Final Fantasy XV - Platinum Demo

Medlem
Final Fantasy XV - Platinum Demo

Spelade nyss igenom demot till FFXV; Kort, händelselöst och intetsägande är min sammanfattning av det. En Demo ska, i min mening, locka en till att vilja spela mer av spelet men i det här fallet kände jag snarare motsatsen. Inte ens 30 minuter tog det för mig att springa igenom demot. Troligtvis har jag missat något då jag är ganska disträ efter det som hände med bilen, för inte kan det väl bara vara att följa Carbuncle, samla små diamanter och kliva på plattor som ändrar tid och väder? Jag funderar på att ge det en ny chans vid ett annat tillfälle, är det värt det eller har det inte mer än såhär att visa upp?

Jag tyckte även att kontrollen kändes väldigt ojämn samt att jag upplevde tearing och fps droppar titt som tätt.

Tyvärr var demot en rak besvikelse för mig, och det lilla sug jag hade efter ytterligare ett nytt Final Fantasy är just nu obefintligt. Får hoppas att dem inte förstör remaken av VII med denna kontroller och Kingdom Hearts liknande känsla.

#blogg


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Moderator | Testpilot
Final Fantasy XV - Platinum Demo

Mitt stora problem var väl FPS:n. Tycker det är helt otroligt att spel idag inte kan nå underbara 60 frames så det känns smooth.

Tycker ärligt inte ens ett spel ser snyggt ut om det inte körs i 60 fps längre. För mig såg inte FF15 mycket snyggare ut än något annat. Diverse effekter var coola, hår och animationer var top notch, men det SER INTE BRA UT i min mening.

Gameplay tycker jag också var lite... Knasigt. Det är som en dålig mix mellan tidigare FF spel ,eller ska man kanske säga Kingdom Hearts? Med säg ett spel som devil may cry/ God of war. Känns bara knasigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag bryr mig inte så mycket om det är 30 eller 60 FPS så länge det är jämna frames. Men i det här fallet känner jag verkligen att så fort det hände något på skärmen - en fiende dök upp t.ex då det var allt som hände - så droppade det ganska rejält ett litet tag.

Det jag har sett från trailers på spelet kändes ganska lovande men nej, det har jag tappat uppfattningen om nu och är inte alls sugen på att spela FFXV längre.

Gameplayet var verkligen, som du säger, en blandning av Kingdom Hearst och Devil May Cry, men med en kamera som hackar till varje gång du petar på R3.

Det känndes inte som att man fick någon reward för de där kristallerna man samlade häller. Vid 100 st låste man upp nya plattor att stå på (men som gjorde samma sak som de tidigare plattorna) därefter hände inget. Jag gav upp mitt samlande vid 305.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devolution:

Jag bryr mig inte så mycket om det är 30 eller 60 FPS så länge det är jämna frames. Men i det här fallet känner jag verkligen att så fort det hände något på skärmen - en fiende dök upp t.ex då det var allt som hände - så droppade det ganska rejält ett litet tag.

Det jag har sett från trailers på spelet kändes ganska lovande men nej, det har jag tappat uppfattningen om nu och är inte alls sugen på att spela FFXV längre.

Gameplayet var verkligen, som du säger, en blandning av Kingdom Hearst och Devil May Cry, men med en kamera som hackar till varje gång du petar på R3.

Det känndes inte som att man fick någon reward för de där kristallerna man samlade häller. Vid 100 st låste man upp nya plattor att stå på (men som gjorde samma sak som de tidigare plattorna) därefter hände inget. Jag gav upp mitt samlande vid 305.

Vad man får tänka på att allt i demot inte kommer finnas med i spelet. Demot skapades enbart för att vara ett demo och det är mycket möjligt att FPS, grafik och annat kommer vara mycket bättre i riktiga versionen som släpps till hösten.

Men jag vet inte, man kan ju alltid hoppas. Blir inte att förboka iallafall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Devolution:

Jag bryr mig inte så mycket om det är 30 eller 60 FPS så länge det är jämna frames. Men i det här fallet känner jag verkligen att så fort det hände något på skärmen - en fiende dök upp t.ex då det var allt som hände - så droppade det ganska rejält ett litet tag.

Det jag har sett från trailers på spelet kändes ganska lovande men nej, det har jag tappat uppfattningen om nu och är inte alls sugen på att spela FFXV längre.

Gameplayet var verkligen, som du säger, en blandning av Kingdom Hearst och Devil May Cry, men med en kamera som hackar till varje gång du petar på R3.

Det känndes inte som att man fick någon reward för de där kristallerna man samlade häller. Vid 100 st låste man upp nya plattor att stå på (men som gjorde samma sak som de tidigare plattorna) därefter hände inget. Jag gav upp mitt samlande vid 305.

Vad man får tänka på att allt i demot inte kommer finnas med i spelet. Demot skapades enbart för att vara ett demo och det är mycket möjligt att FPS, grafik och annat kommer vara mycket bättre i riktiga versionen som släpps till hösten.

Men jag vet inte, man kan ju alltid hoppas. Blir inte att förboka iallafall.

Jo så är det givetvis. Men ja, förbokning är uteslutet. Tänker vänta på recensioner och lite riktiga gameplay videor innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

1
Skriv svar