis, Där dog det Dark Souls är känt för då. Dvs sjukt svårt och oförlåtligt även för dom som aldrig testat det innan.
Dvs DU MÅSTE LÄRA DIG av dina misstag.

Ja Ja +1 spel finns ju alltid men frågan är om man vill lira igenom denna skiten igen alltså

Dark Souls är bara svårt första gången man spelar det.

Inaktiv
Skrivet av popperino:
Skrivet av SogeUnleashed:

har testat spelet hoss en polare nu och det är ett skämt rakt igenom om man ska väga det mot dom förra Dark Souls spelen.

Kändes som man sprang igenom det som vilket annat 3rd person hack and slash som hälst typ. Så jävla sorgligt.

Men så blir det när noobs ska gråta över att det är för svårt och dom inte kan få tummen ur baken och lära sig av sina misstag utan ist tycker att det ska bli" lättare".

Så grattis, Där dog det Dark Souls är känt för då. Dvs sjukt svårt och oförlåtligt även för dom som aldrig testat det innan.
Dvs DU MÅSTE LÄRA DIG av dina misstag.

Ja Ja +1 spel finns ju alltid men frågan är om man vill lira igenom denna skiten igen alltså

Dark Souls är bara svårt första gången man spelar det.

Isf är du duktigare än mig . Tyckte det va ruggigt svårt andra gången också haha

Inaktiv
Skrivet av penne:
Skrivet av FelixenS:

Föga förvånande, spelet är riktigt lätt och den förre speedrunnern var ju inte särskilt skicklig.

Håller helt med. Blev lite besviken faktiskt. Det var ganska många bossar man klarade på första försöket.

Fast det gjorde man även i förgående spel? Var bara en boss jag hade problem med i DS2 och det var pursuer, resten var nästan alltid one shot.

Glöm inte bort att Dark Souls är nästan bara svårt för folk som inte är vana vid att ingen håller en i handen, alla andra som har spelat DS, DS2 osv borde därmed klara av bossar och liknande galant eftersom det är samma spelsätt.

Så är även ämnet vad som är svårt och inte väldigt subjektivt, om man talar om andra spel så är Dark Souls svårt utan tvekan.

Jag ser verkligen fram emot att rulla, rulla slå, rulla, rulla slå igen Ska bli många timmar spenderade i DS3

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

har testat spelet hoss en polare nu och det är ett skämt rakt igenom om man ska väga det mot dom förra Dark Souls spelen.

Kändes som man sprang igenom det som vilket annat 3rd person hack and slash som hälst typ. Så jävla sorgligt.

Men så blir det när noobs ska gråta över att det är för svårt och dom inte kan få tummen ur baken och lära sig av sina misstag utan ist tycker att det ska bli" lättare".

Så grattis, Där dog det Dark Souls är känt för då. Dvs sjukt svårt och oförlåtligt även för dom som aldrig testat det innan.
Dvs DU MÅSTE LÄRA DIG av dina misstag.

Ja Ja +1 spel finns ju alltid men frågan är om man vill lira igenom denna skiten igen alltså

Jagad 0-2 sekunder.. happ så gav den fienden upp... ömh?

noobanpassat over 9000.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Spelet har inte blivit enklare, det är spelarna som har blivit bättre fattar ni väl. Folk som lagt ner hundratals timmar på DS1 och DS2 kommer knappast ha några problem med DS3. Men de som aldrig spelat DS innan kommer få en utmaning.

Jag blir fan arg

Medlem
Skrivet av penne:
Skrivet av FelixenS:

Föga förvånande, spelet är riktigt lätt och den förre speedrunnern var ju inte särskilt skicklig.

Håller helt med. Blev lite besviken faktiskt. Det var ganska många bossar man klarade på första försöket.

Samma gäller för mig i både DS1 och DS2 så inte någon större nyhet. Har man en gång spelat ett Soul spel så är det inte jätte svårt att sätta sig in i ett annat.

DS2 tyckte jag personligen är nog det lättaste spelet tog 30% av alla bossar på första försöket, alla achievement på bara runt 50 timmar total speltid, Fienderna blev heller inte speciellt mycket svårare i NG+++ heller för den delen, nästan enklare då man har betydligt mer sätt att ta kol på dom.

Medlem
Skrivet av Fitniss:

Spelet har inte blivit enklare, det är spelarna som har blivit bättre fattar ni väl. Folk som lagt ner hundratals timmar på DS1 och DS2 kommer knappast ha några problem med DS3. Men de som aldrig spelat DS innan kommer få en utmaning.

Jag blir fan arg

Min åsikt är fortfarande att ds3 är bra mycket enklare än t.ex. Ds2. Spelade nyligen igenom 2 igen och håller fast vid den åsikten.

Medlem
Skrivet av penne:
Skrivet av Fitniss:

Spelet har inte blivit enklare, det är spelarna som har blivit bättre fattar ni väl. Folk som lagt ner hundratals timmar på DS1 och DS2 kommer knappast ha några problem med DS3. Men de som aldrig spelat DS innan kommer få en utmaning.

Jag blir fan arg

Min åsikt är fortfarande att ds3 är bra mycket enklare än t.ex. Ds2. Spelade nyligen igenom 2 igen och håller fast vid den åsikten.

Jag skulle säga att tvåan är lättare bara eftersom den helt saknar en motsvarighet till Nameless King, som faktiskt är någorlunda svår. I övrigt är deras svårighetsgrader jämförbara i det att jag inte kan komma ihåg ett enda område som faktiskt varit svårt i något av dem.

1
Skriv svar