Spelinköp

Flakmonkey
Spelinköp

Eftersom jag klarat av de tre spelen jag köpte senast så var jag "tvungen" att köpa tre nya igår. Nu var visserligen ett av dem Lego-spelet som jag ska försöka spela med brorsonen i helgen (kanske blir ett inlägg om den upplevelsen?) men jag fick iaf med mig två som jag ser fram emot. Arkham Knight var jag lite tveksam till efter att ha läst alla kommentarer här på FZ men sen insåg jag ju att jag inte spelar på en glourious PC gaming rig så då var det ju bara att skaffa. Känns som ett säkert köp med tanke på att jag verkligen gillade Asylum och City.

Until Dawn är ju lite mer av en chansning men det var billigt och en god vän har pratat väldigt gott om det så varför inte? Har normalt sett lite svårt för skräckspel, men det finns guldkorn i genren som jag verkligen gillar och förhoppningsvis är det här ett av dem.

#blogg

Medlem
Spelinköp

Gillar du 80-tals skräck så kommer du att älska Until Dawn Extra roligt att spela med andra, speciellt om de också gillar skräckfilmer

Medlem

Varför inte göra ett ordentligt intryck på din brorson och spela Until Dawn, i helgen? Hehe.
Jag har självt inte spelat det, men att Peter Stormare är delaktig, gör ju att det känns ganska så häftigt.

Moderator | Testpilot

Köpte Batman till PS4 när jag fyllde år i somras men jag klarade bara inte av att spela med en kontroll. Så roligt att många hellre spelar GTA, Batman och AssCred med kontroll och jag är i den lilla skaran som hellre kör med mus och tangentbord.

Har nog med att jag är mer van vid den kontrollmetoden än att spela med kontroll. Som tur är så funkar Arkham City underbart på min PC : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har nog med att jag är mer van vid den kontrollmetoden än att spela med kontroll. Som tur är så funkar Arkham City underbart på min PC : )

Kommer ihåg när jag testade spela Halo 2 på gammelxboxen med handkontroll... herregud, vad jag sög, kunde inte vända och gå utan att siktet åkte upp i taket eller ner i backen. Var nära ge upp och vägra spela såna spel med handkontroll... men när man väl vant sig....

Förr var jag helt emot spela FPS och andra spel där man behöver sikta noga med handkontroll; idag är det tvärtom. Lirar allt som går med handkontroll, för det är skönare för min rygg och handleder.
Enda gångerna jag föredrar tangetnbord+mus är om spelar online då det krävs riktigt snabba reflexer, men i singeplayer klarar man sig gott och väl med att vara lite långsammare med handkontroll.

Poängen var mest att ja, det är en vanesak

Flakmonkey
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har nog med att jag är mer van vid den kontrollmetoden än att spela med kontroll. Som tur är så funkar Arkham City underbart på min PC : )

Kommer ihåg när jag testade spela Halo 2 på gammelxboxen med handkontroll... herregud, vad jag sög, kunde inte vända och gå utan att siktet åkte upp i taket eller ner i backen. Var nära ge upp och vägra spela såna spel med handkontroll... men när man väl vant sig....

Förr var jag helt emot spela FPS och andra spel där man behöver sikta noga med handkontroll; idag är det tvärtom. Lirar allt som går med handkontroll, för det är skönare för min rygg och handleder.
Enda gångerna jag föredrar tangetnbord+mus är om spelar online då det krävs riktigt snabba reflexer, men i singeplayer klarar man sig gott och väl med att vara lite långsammare med handkontroll.

Poängen var mest att ja, det är en vanesak

Upplevde precis samma sak. Jag spela enbart FPS på konsol och tyckte att det var enda sättet men sen lirade jag igenom Halo 1 och 2 i coop med brorsan och efter det så fungerar det bra.

Dock(!) tycker jag att det har med två saker att göra. Dels är det en ren vanesak men sen handlar det också om en inställningsfråga. Hur bra du än är med handkontroll så kommer du (om du är en PC-gamer i grunden iaf) inte få samma precision och snabbhet som du har med tangentbord och mus. Spelen anpassas till det vilket inte gör det till något stort problem, men det är något man måste acceptera. Det finns ju en anledning till att de försök med att göra riktigt snabba FPS (nej Cod är inte snabbt) till konsol inte fungerat så bra.

Så öva och acceptera att konsol-FPS inte är samma sak som PC-FPS så kommer det gå finfint att spela FPS på konsol

Medlem

Har du en NDS föresten?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar